Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-mies vainoaa

Vierailija
19.11.2020 |

Tätä on jatkunut nyt monta kuukautta. Viimeks eilen tuli hakkaamaan mun ikkunaa, huusi et päästä sisään, kiipes takapihan aidan yli ja yritti tulla takaovesta sisään kun en päästänyt. Luulin hänen noin puolen tunnin kolkuttelun jälkeen lähteneen, sillä hän ajoi autollaan pois. Lähdin hakemaan lapsia päiväkodista kävellen (mies ei ole lasten biologinen, onneksi!). Nies olikin jäänyt vaanimaan parin korttelin päähän ja kirjaimellisesti kaappasi mut syliin, painoi kerrostalon seinää vasten ja yritti pussailla väkisin. Roikkui mun perässä koko matkan päivökodille, yritti kouria persettä ja pussailla pidellen musta kiinni ja samalla mankui että rakastaa eikä voi elää ilman minua. En enää jaksa, voimat alkaa olla lopussa. Olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja opiskelen. En tiedä mitä voin tehdä. Tyhmyyksissäni olen poistellut viestejä mitä mies on lähettänyt, siinä olisi ollut hyvää todistusaineistoa lähestymiskieltoa varten.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisille rikosilmoitus, tästä lähtien säästä kaikki viestit.

Oon miettinyt kans. Tuntuu vaan niin raskaalta etten millään jaksais alkaa läpikäymään sellasta. Kuulustelut, todisteet yms.

Mulla oli 70-luvulla samantyyppinen tilanne , sain tappouhkauksenkin. Poliisi ei oikein voi tehdä mitään ennenkuin "jotakin tapahtuu" , tämä oli silloin en tiedä miten nyt. Lähestymiskieltoa alettiin kuitenkin laittamaan vireille kun mies yks yö tuli kahden lasioven läpi ja huusi tappavansa minut , poliisit vei sen ja kahden päivän päästä lähestymiskielto oli voimassa. Mies pelkäsi lähestymiskiellon vaikuttavan uraansa  ja pysyi kilttinä ja lopetti. (korkeampi virkamies).

Vierailija
42/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei usko vaikka kielletään mutta en usko että aloittaja on ollut tosissaan kun kieltänyt etkä ole yrittänyt kaikkea.

Tule sellainen kuva että minäkään en uskoisi jos kieltäisit. Enkä ole häirikkö!!! Olen nainen.

Jätät jotenkin toivon varaa miehelle. Sun tarina mukaan et ole uskottava ja liian saamaton. Uskotko kieltoa itsekään??

Hiveleekö miehen huomio jotain sopukkaa sinussa. Sellaisen kuvan annat.

Yleensä kielto menee perille jos tosissaan ja oikeasti miehelle sanoo, hullut on asia erikseen.

Mitäpä luulet, onko tuollainen vainoaja ihan terve? Voin sanoa, että ei ole. Nämä on niitä, jotka parisuhteessa rajoittavat ja kontrolloivat kumppaniaan. Kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen.

Ap, hanki apua. Tuollaisen ihmisen kanssa vaara on todellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

Jos väijyy, seuraa, väkisin kähmii/suutelee, ottaa yhteyttä kielloista huolimatta niin sulla ei tule mieleen

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Olet aika lapanen. Sanotaanko sellainen vätys että en ihmettele miehenb toimia ethän sä edes yritä laittaa rajoja ja jos on tuollainen lapanen niin ihan oikein että mies toimii noin. Eihän sun kieltoja voi ottaa tosissaan. Mitä sä sanot ja mitä teet jos seuraa ja lääppii: "älääää viiittsi".

Kasvata selkäränka, äläkä vastaa viesteihin ja säilytä ne. Jos vaanii ja lääppi soita poliisi ja tee häiriköinnistä rikosilmoitus.

Mulla ei eilen ollut puhelinta mukana. Joka kerta kun oon yrittänyt soittaa poliisin se repii puhelimen mun kädestä ja laittaa omaan taskuun. Se on ihan sairas! Oon jo keväällä ollut yhteydessä poliisiin ja poliisi ei tee mitään, suhtautuminen on vähättelevää. Mä olen huutanut sille, töninyt sitä, huutanut kurkku suorana.. Eilen revin sen hiuksista pois mun suulta kun pussaili väkisin. Sit se haukkuu mua väkivaltaiseksi. En tiedä mitä voin tehdä. Puhelimessa oon laittanut sen jo estoon. Toisaalta pakko välillä vastata, koska se on ollut toistaiseksi ainoa keino miten saan pidettyä sen pois ettei tule pihalle. Et näköjään koskaan ole ollut sellaisen hullun kanssa tekemisissä. Mä pelkään, että se vielä tappaa mut.

Ap

1. Muuta

2. Älä vastaa yht.ottoihin koskaan, vastaamalla kannustat ja vesität aiemmat vastaamattomuudet

3. Tee rikosilmoitus, sanonpoliidi mitä tahansa

4. Älä mene lähelle, tarkista ympäristö niin ei revi puhelinta

5. Jos tuo mies oikeasti olisi hullu niin olisit jo tehnyt kaikkesi, hengenlöhtemisen kauhusta - et olisi lapanen

No et sä kyllä tiedä kuin hullu se on. Mun äiti on ollut töissä suljetulla osastolla, missä oli syyntakeettomia tai osittain syyntakeellisia taposta tuomittuja. Sanoi, että tää mies on sairaampi kuin ykskään siellä näkemänsä. Kyllä mä oikeasti pelkään, että tässä on kohta hengenlähtö lähellä. Et ole tainnut olla tekemisissä hullun kanssa tai jos olet kerro miten pääsit eroon ja kauanko siinä kesti.

Ap

Stten sä muutat ja haet turvakieltoa, vaaran ja ahdistelun vuoksi. Esität viestitodisteet ahdistelusta.

Toimi.

Toinen vaihtoehto on ihmetellä ja valittaa täällä ja odotella kuo le maa.

Vierailija
44/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei usko vaikka kielletään mutta en usko että aloittaja on ollut tosissaan kun kieltänyt etkä ole yrittänyt kaikkea.

Tule sellainen kuva että minäkään en uskoisi jos kieltäisit. Enkä ole häirikkö!!! Olen nainen.

Jätät jotenkin toivon varaa miehelle. Sun tarina mukaan et ole uskottava ja liian saamaton. Uskotko kieltoa itsekään??

Yleensä kielto menee perille jos tosissaan ja oikeasti miehelle sanoo, hullut on asia erikseen.

Mitäpä luulet, onko tuollainen vainoaja ihan terve? Voin sanoa, että ei ole. Nämä on niitä, jotka parisuhteessa rajoittavat ja kontrolloivat kumppaniaan. Kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen.

Hullut ei ole terveitä.

Mutta nyt taitaa olla kyse muusta.

Ap ei ole uskottava.

Vai kuinka monelle täällä on OIKEASTI tullut sellainen kuva että AP on ollut tilanteissa tosissaan.

Heh

Vierailija
45/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Jos tuo mies olisi oikeasti kontrolloiva niin se asuisi ap luona eikä vain kävisi välillä siellä. Kontrolloivat ei lähde mihinkään vaan asettuvat taloksi.

Vierailija
46/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

Jos väijyy, seuraa, väkisin kähmii/suutelee, ottaa yhteyttä kielloista huolimatta niin sulla ei tule mieleen

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Olet aika lapanen. Sanotaanko sellainen vätys että en ihmettele miehenb toimia ethän sä edes yritä laittaa rajoja ja jos on tuollainen lapanen niin ihan oikein että mies toimii noin. Eihän sun kieltoja voi ottaa tosissaan. Mitä sä sanot ja mitä teet jos seuraa ja lääppii: "älääää viiittsi".

Kasvata selkäränka, äläkä vastaa viesteihin ja säilytä ne. Jos vaanii ja lääppi soita poliisi ja tee häiriköinnistä rikosilmoitus.

Mulla ei eilen ollut puhelinta mukana. Joka kerta kun oon yrittänyt soittaa poliisin se repii puhelimen mun kädestä ja laittaa omaan taskuun. Se on ihan sairas! Oon jo keväällä ollut yhteydessä poliisiin ja poliisi ei tee mitään, suhtautuminen on vähättelevää. Mä olen huutanut sille, töninyt sitä, huutanut kurkku suorana.. Eilen revin sen hiuksista pois mun suulta kun pussaili väkisin. Sit se haukkuu mua väkivaltaiseksi. En tiedä mitä voin tehdä. Puhelimessa oon laittanut sen jo estoon. Toisaalta pakko välillä vastata, koska se on ollut toistaiseksi ainoa keino miten saan pidettyä sen pois ettei tule pihalle. Et näköjään koskaan ole ollut sellaisen hullun kanssa tekemisissä. Mä pelkään, että se vielä tappaa mut.

Ap

1. Muuta

2. Älä vastaa yht.ottoihin koskaan, vastaamalla kannustat ja vesität aiemmat vastaamattomuudet

5. Jos tuo mies oikeasti olisi hullu niin olisit jo tehnyt kaikkesi, hengenlöhtemisen kauhusta - et olisi lapanen

No et sä kyllä tiedä kuin hullu se on. Mun äiti on ollut töissä suljetulla osastolla, missä oli syyntakeettomia tai osittain syyntakeellisia taposta tuomittuja. Sanoi, että tää mies on sairaampi kuin ykskään siellä näkemänsä. Kyllä mä oikeasti pelkään, että tässä on kohta hengenlähtö lähellä. Et ole tainnut olla tekemisissä hullun kanssa tai jos olet kerro miten pääsit eroon ja kauanko siinä kesti.

Ap

En ole sama, mutta minua ex vainosi 6 vuotta. Sain lopulta turvakiellon ja muutin toiselle puolen Suomea. Siihen loppui. Äläkä välitä noista, jotka väittää että sinussa on syytä. Ei ole. Ihmiset eivät ymmärrä vainoamisen dynamiikkaa, se on täysin yksipuolista.

Vierailija
47/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot sille et lopeta ahdistelu.

Vierailija
48/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee heti huomenna rikosilmoitus vainoamisesta. Huuda aina apua, kun mies lähestyy sinua. Tee tarinastasi julkinen: kerro siitä Facebookissa ja Instagramissa ja päivitä tapahtumia, jotta ihmiset alkavat kiinnittää huomiota miehen käytökseen. Niin kauan, kuin pidät asian yksityisenä, miehellä ei ole syytä hävetä. Häpeä on monelle suurin pelko.

Vierailija
49/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Ap

1. Muuta

Ap

En ole sama, mutta minua ex vainosi 6 vuotta. Sain lopulta turvakiellon ja muutin toiselle puolen Suomea. Siihen loppui. Äläkä välitä noista, jotka väittää että sinussa on syytä. Ei ole. Ihmiset eivät ymmärrä vainoamisen dynamiikkaa, se on täysin yksipuolista.

Kuusi vuotta! Aivan kauheaa ja kiitos, että ymmärrät.

Ap

Vierailija
50/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullut ei ole terveitä.

Ap ei ole uskottava.

Vai kuinka monelle täällä on OIKEASTI tullut sellainen kuva että AP on ollut tilanteissa tosissaan.

Heh

Mistähän tuollaista olet päätellyt.

Vierailija
51/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hieman vajaa.

A) soittaa poliisi

B) tehdä rikosilmoitus

Ap

1. Muuta

Ap

Hullut on asia erikseen.

Ap kasvattaa selkärangan voi hyvinkin asettua sillä.

Vierailija
52/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada viestejä talteen. Joka kerta kun tulee oven taakse, soita poliisit. Lataa puhelimeen 112 sovellus, sillä saa nopeasti apua soitettua ja puhelun paikannettua. Hanki turvasuihke, jos mahdollista. Rikosilmoitus joka asiasta mitä tekee. Ja koita saada seuraa itsellesi, ettei tarvitsisi olla niin usein yksin. Viimeisenä sitten muutto ja turvakielto. Ja se jo ennen muuttoa.

Ja sit jos pitää yksin kulkea, valmiiksi puhelin kädessä ja 112 sovellus päällä, niin ettei tarvii kuin klikata kerran että saa soitettua. Soiton jälkeen heti puhelin taskuun, ettei saa sitä pois ainakaan kovin nopeasti.

Vierailija
53/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 jatkaa, että tee myös rikosilmoitus seksuaalisesta väkivallasta, jota kouriminen ja väkisin pussailu on.

54/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yhteys poliisin ja nettiturvakoti.fi.

Vierailija
55/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle kokemuksen rintaäänellä ohjeet:

Tärkein: Muuta ja vaihda salaiseksi osoite ja numero. Ikävän raskas, mutta tarpeellinen keino. Jos hän löytää sinut (tai muutenkin), noudata seuraavia:

1. Ala pitää kirjaa, siis ihan kynällä ja paperilla _joka_ikisestä_ häneen liittyvästä kohtaamisesta/ yhteydenotosta. Merkkaat ylös tarkan päivämäärän ja kellonajan sekä mitä tapahtui. Tämä toimii yhtenä todistusaineistona tarvittaessa. Lisäksi säästä mahdolliset viestit ja muut.

2. Kerro koulussa, työpaikalla ja ystävillesi tilanteesta rohkeasti. Sinä olet uhri, sinulla ei ole hävettävää. Kerro, että tietojasi ei saa antaa kellekään ilman lupaa, vaikka niitä kyselisi kuka.

3. Ilmoita hänelle yhden ja ainoan kerran, ettet hyväksy hänen yhteydenottojaan, etkä halua, että hän koskee sinuun. Kerro, että kaikki läheisesi tietävät asiasta ja teet rikosilmoituksen erittäin matalalla kynnyksellä. Tämän jälkeen älä vastaa mihinkään. Aivan täysi radiohiljaisuus. Estät numeron

4. Tee rikosilmoitus. Kerroit, että olet ottanut yhteyttä poliisiin ja poliisin suhtautuminen oli vähättelevää. On kuitenkin niin, että kuvaamasi käsiksi käyminen ja kotiin tunkeutuminen _on_ yksiselitteisesti rikos! Soita esimerkiksi rikosuhripäivystykseen. Heiltä saat neuvoja.

5. Jos hän lähestyy sinua, huuda! Huuda apua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Älä häpeä yhtään. Älä vastaa mihinkään, mitä hän sanoo, vaan huuda kuin syötävä joka ainoan kerran. Silloin joku muu voi soittaa apua. Voit myös hommata hälyttimen, joka alkaa viheltää, kun sokan irrottaa. Voit myös kävellessäsi ulkona jo valmiiksi puhua puhelimeen jonkun läheisen kanssa, jolloin hän voi soittaa apua kuullessaan huutosi.

6. Jos hän pyrkii kotiisi, soitat 112 ja pyydät apua, koska kotiisi tunkeudutaan. Soitat joka ainoan kerran. Voit myös ottaa kuvia ikkunasta, jos näet hänet kotisi liepeillä.

Tärkeintä on päättäväisyys ja sen ymmärtäminen, että hän on tässä se, jonka on syytä hävetä. Hän on jo tehnyt rikollisia tekoja sinua kohtaan. Tärkeää on myös ymmärtää, että tämän tyyppisiin ihmisiin ei tehoa järkipuhe. Vain totaalinen radiohiljaisuus ja kommunikointieste saattaa ajanmyötä tappaa vainoajan mielenkiinnon.

Vierailija
56/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kotosin tuo ex?

Vierailija
57/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eniten mä haluaisin kuulla onko joku joskus päässyt vainajasta eksästään eroon ja jos niin miten? Auttaako lähestymiskielto?

Itse menin totaalisen maan alle. Muutin ja laitoin samalla osoitetiedot salaisiksi, numero vaihtui, vaihdoin työpaikkaa, jopa sähköpostiosoitteen vaihdoin.

Sitä ennen ilmestyi väijymään milloin mihinkin, seurasi perässä, soitteli koko ajan ja lähetti kymmeniä tekstiviestejä päivässä.

Vierailija
58/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullut ei ole terveitä.

Ap ei ole uskottava.

Heh

Heh

Huokuuhan tuo ap vätysasenne jo tänne asti.

Sitä jopa todennäköisesti alitajuisesti jopa hivelee kun mies ei voi olla ilman häntä.

Hymyilyttääkö ajatus hieman ap.

AP itse kertoi että ei ymmärrä miksi mies tykkää hänestä "on niin tavallinen".

Silloinhan se hivelee noin huonoitsetuntoista aloittajaa että joku tarvitsee kuin ilmaa hengittämiseen tarvitaan.

Muuta ap asennettasi ja katso mitä tapahtuu. Jos ukko olisi seinähullu niin se olisi 24/7 siellä - eikä 2h/viikossa.

Montako rikosilmoitusta sinusta on tehty?

Vierailija
59/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle kokemuksen rintaäänellä ohjeet:

Tärkein: Muuta ja vaihda salaiseksi osoite ja numero. Ikävän raskas, mutta tarpeellinen keino. Jos hän löytää sinut (tai muutenkin), noudata seuraavia:

1. Ala pitää kirjaa, siis ihan kynällä ja paperilla _joka_ikisestä_ häneen liittyvästä kohtaamisesta/ yhteydenotosta. Merkkaat ylös tarkan päivämäärän ja kellonajan sekä mitä tapahtui. Tämä toimii yhtenä todistusaineistona tarvittaessa. Lisäksi säästä mahdolliset viestit ja muut.

2. Kerro koulussa, työpaikalla ja ystävillesi tilanteesta rohkeasti. Sinä olet uhri, sinulla ei ole hävettävää. Kerro, että tietojasi ei saa antaa kellekään ilman lupaa, vaikka niitä kyselisi kuka.

3. Ilmoita hänelle yhden ja ainoan kerran, ettet hyväksy hänen yhteydenottojaan, etkä halua, että hän koskee sinuun. Kerro, että kaikki läheisesi tietävät asiasta ja teet rikosilmoituksen erittäin matalalla kynnyksellä. Tämän jälkeen älä vastaa mihinkään. Aivan täysi radiohiljaisuus. Estät numeron

4. Tee rikosilmoitus. Kerroit, että olet ottanut yhteyttä poliisiin ja poliisin suhtautuminen oli vähättelevää. On kuitenkin niin, että kuvaamasi käsiksi käyminen ja kotiin tunkeutuminen _on_ yksiselitteisesti rikos! Soita esimerkiksi rikosuhripäivystykseen. Heiltä saat neuvoja.

5. Jos hän lähestyy sinua, huuda! Huuda apua niin kovaa kuin keuhkoista lähtee. Älä häpeä yhtään. Älä vastaa mihinkään, mitä hän sanoo, vaan huuda kuin syötävä joka ainoan kerran. Silloin joku muu voi soittaa apua. Voit myös hommata hälyttimen, joka alkaa viheltää, kun sokan irrottaa. Voit myös kävellessäsi ulkona jo valmiiksi puhua puhelimeen jonkun läheisen kanssa, jolloin hän voi soittaa apua kuullessaan huutosi.

6. Jos hän pyrkii kotiisi, soitat 112 ja pyydät apua, koska kotiisi tunkeudutaan. Soitat joka ainoan kerran. Voit myös ottaa kuvia ikkunasta, jos näet hänet kotisi liepeillä.

Tärkeintä on päättäväisyys ja sen ymmärtäminen, että hän on tässä se, jonka on syytä hävetä. Hän on jo tehnyt rikollisia tekoja sinua kohtaan. Tärkeää on myös ymmärtää, että tämän tyyppisiin ihmisiin ei tehoa järkipuhe. Vain totaalinen radiohiljaisuus ja kommunikointieste saattaa ajanmyötä tappaa vainoajan mielenkiinnon.

"1. Ala pitää kirjaa, siis ihan kynällä ja paperilla..."

Eikun perseellä ja kuukautissiteellä

Vierailija
60/123 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullut ei ole terveitä.

Ap ei ole uskottava.

Heh

Heh

Huokuuhan tuo ap vätysasenne jo tänne asti.

Sitä jopa todennäköisesti alitajuisesti jopa hivelee kun mies ei voi olla ilman häntä.

Hymyilyttääkö ajatus hieman ap.

AP itse kertoi että ei ymmärrä miksi mies tykkää hänestä "on niin tavallinen".

Silloinhan se hivelee noin huonoitsetuntoista aloittajaa että joku tarvitsee kuin ilmaa hengittämiseen tarvitaan.

Muuta ap asennettasi ja katso mitä tapahtuu. Jos ukko olisi seinähullu niin se olisi 24/7 siellä - eikä 2h/viikossa.

Montako rikosilmoitusta sinusta on tehty?

Aha. Aloittaja on nyt tekemässä mammoista rikisilmoa.

Tirsk

Tee siitä miehestä, älä mammoista.

Stanan sekaisin tämä sakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi