Auttakaa suunnittelemaan kivat maistraattihäät kesäksi?
Eli ollaan yli 10v oltu yhdessä ja 2 lasta on. Rahaa ei hirveästi ole ylimääräistä kun kaikki menee asumiseen ja miehen työmatkoihin. Nyt kuitenkin kesällä olisi tarkoitus maistraatissa mennä vähin äänin naimisiin. Mies ei halua muita paikalle kuin meidät. Ollaan molemmat ujoja. Mitä kivaa maistraatin jälkeen tai ennen sitä että päivä ei olisi ihan tavallinen. En tiedä miten sormuksiinkaan on varaa. :(
Kommentit (30)
Ihan omien vanhempieni painostuksesta ja lasten ja juridisien asioiden takia ajateltiin naimisiin mennä. Ei vaan rahaa tosiaan monen sadan euron pukuihin tai sormuksiin.
Ap
Mietin voisiko koko perheen lomareissun ja häät yhdistää? Esim naimisiin vaikka ruotsin laivalla ja lapset mukana? Oisko ihan pöljää? Sitten ois luonnollisesti hieman paremmat vaatteetkin päällä jne. Olisi samalla koko perheen häämatkakin.
Ap
Meillä sama tilanne; yhdessä ollaan oltu 9 vuotta, kaksi lasta ja kolmas tulossa. Varattiin kirkko -maistraatti kun tuntuu ja kuulemma on aika kolkko paik7341ka plus et haluan kirkollisen siunaamisen meidän perheelle. Paikalle ei ole pyydetty kuin todistajat, sormukset katsotaan mahd.edullisesti. Ehkä mennään sit syömään vihkimisen jälkeen.
Laivalle tuskin saatte vihkijää ihan ilmaiseksi. Mitä jos menette samana päivänä maistraatissa kahden kesken, ja siitä suoraan laivalle? Varaatte sieltä illalliselle erityisen pöydän, mainitsette että on häämatka. Ja hyvän hytin. Säästäkää rahat vaikka sormuksista, ne ei ole pakolliset. Tai jos haluatte, voitte pyytää maistraatin vihkijää myös muualle, esim. joku teille läheinen paikka, koti, puisto, meren ranta. Silloin joudutte maksamaan vihkijälle matkakulut (eikä kaikista maistraateista ehkä saa vihkijää paikan päälle).
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:49"]
Mietin voisiko koko perheen lomareissun ja häät yhdistää? Esim naimisiin vaikka ruotsin laivalla ja lapset mukana? Oisko ihan pöljää? Sitten ois luonnollisesti hieman paremmat vaatteetkin päällä jne. Olisi samalla koko perheen häämatkakin.
Ap
[/quote]
Tai sitten vaikkapa käytte aamupäivästä maistraatissa ja sieltä suoraan laivalle. Kakkukahvit sitten heti kahvilassa ja siitä eteenpäin. Se tulisi varmaan edullisimmaksi.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:49"]
Ap
[/quote]
Maksaa liikaa, kun joudutte maksamaan sen vihkijänkin matkan. Eli ensin maissa naimisiin, sitten laivalle, siis samana päivänä. Ja idea on hyvä.
Joo nyt houkuttaa tuo että ensin aamupäivällä maistraatti ja siitä sitten laivalle illaksi lasten kanssa ja siellä jotain spesiaalia ehkä. Mitä hyötyä on jos mainitsee että on mennyt naimisiin. Siis laivalla sanoo henk. Kunnalle. Itse en tiedä siitä vielä.
Ap
Itse ostin kivan valkoisen, tyylikkään kesämekon hääpuvuksi ja ostettiin kunnon sormukset (tosin tarjouksesta); asusteet ja kengät olivat jo valmiiksi; mentiin tasokkaan hotellin ravintolaan kaksistaan syömään kunnon pihvit ja jälkkärit. Häämatka tehtiin samana kesänä pidemmän kaavan mukaan Euroopassa. Otettiin jopa valokuvatkin itse; tosin valokuvaajan ottamat kuvat olisi saanut jopa satasella. Ihan mukavat häät oli ja itse olen ujo, joten en olisi halunnut isoja häitä. Tosin toisin suosittelen tekemään vieraiden ja valokuvauksen osalta: pari vierasta mukaan syömään olisi ollut vielä kivempaa ja valokuvat kannattaa otattaa ammattilaisella.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 09:20"]
Joo nyt houkuttaa tuo että ensin aamupäivällä maistraatti ja siitä sitten laivalle illaksi lasten kanssa ja siellä jotain spesiaalia ehkä. Mitä hyötyä on jos mainitsee että on mennyt naimisiin. Siis laivalla sanoo henk. Kunnalle. Itse en tiedä siitä vielä.
Ap
[/quote]
On se hyöty, että voi saada esim. ravintolasta varattua jonkun erikoiskivan pöydän, tai saa ilmaiseksi drinkit, tai saa hyttiin jotain ekstrajuttuja häiden kunniaksi. Se kannattaa ehdottomasti mainita, jos vaikka varaa pöytää ravintolastakin. Usein ravintolat huomioi jotenkin kun sanoo että on kyseessä vaikka hääpäivä tai synttärit tms.
Mies ei pidä oikein mistään hössötyksestä. Ollaan ajateltu tehdä koko perheen matka kesällä jos saadaan rahat kasaan tai lyhennysvapaata pankista. Jos mennään naimisiin niin en tiedä peruuntuuko matka. Matka ihan vaan Ruotsiin ajateltu. Ei olla puhuttu että onko lapset tilaisuudessa mukana. Itsellä maistraatista vähän kolkko tunnelma.
Ap