Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen opettaja rikkoi vaitiolovelvollisuutta koko luokan edessä

Vierailija
21.03.2014 |

Lapsi pahoitti mielen, eikä rehtorikaan ole tähän asiaan suhtautunut vakavasti.Tuntuu että lapsia saa kohdella miten halutaan, eikä heidän tunteistaan tarvitse välittää.Jos oppilas olisi jottenkin loukannut opettajaa, niin varmasti sillä olisi seurauksia.Tämä halutaan lakaista maton alle ja äkkiä.Kyllä meni viimeinenkin luotto opettajiin tämän myötä.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lapsuudestani todella kauhean tapahtuman. Olin noin 10 vuotias, tunnollinen ja kiltti oppilas. Kerran minun piti henkilökohtaisesta syystä lähteä 15 minuuttia aikasemmin tunnilta pois jotta ehdin ajoissa yhteen paikkaan. Isä odotti ulkona autossa, enkä ollut tälle opettajalle muistanut tunnin alussa kertoa lähteväni. Niinpä menin noin 20 minuuttia aiemmin hiljaa kuiskaten opettajalta kysymään lupaa kertoen syyn. Tämä noita-akka sitten päätti oikein nöyryyttää minua koko luokan edessä, kuuluvasti ivallisesti toisti asiani, niin että koko luokka kuuli syyn ja muistan kuin viimeisen päivän muiden kikatuksen ja naurun opettajan oikein innostuessa lietsomaan pilkkaansa minun pidätellessä itkuani. En vielä tänäkään päivänä käsitä miksi hän teki minulle sen. Siitä päivästä lähtien toivoin hänelle aina kaikkea pahaa, syöpää ja kuolemaa ja muuta kauheaa. Vieläkin nousee pala kurkkuun kun muistan sen tilanteen. 

Vierailija
122/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP'

onko open sukunimessä k-j? Tuossa ota yhteyttä, niin saat tukiverkoston. Tuollaista koettu ja paljon muutakin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:27"]

Itse muistan lapsuudestani todella kauhean tapahtuman. Olin noin 10 vuotias, tunnollinen ja kiltti oppilas. Kerran minun piti henkilökohtaisesta syystä lähteä 15 minuuttia aikasemmin tunnilta pois jotta ehdin ajoissa yhteen paikkaan. Isä odotti ulkona autossa, enkä ollut tälle opettajalle muistanut tunnin alussa kertoa lähteväni. Niinpä menin noin 20 minuuttia aiemmin hiljaa kuiskaten opettajalta kysymään lupaa kertoen syyn. Tämä noita-akka sitten päätti oikein nöyryyttää minua koko luokan edessä, kuuluvasti ivallisesti toisti asiani, niin että koko luokka kuuli syyn ja muistan kuin viimeisen päivän muiden kikatuksen ja naurun opettajan oikein innostuessa lietsomaan pilkkaansa minun pidätellessä itkuani. En vielä tänäkään päivänä käsitä miksi hän teki minulle sen. Siitä päivästä lähtien toivoin hänelle aina kaikkea pahaa, syöpää ja kuolemaa ja muuta kauheaa. Vieläkin nousee pala kurkkuun kun muistan sen tilanteen. 

[/quote]

Voin kuvitella:(

Näitä opettajia on ikävä kyllä vieläkin. Omalla lapsellani on tällainen. Täysin arvaamaton. Hyvinä hetkinään ihan ok, huonoina kausina täysi hirviö ja kohtuuton lapsia kohtaan:(

Vierailija
124/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt on porukalta selvästi hivahtanut yli kaalin se olennainen seikka, että MITÄ OPETTAJA ON LAPSILLE TARKKAAN OTTAEN KERTONUT.

Tulkitseeko ap yli vai rehtori ali.

Ap sanoo, että opettaja on kertonut luokan lapsille hänen kertomiaan luottamuksellisia tietoja, mutta tuo on ap:n tulkintaa. Voi olla, että on kertonutkin, mutta jotenkin minun on hyvin vaikea kuvitella, että opettaja olisi oikeasti selittänyt lapsille jotain yksityiskohtaista ja intiimiä tyyliin "koettakaa nyt ymmärtää Nico-Jamppaa, kun Nico-Jampan äiti käytti huumeita vielä viisi vuotta sitten ja joutui sen takia vieroitukseen Riihimäelle vuonna 2009, minkä jälkeen hän on ollut metadoni-korvaushoidon piirissä kolme vuotta, ja onnistuneesti saanut senkin päättymään viime vuoden heinäkuussa...."

Vai onko siellä opettaja kertonut luokalle jonkun ap:n lapseen liittyvän konfliktin jälkeen, että "en suvaitse enää Nico-Jampan härnäämistä, hänen perheellään on ollut viime vuosina raskasta aikaa, ja tuollainen kiusaaminen on sen vuoksi erityisen raukkamaista..."

Jälkimmäistä en tulkitse salassapidon rikkomiseksi, koska se on erittäin yleisellä tasolla sanottua. Rajalla on, muttei mene rikkomukseksi.

Jolloin ymmärrän rehtorin asenteen jo paremmin.

JOS nyt todella on niin, että opettaja on antanut luokkalaisille yksityiskohtaisia tietoja oppilaansa perheestä, siitä tietenkin voi valittaa. Itse soittaisin ensin opetustoimen johtoon ja tekisin valituksen.

On aika hankalaa ottaa kantaa, jos näkee netissä anonyymejä väitteitä ainoastaan toiselta osapuolelta. Mahdotonta tietää tarkasti, mitä on tapahtunut - ap:kin on oman lapsensa version varassa, joten jopa hänen käsityksensä tapahtuneesta voi olla väärä, puhumattakaan sitten siitä, että hän saattaa tulkita asioita turhan ärhäkkäästi. Mene ja tiedä.

Vierailija
125/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:45"]

Tässä nyt on porukalta selvästi hivahtanut yli kaalin se olennainen seikka, että MITÄ OPETTAJA ON LAPSILLE TARKKAAN OTTAEN KERTONUT.

Ap sanoo, että opettaja on kertonut luokan lapsille hänen kertomiaan luottamuksellisia tietoja, mutta tuo on ap:n tulkintaa. Voi olla, että on kertonutkin, mutta jotenkin minun on hyvin vaikea kuvitella, että opettaja olisi oikeasti selittänyt lapsille jotain yksityiskohtaista ja intiimiä tyyliin "koettakaa nyt ymmärtää Nico-Jamppaa, kun Nico-Jampan äiti käytti huumeita vielä viisi vuotta sitten ja joutui sen takia vieroitukseen Riihimäelle vuonna 2009, minkä jälkeen hän on ollut metadoni-korvaushoidon piirissä kolme vuotta, ja onnistuneesti saanut senkin päättymään viime vuoden heinäkuussa...."

Vai onko siellä opettaja kertonut luokalle jonkun ap:n lapseen liittyvän konfliktin jälkeen, että "en suvaitse enää Nico-Jampan härnäämistä, hänen perheellään on ollut viime vuosina raskasta aikaa, ja tuollainen kiusaaminen on sen vuoksi erityisen raukkamaista..."

Jälkimmäistä en tulkitse salassapidon rikkomiseksi, koska se on erittäin yleisellä tasolla sanottua. Rajalla on, muttei mene rikkomukseksi.

JOS nyt todella on niin, että opettaja on antanut luokkalaisille yksityiskohtaisia tietoja oppilaansa perheestä, siitä tietenkin voi valittaa. Itse soittaisin ensin opetustoimen johtoon ja tekisin valituksen.

On aika hankalaa ottaa kantaa, jos näkee netissä anonyymejä väitteitä ainoastaan toiselta osapuolelta. Mahdotonta tietää tarkasti, mitä on tapahtunut - ap:kin on oman lapsensa version varassa, joten jopa hänen käsityksensä tapahtuneesta voi olla väärä, puhumattakaan sitten siitä, että hän saattaa tulkita asioita turhan ärhäkkäästi. Mene ja tiedä.

[/quote]

Lapseni ei edes ollut tuolloin tunnilla, mutta tämän jälkeen sain puhelun opettajalta jossa myönsi menneensä vähän yli, ja pyysi anteeksi.Siksi rehtori kertoi asiasta yhteyttä ottaneelle virkamiehelle että asia on jo sovittu.Virkamiehen mielestä ei ole.

ap

Vierailija
126/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itsellänikin on huonoja kokemuksia opettajista. Yksi lupasi korottaa numeron, koska olin kuulemma tosi hyvä, mutta antoikin kaksi numeroa pienemmän numeron. Hänellä oli syöpä ja hän kuoli nopeasti eivätkä vanhemmat muutenkaan olleet kiinnostuneet koulustani, joten se siitä, mutta jäipä mieleen tämä opettajan valehtelu. Yläasteella numero oli todellakin parempi ja yläasteen opettaja ihmetteli ala-asteen numeroa.

Toinen oli sitten yliopistossa, jossa työtäni näytettiin jollekulle muulle oppilaalle nimeni kera. Työ ei ollut mikään hyvä. Kuulin tästä opettajalta, sillä hän kertoi sen minulle itse. Enpä tiennyt, että työtäni näytetään muulle oppilaille ilman, että minulle kerrotaan ensimmäisenä arvostelusta. En edelleen tiedä ketkä kaikki tietävät työstäni. Tämäkin opettaja jää kohta eläkkeelle. 

Eläkkeelle/kuolemaa tekevät opettajat ovat pahantahtoisia.

En usko opettajiin.

Vierailija
127/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä asia liittynyt millään tapaa lapseeni tai hänen käytökseensä sillä hetkellä tyyliin"yrittäkää ymmärtää kun...." Lapseni kuuli tämän luokkakaveriltaan ja olihan siellä yksi toinenkin opettaja onneksi kuulemassa, koska rehtorikin oli jo vaatimassa todisteita.

ap

Vierailija
128/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on trolli ruokittu pulskaksi.

Vierailija
129/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:57"]

Kylläpä on trolli ruokittu pulskaksi.

[/quote]

Ei ole trolli.

ap

Vierailija
130/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä voivat olla myös tulkintakysymyksiä. Esimerkiksi tuo kiusaamisesta soittaminen ja sen esille tuominen -tilanne on ollut varmaan open yritys puuttua kiusaamiseen ja lopettaa se tai edes vähentää sitä. 

Vierailija
131/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 09:42"]

Eihän opettajia kiinnosta tollaset jutut, ne osaa olla oikeesti tosi ilkeitä luokan edessä.

[/quote]

Opettaja opiskelee vuosikaudet nimenomaan tällaisia tilanteita varten. Hän odottaa kieli pitkällä yksityiskohtaisia likaisia paljastuksia jokaisen oppilaan perheestä, jotta voisi oikein ilkeillä luokan edessä ja levitellä kunkin likapyykkiä kaikkien kuultavaksi.

Kasvakaa aikuisiksi. Ja sinä ap, joka vuodesta toiseen tehtailet opettajavastaisia aloituksia, hanki elämä.

Vierailija
132/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:59"]

Nämä voivat olla myös tulkintakysymyksiä. Esimerkiksi tuo kiusaamisesta soittaminen ja sen esille tuominen -tilanne on ollut varmaan open yritys puuttua kiusaamiseen ja lopettaa se tai edes vähentää sitä. 

[/quote]

Ei tässä ole mitään tulkinnan varaa, koska opettaja itse kertoi mokanneensa ja paljasti mitä hän oli oikeastaan luokassa tarkalleen sanonut.Kertomus vastasi täysin lapseni luokkakaverin kertomusta.Lisäksi luokassa sattui sillä hetkellä olemaan myös toinen opettaja.Miksi tätä olisi niin vaikea uskoa? Opettajatkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä siinä missä muutkin.

ap

Vierailija
133/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 09:42"]

Eihän opettajia kiinnosta tollaset jutut, ne osaa olla oikeesti tosi ilkeitä luokan edessä.

[/quote]

Opettaja opiskelee vuosikaudet nimenomaan tällaisia tilanteita varten. Hän odottaa kieli pitkällä yksityiskohtaisia likaisia paljastuksia jokaisen oppilaan perheestä, jotta voisi oikein ilkeillä luokan edessä ja levitellä kunkin likapyykkiä kaikkien kuultavaksi.

Kasvakaa aikuisiksi. Ja sinä ap, joka vuodesta toiseen tehtailet opettajavastaisia aloituksia, hanki elämä.

[/quote]

Ensimmäinen tällainen vakava aloitukseni täällä, ja heti tätä ollaan kyseenalaistamassa.Voihan.Oletko itse opettaja?

Vierailija
134/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:50"]

[/quote]

Lapseni ei edes ollut tuolloin tunnilla, mutta tämän jälkeen sain puhelun opettajalta jossa myönsi menneensä vähän yli, ja pyysi anteeksi.Siksi rehtori kertoi asiasta yhteyttä ottaneelle virkamiehelle että asia on jo sovittu.Virkamiehen mielestä ei ole.

ap

[/quote]

Siis opettaja on ITSE kertonut, mitä on sanonut, ja oma-aloitteisesti soitti ja pyysi anteeksi?

Minusta se on sitten käsitelty. Huomautusta kummempaa opettaja ei kuitenkaan mokastaan tule saamaan.

Opettaja on tietysti vastuussa siitä, että pitää erityistä huolta, ettei lastasi asian takia kiusata.

Miten yksityiskohtaisesti opettaja kertoi ongelmistasi, sitä et edelleenkään kerro.

74

Vierailija
135/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:59"]

[/quote]

Ei tässä ole mitään tulkinnan varaa, koska opettaja itse kertoi mokanneensa ja paljasti mitä hän oli oikeastaan luokassa tarkalleen sanonut.Kertomus vastasi täysin lapseni luokkakaverin kertomusta.Lisäksi luokassa sattui sillä hetkellä olemaan myös toinen opettaja.Miksi tätä olisi niin vaikea uskoa? Opettajatkin ovat ihmisiä ja tekevät virheitä siinä missä muutkin.

ap

[/quote]

Ehkä siksi, että et kerro asiasta mitään tuollaista aloituksessasi. Olemme jo ketjun sivulla neljä, ja nyt yhtäkkiä paljastat, että paikalla oli toinenkin opettaja ja ope soitti sinulle suoraan ja kertoi yksityiskohtaisesti (mitä?) asiasta ja pyysi anteeksi.

Ottaako sinulle kirjallinen ilmaisu jotenkin tiukille aina, vai ainoastaan tässä asiassa? Mikä ihme siinä on, että olennaisia seikkoja ei osata kirjoittaa jo heti aloitukseen..

Vierailija
136/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä haluaisit ? Tuomion opettajalle, anteeksipyynnön, rahaa, vatvoa asiaa av palstalla, mielenrauhan ???

Noin se menee koulussa. Opettajat ovat töissä ja oppilaat tuotteita. Voit reklamoida ja saat mahdollisesti muodollisen pahoittelun. Tietysti voisit tehdä rikosilmoituksen ja varmasti saisit muutaman satasen korvauksia ja opettaja saisi muutaman satasen sakkoja. Ja ehkä reksi myös.

Jos toinen opettaja olisi nöyryyttänyt opettajaa olisi kyseessä työyhteisön pahoinvointi, johon reksi on syypää. Jos reksi nöyryyttää opettajaa on kyseessä kamala anteeksiantamaton työrikos.

Jos opettaja nöyryyttää oppilasta on kyseessä vähäinen laatuvirhe, koska oppilaita ei mielletä samalla tavalla ihmisiksi kuin työntekijöitä.

Olen huomannut että näissä asioissa isien reklamaatiot otetaan paljon enemmän tosissaan. Ilmeisesti on pelko, että isukki saattaa tulla koululle rähisemään.

Parhaimman sovituksen saat kun laitat tähän perään koulun, opettajan nimen ja rehtorin nimen. Syyllistyt samaan rikokseen kuin opettaja, mutta olettepa sitten tasoissa. On niin vähäinen rikos, tuskinpa sitä kukaan rupea selvittämään.

Vierailija
137/145 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:50"]

[/quote]

ap

[/quote]

Siis opettaja on ITSE kertonut, mitä on sanonut, ja oma-aloitteisesti soitti ja pyysi anteeksi?

Minusta se on sitten käsitelty. Huomautusta kummempaa opettaja ei kuitenkaan mokastaan tule saamaan.

Opettaja on tietysti vastuussa siitä, että pitää erityistä huolta, ettei lastasi asian takia kiusata.

Miten yksityiskohtaisesti opettaja kertoi ongelmistasi, sitä et edelleenkään kerro.

74

[/quote]

Sanoin opettajalle, että saisi pyytää anteeksi lapseltani, minua hän ei puheillaan vahingoita.Asia ei ollut toisen virkamiehen puolesta käsitelty, joten näin mennään.Haluaisin keskustella opettajan ja rehtorin kanssa ihan naamatusten ja miettiä voisiko asialle vielä tehdä jotain.Mitään kostoa en halua vaan oikeutta lapselleni.

ap

Vierailija
138/145 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 10:04"]

Jos vanhempi kertoo elämästään opetajalle painottaen, että tämä varmaan vaikuttaa lapseen, niin mitä luulet opettajan sillä tiedolla tekevän? Aivan oikein, hän käyttää sitä mm. siinä tilanteessa, jossa lapsesi sylkee toisen päälle. Silloin hän sanoo luokalle, että "se, mitä NicoYamppa teki, on ehdottomasti väärin, mutta pitää muistaa, että joskus jollain on niin vaikeaa, että tunteet purkautuvat täällä koulussakin. NicoYampan perheessä on ollut isoja menetyksiä, joten yritetään kaikki tukea häntä ja muistetaan, että vaikka sylkeminen on väärin, niin anteeksipyynnöllä pääsee jo aika pitkälle"

[/quote]

Mutta kun se opettaja ei saa niin tehdä. Lapsen kotiasioita ei levitellä eikä lasta nolata koko luokan edessä. Kiusaamistapaukset hoidetaan ihan eri tavalla. Ammattitaidoton opettaja.

[/quote]

Ai että opettajan tulee ilmoittaa luokan edessä, että "NicoYamppa, sinä jäät tänään tunniksi jälki-istuntoon, koska syljit" ja toistaa sama viikon jokaisena päivänä, koska hänen tehtävänsä ei ole ymmärtää lasta eikä toisaalta asettaa yhtä kotihelvetin takia muita parempaan asemaan. YES! Tästä lähtien ei tarvitse miettiä, onko NicoYampan äiti hakattuna sairaalassa vai ei, onko kotonaan ruokaa vai ei vaan empatiat pois ja kakara kuriin.

[/quote]

Eihän lapsia nykyään jätetä jälki-istuntoon, jälki-istunto on korvattu kasvatuskeskustelulla. Ja sitä keskustelua ei pidetä luokan edessä vaan siihen osallistuu esim. opettaja, koulukuraattori, kiusaaja, kiusattu ja heidän vanhempansa. Tapauksesta riippuen kokoonpano voi olla erilainen, lähtökohtana kuitenkin se että kiusaaminen saadaan lopetettua. Sitä kiusaamista ei lopeteta sillä että nolataan kiusaaja koko luokan kuullen tai että levitellään hänen kotiasioitaan koko maailmalle.

[/quote]

Sylkemistä ei tarvitse tulkita kiusaamiseksi vaan huonoksi käytökseksi, Siitä saa jälki-istuntoa. Jos NicoYamppa sylkee kaikkia, niin ei kasvatuskeskustelusta ole mitään apua etenkin, kun sen äiti on kotiinsa hakattu narkkari.

[/quote]

Mutta kun se huono käytöskin käsitellään siellä kasvatuskeskustelussa eikä jälki-istunnossa. Jälki-istuntoa ei enää nykykouluissa ole. Tule jo tälle vuosituhannelle.

[/quote]

Mitä ihmettä horiset?

Minunkin poikani on ollut tänä lukuvuonna jo kaksi kertaa jälki-istunnossa. Myöhästymiset ja koulukirjojen unohtelu ovat olleet syynä. 4 merkintää = tunti jälki-istuntoa. Yleinen käytäntö jokaisessa koulussa.

Kannattaisi jättää kommentoimatta asioihin, joista ei mitään tiedä!

Vierailija
139/145 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 09:19"]

Olin kertonut entisestä vaikeasta elämäntilanteestani opettajalle luottamuksella tietenkin, ja hän kertoi sen koko luokalle.Se että lapsi pahoitti mielen on ehkä lievä ilmaus, ja toivon ettei lastani aleta kiusaamaan tämän vuoksi.

ap

[/quote]

Opettaja nyt on viimeinen ihminen, jolle kannattaa kertoa mitään henkilökohtaisia asioitaan!

Opettajalla ei ole mitään lakiin kirjoitettua vaitiolovelvoitetta. Päinvastoin opettaja voi käyttää kaikkia hänelle kertomiasi asioita sinua ja lasta vastaan. Ja jopa tehdä lastensuojeluilmoituksen, jos huvittaa. Ja kaikki asiat varmasti juorutaan opettajainhuoneessa kaikkien kuullen.

Paras keino hankkiutua vaikeuksiin on kertoa omista vaikeuksistaan opettajalle! Siinä pilaa vain oman ja lapsensa maineen koko opettajiston ja muiden lasten edessä. Pahimmassa tapauksessa saat vielä sosiaaliviranomaiset ovesi taakse koputtelemaan ja tarkkailemaan kotianne!

Mieti nyt hyvä ihminen vähän mitä touhuat. Omista ongelmista kerrotaan ystäville ja sukulaisille. Ei viranomaisille, joiden armoille voi joutua, jos siksi viranomaiseksi osuu esimerkiksi narsistinen persoonallisuus tai muu puolihullu.

[/quote]

Huhut olivat jo olemassa, ilman että aivastinkaan kouluun päin, valitettavasti.Toivoin tämän avoimen keskustelun opettajan kanssa rauhoittavan sikäli tilannetta, ettei niitä juoruja siellä opettajanhuoneessa olisi.Ihmiset ovat uteliaita, ja kun yksi tietää jotain ja toinen on kuullut jostain, niin.....Kuten sanoin niin lapseni entinen opettaja vihjaili minulle menneisyydestäni ja ajattelin tämän seuraavan opettajan kanssa lyödä kaikki kortit pöytään luottamuksellisesti ettei tarvitsisi kautta rantain enää vihjailla mitään.

ap

[/quote]

Olisit pitänyt suusi kiinni. Vihjailut eivät tapa, mutta omien asioiden kertomisesta voi seurata katastrofi.

Antaa juoruilijoiden juoruta. Ilman omaa vahvistustasi asioiden oikeasta laidasta ei kukaan voi käyttää juoruja sinua tai lastasi vastaan. Silloin voi syyllistyä kunnianloukkaukseen tai perättömän tiedon levittämiseen. Eikä kukaan täysjärkinen ota sellaista riskiä, siinä voi menettää oman työpaikkansa ja maineensa.

Sen sijaan omia vahvistettuja kertomuksiasi voidaan käyttää vaikka mihin tarkoitukseen!

Vierailija
140/145 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 12:10"]

Mitä sinä haluaisit ? Tuomion opettajalle, anteeksipyynnön, rahaa, vatvoa asiaa av palstalla, mielenrauhan ???

Noin se menee koulussa. Opettajat ovat töissä ja oppilaat tuotteita. Voit reklamoida ja saat mahdollisesti muodollisen pahoittelun. Tietysti voisit tehdä rikosilmoituksen ja varmasti saisit muutaman satasen korvauksia ja opettaja saisi muutaman satasen sakkoja. Ja ehkä reksi myös.

Jos toinen opettaja olisi nöyryyttänyt opettajaa olisi kyseessä työyhteisön pahoinvointi, johon reksi on syypää. Jos reksi nöyryyttää opettajaa on kyseessä kamala anteeksiantamaton työrikos.

Jos opettaja nöyryyttää oppilasta on kyseessä vähäinen laatuvirhe, koska oppilaita ei mielletä samalla tavalla ihmisiksi kuin työntekijöitä.

Olen huomannut että näissä asioissa isien reklamaatiot otetaan paljon enemmän tosissaan. Ilmeisesti on pelko, että isukki saattaa tulla koululle rähisemään.

Parhaimman sovituksen saat kun laitat tähän perään koulun, opettajan nimen ja rehtorin nimen. Syyllistyt samaan rikokseen kuin opettaja, mutta olettepa sitten tasoissa. On niin vähäinen rikos, tuskinpa sitä kukaan rupea selvittämään.

[/quote]

Oletko kenties hieman yksinkertainen?

Tietenkään ap ei voi paljastaa koulua, rehtoria ja opettajaa paljastamatta samalla omaa lastaan!

Kasvata nyt edes jonkinlaiset aivot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi