Aiotteko silti tavata isovanhempia jouluna, vaikka suositeltaisiin päinvastaista?
Kommentit (69)
En tietenkään, koska olen vastuullinen ihminen. Joulu tulee ensi vuonnakin.
Se voi olla ettei isovanhemmat uskalla koronan takia tavata. Heillä paljon sairauksia.
Tietenkin tavataan. Miksi ei koska ollaan muutenkin tekemisissä joka päivä.
Huolettaahan se tietysti, mutta onneksi on niin pieni suku, että isovanhempien luona tulee olemaan enintään 1-3 vierasta kerrallaan, niin ei tarvitse olla kuin sillit suolassa (ja pystyy itsekin paremmin huolehtimaan, että pitää riittävän etäisyyden vanhempaan väkeen).
Isovanhempani ovat koko tämän ajan käyneet mm. itse kaupassa (ja yksi pappani siihen päälle vielä huvin vuoksi autolla kylillä…), joten eiköhän se tauti sieltä tehokkaammin tartu kuin esim. minulta, joka olen vältellyt ihmisiä nyt huhtikuusta.
On tässä ollut pientä köhää keuhkoissa, joten taitaa olla perintö tulossa suvun kanssa vietetyn joulun jälkeen.
Isovanhemmat on molemmat kuolleet, miehen isovanhemmat on vielä elossa, mutta hänen vanhempansa olivat jo aiemmin päättäneet, etteivät aio vierailla. Maskin kanssa turvaväleistä huolehtien saisi kuulemma kyläillä, mutta en tiedä miten tekevät jouluna.
Omien vanhempien luona (kuusikymppisiä) ja samoin appivanhemmilla saatetaan piipahtaa, jos ovat terveitä. Meille on syntymässä vauva, joten tulevia isovanhempia enemmän huolehdin pikkuisen turvallisuudesta. Täytyy lähempänä joulua katsoa uskaltaako käydä yhtään missään.
Minä olen se isovanhempi, kotikaupungissamme ei ole vielä yhtään todettua tapausta joten tapaamme normaalisti, olen 65 v. Kaupassa käyn kaksi kertaa/vkossa, maskia en viellä käytä.
Painostus käy kovana kaiken aikaa. Ne loukkaantuu ja kostaa tavalla tai toisella, jos eivät ”saa” nähdä lapsenlapsia.
Sitten taas jos lapsilta tarttuu heihin jokin köhä, sama menettely silloinkin.
Kuka ottaa vastuun koronahössötyksestä jolla tuhottu jo monta ihmiselämää?
yksinäisyyden tuomat ongelmat? Itsemurhat, mielenterveysongelmat, päihdongelmat, köyhyys, konkurssit, työttömyys???!!!!! vanhusten eristäminen jne
Aivan sairasta tämä koronahössötys, koska porukat pääsee eroon koronapsykoosistaan, koska valtamedia lopettaa ihmisten pelottelun?
Ehkä. Jos lapset ovat joululomallaan viikon tapaamatta kavereita ja minä sekä mies etätöissä, niin jos koronan keskimääräinen itämisaika on 5vrk, niin riski on ehkä sen verran pieni, että uskallettaisiin tavata. Nähtiin heidät viimeksi kesällä, joten olisi todella ihanaa voida tavata. He asuvat toisessa kaupungissa ja ovat liikuntarajoitteisia kumpikin, asuvat kerrostalossa ilman pihaa, joten ulkona tapaaminen ei oikein onnistu.
Ei aiota. Hirveä ulina ja painostus joka vuosi, että viimeistään tapaninpäivänä pitäisi liikkua joko omille tai puolison vanhemmille. Kumpienkin luo yli parin tunnin ajomatka. Jouluaatto vähintään oltu itseksemme jo siitä saakka, kun esikoinen syntyi. Aivan ihanaa siis, kun ei tarvitse mennä ollenkaan.
Jos olisi mukavat vanhemmat, voisi asiaa ehkä harkita. Mutta kun ei ole niin näillä mennään ja aivan mahtavaa niin.
Paras joulu ikinä tulossa kun ei tarvitse tavata ketään.
Ei tiedetä vielä. Mummo saa itse päättää tuleeko jouluna syömään. Näillä näkymin minä menen vanhemmilleni, jos pysyn oireettomana. Oon etäopiskellut koko syksyn ja se yks naamatusten tapahtuva tapaaminen, joka on pakko pitää on ens viikolla jonka jälkeen ehdin taas olla kotona monta viikkoa ennen joulua. Sisko ei ollut aivan varma tuleeko, koska hän ei ole voinut vältellä samalla tavalla ihmisiä kuin minä ja on joutunut testeihin jo kolmesti, koska työpaikalla ei voi vältellä ihmisiä ja nyt yhdellä oli varmana tietona tartunta ja sisko on ollut koko työryhmänsä kanssa viikon varalta karanteenissa. Vanhemmat on kans toinen ollut koko syksyn etätöissä ja toinen on eläkkeellä eivätkä käy kuin maskin ja kumihanskojen kanssa kaupassa.
Ollaan tavattu ihan normaalisti koko ajan, joten joulu ei tuo mitään muutosta tähän tilanteeseen :)
Ihan normaali joulu on tarkoitus viettä 70-vuotiaiden vanhempieni kanssa. Olemme normaalisti tekemisissä viikottain, joten miksi ei joulunakin.
Tottakai meinaan, semminkin kun on ollut puhetta että perin kesämökin.
Aion. Meillä on tarkoitus olla pari viikkoa ennen karanteeninomaisesti mahdollisimman vähän kosketuksissa ihmisiin, ollaan hoidettu jo jouluostokset ja osa ruoistakin on jo pohdittuna. Vanhuksillakin on ollut rankka vuosi ja joulu on varmasti tarpeellinen piristys.
Toki. Jokainen joulu voi olla jo se viimeinen, ihan kenellä tahansa meistä.
Emme aio nähdä, vanhuksella ikää 89-vuotta. Yksinäinen joulu tulee hänelle mutta ei voi mitään. Voisi nyt esim seurakunnat ottaa vähän vastuuta ja järjestää jotain näille kymmeniä vuosia kirkollisveroa maksaneille jäsenilleen. Isot seurakuntasalit käytössä, varmasti pystyisi turvavälein järjestämään ohjelmaa.
Tottakai.