25-vuotiaan iho - juonteita?
Miltä tuon ikäisen ihon kuuluisi näyttää? Itse olen siis 25-vuotias nuori nainen. Kun tässä kevätvalaistuksessa katselen ihoani, huomaan että joihinkin paikkoihin on ilmaantunut hentoja pitkittäisjuonteita, esim. käsivarsiin ja niiden sisäosaan. Iho ikäänkuin roikkuu, juuri niinkuin vanhoilla hoikilla naisilla mutta vähemmän tietysti. Olen siis itsekin aika hoikka.
Sitten dekolteealueen ympärille, niille main mistä kaula alkaa -olkavarsiin päin (olipas sekavasti selitetty :D) on tullut myös näitä samoja ohuita juonteita. En kuitenkaan ole ottanut juuri aurinkoa niille alueille, joten siitä minua ei voi syyttää.
Kasvoissa minulla ei vielä ole näkyviä ryppyjä, mutta jos puristan finnin, siitä jää reikä, eli ihon koostumus on muuttunut.
Oikeesti, tämä on aika kamalaa, olen vasta näin nuori - eikö ihon pitäisi vielä olla kimmoisa -luin jostain että tässä iässä iho alkaisi vanheta, mutta konkreettiset muutokset näkyy vasta vuosia myöhemmin.
En ole synnyttänyt, enkä koskaan polttanut. Nuorempana kyllä join aika paljon, mutta siinä en taatusti ole tässä maassa ainoa :) eli onko käynyt niin että alkoholin käyttö (olen lopettanut) on vanhentanut minua noin radikaalisti vai olisiko rypistyminen tapahtunut tässä iässä ilman sitäkin?
Ihon rasvailu varmaan auttaisi, vai auttaako? ja millähän voiteilla, kun ainakin Aqualanissa näyttäisi olevan parabeeneja, mitä ilmeisesti pitäisi välttää...
Kommentit (29)
Mäkin olen 25 ja olen huomannut alkaneeni jo rupsahtaa :( Kasvot jotenkin ROIKKUU! Järkyttävää. Ja auringossa joskus palaminen on kai aiheuttanut ryppyjä ainakin otsaan. Käytän siis aina 30 suojakertoimen rasvaa mutta kerran kesässä silti ainakin kerran palan ja aina ulkomaanmatkoilla. Lisäksi mulla on vähän aknekuoppia ihossa. Pahin on kuitenkin toi roikkuminen näin nuorena jo. Olen laiha ja kroppa on ihan huippukunnossa mutta kasvot tosi nuupahtaneet ja väsyneet. Silkkistä ihoa en koskaan saa mutta jotain pitäisi tehdä. Onko joku kokeillut kasvojumppaa? Mulle tulee herkästi päänsärkyä joten pelkään että ne kasvojumppien liikkeiden teot voi antaa pääkivun. Voiteina käytän Aqualan L tai joskus Aqualan plus. Auttakaa :( En ollut nätti nuorena aknen takia enkä näköjään enää valahtaneena nuorena aikuisenakaan. Tässä iässähän pitäisi olla parhaimmillaan.
Monellahan on kasvoissa noita ilmejuonteita vaikka kuinka nuorena,et niistä nyt ei voi päätellä hirveästi, mut minkähän ikäisenä muu iho alkaa naisilla rupsahtaa kiinnostaiis minuakin tietää.
Mitä jos juo paljon vettä ja rasvaa usein ja silti kasvot valahtaa? Onko se se kyljellä nukkuminen?
Mulla alkoi tuossa iässä ilmaantua allien alut käsiin ja myls uusia luomia ilmestyi samassa iässä- ainaki alueille jotka oli saanu aurinkoa.
Naisilla tapahtunee aika hurja muodonmuutos 20-25 vuoden välissä. 20 -vuotias "tyttö" näyttää ihan eriltä kuin 25 -vuotias jo aikuinen nainen.
Kosmetologilla käynti auttaisi varmaan ainakin finnien suhteen =)
Mulla oli aikoinaan tuttavapiirissä nainen, jolla oli aivan mielettömät silmänympärys rypyt jo 25-vuotiaana. Olin itse viitisen vuotta nuorempi ja katsoin kauhuissani että tuollaiseksiko muutun viiden vuoden päästä. Nainen oli aivan langanlaiha ja kärsinyt anoreksiasta vuosia. Tämä varmaankin oli aiheuttanut ihon rypistymisen ennen aikojaan. En ole nähnyt häntä viiteentoista vuoteen joten en tiedä miltä nykyään näyttää.
Itselläni ei vieläkään ole sellaisia ryppyjä ja lähenen neljääkymppiä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:30"]
Naisilla tapahtunee aika hurja muodonmuutos 20-25 vuoden välissä. 20 -vuotias "tyttö" näyttää ihan eriltä kuin 25 -vuotias jo aikuinen nainen.
[/quote]
Jooh, tuntuu että 30- ja 25-v naiset on aika samoissa, mut 20 ja 25-v eron huomaa..
Ei se pelkkä rasvailu auta, täytyy syödä oikein että se iho jaksaa. Oliiviöljyt yms parhaita ihon sisäisiä hoivaajia ja muutenkin ruokavalio kunnossa. Ei hidasta ikääntymistä mutta uskoisin sisälle syödyn ruoan vaikuttavan enemmän ihoon kuin pelkän ulkoisen rasvauksen.
Mulle tuli otsaan ja silmiin ''naurujuonteita'' jo 21-22.
Hyvää perusrasvaa ja sisäisesti sitten hyviä rasvoja ja ravintoa. :)