Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järki lähtee! Naapuri huutaa unissaan joka. v*tun. yö

Vierailija
20.03.2014 |

Kärsii kaiketi jostain vaikeasta unihäiriöstä, koska kuulemma joskus unissakävelee rappukäytävässäkin.

En kestä enää sitä, että herään joka helvetin yö johonkin klo 1-4 aikaan siihen että naapuri rääkyy niinkuin olisi oikea hätä. Säikähdän tätä aina ihan älyttömästi. :(

Joo ymmärrän ettei naapuri voi tälle yhtään mitään, mutta minusta noin vakavaan vaivaan olisi jo aika hankkia apua, lääkkeet tai sitten osastolle huutamaan.

Meillä on paperinohuet seinät, joten herään tuohon huutamiseen aina. Naapuri on muuten ihan normaali työssäkäyvä ihminen, ei ole mikään kehitysvammainen.

Ajattelin että seuraavalla kerralla soitan poliisit paikalle, niin naapurikin tajuaa miten pahasta vaivasta on kyse. Voin oikeasti vedota siihen että luulin että naapurilla on joku hätä, kun huutaa "Apua apua apua"

Mitähän tässä nyt tekisi. Kyllähän isännöitsijäkin tuohon varmaan puuttuu, kun ovat puuttuneet öisin itkevään vauvaankin. Ja tää on miljoona kertaa pahempi.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toisinaan herään omaan huutooni. Toisinaan höpisen unissani. Kerran laitoin nauhurin nappaamaan öiset äänet ja mutinaa ja vinkunaa oli täys. En tiedä, heräänkö joka kerta siihen jos huudan, olisi kiva tietää toki, mutta en ole jaksanut enempää öitä nauhotella. Onneksi en unissani kävele. Terveisin normaali aikuinen

Vierailija
22/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soittaisin seuraavalla kerralla poliisit. Turha avunhuuto on rangaistava teko, naapurisi saa parhaassa tapauksessa mojovat sakot. Muista äänittää huutoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:11"]Minä soittaisin seuraavalla kerralla poliisit. Turha avunhuuto on rangaistava teko, naapurisi saa parhaassa tapauksessa mojovat sakot. Muista äänittää huutoa.

[/quote]

Eihän se avunhuuto ole periaatteessa turha, sillä ei hän sitä huvikseen tee.

Vierailija
24/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:11"]Minä soittaisin seuraavalla kerralla poliisit. Turha avunhuuto on rangaistava teko, naapurisi saa parhaassa tapauksessa mojovat sakot. Muista äänittää huutoa.

[/quote]

[/quote]

No ei tee ainakaan ilmeisesti mitään estääkseen sitä. :)

Vierailija
25/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin ilmoituksen, ihan vaan koska aikuisiällä tuollainen on merkki alkavasta skitsofreniasta. En haluaisi elää tuollaisen naapurissa.

Vierailija
26/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:14"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:13"]

[/quote]

[/quote]

No ei tee ainakaan ilmeisesti mitään estääkseen sitä. :)

[/quote]

Mutta ei hän tee sitä ymmärryksen tilassa joten on "syyntakeeton".

Vierailija
27/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai merkki alkavasta skitsofreniasta? "Ammattilainen" taas asialla. 

Vierailija
28/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:16"]

Minä tekisin ilmoituksen, ihan vaan koska aikuisiällä tuollainen on merkki alkavasta skitsofreniasta. En haluaisi elää tuollaisen naapurissa.

[/quote]

Vittu näitä "tietäjiä". Ei ole merkki mistään muusta kuin siitä, että ihminen kärsii öisistä yökauhukohtauksista (joita voi olla aikuisellakin) tai unissakävelyn vaikeammasta muodosta. Onhan näistä nyt tullut kaikenlaisia tv-ohjelmiakin.

Vierailija
30/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies huutaa josku yöllä unissaaan, mutta eis sille mitään voi. Kyllä se minutkain aina herättää. Mutta emme taida kuiteskaan olla naapureitasi, sillä asumme rivitalossa. Sillä on ollut traumaattisia kokemuksia (ollut pommiräjähdyksessä yms), mutta on ihan toipunut, mutta joskus ne tulee uniin.

Vierailija
31/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:23"]

http://www.huffingtonpost.com/2012/04/06/schizophrenia-sleep-insomnia_n_1408207.html

[/quote]

Et taida oikein ymmärtää lukemaasi? Unihäiriöt kuuluvat usein skitsofreniaan, mutta se ei tarkoita sitä, että unihäiriö on merkki skitsofreniasta.

Vierailija
32/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalia nää "vauvan itkuun puuttujat". Sille kun ei voi mitään... itse olen vielä sellaista tyyppiä, että haluan olla mahdollisimman vähän häiriöksi, ja olisin ollut varmaan äärettömän ahdistunut kerrostalossa vauvan kanssa, kun tiedän ettei itkulle aina voi mitään ja jotkut vauvat itkevät paljonkin.

Miettikää, miltä esim. ekan vauvansa saaneista tuntuu, jos itkusta tehdään valituksia ja joku taloyhtiön hallitus puuttuu siihen... tulee varmaan tosi epäonnistunut olo, ja varmasti himmentää iloa vauvasta (ja mahdollisesti ko. asunnon hankkiminenkin alkaa aiheuttaa second thougts...).

Vierailija
33/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:35"]

Ihan kamalia nää "vauvan itkuun puuttujat". Sille kun ei voi mitään... itse olen vielä sellaista tyyppiä, että haluan olla mahdollisimman vähän häiriöksi, ja olisin ollut varmaan äärettömän ahdistunut kerrostalossa vauvan kanssa, kun tiedän ettei itkulle aina voi mitään ja jotkut vauvat itkevät paljonkin.

Miettikää, miltä esim. ekan vauvansa saaneista tuntuu, jos itkusta tehdään valituksia ja joku taloyhtiön hallitus puuttuu siihen... tulee varmaan tosi epäonnistunut olo, ja varmasti himmentää iloa vauvasta (ja mahdollisesti ko. asunnon hankkiminenkin alkaa aiheuttaa second thougts...).

[/quote]

Jep, ymmärrän kyllä, että aikuiseen rääkyjään puututaan. Mutta pieni vauva on syytön tilaansa, pieni vauva ei ymmärrä että itkullaan häiritsee muita, pieni vauva ei voi ymmärtää eikä vaikuttaa tilaansa itse.

Vierailija
34/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:35"]

[/quote]

Jep, ymmärrän kyllä, että aikuiseen rääkyjään puututaan. Mutta pieni vauva on syytön tilaansa, pieni vauva ei ymmärrä että itkullaan häiritsee muita, pieni vauva ei voi ymmärtää eikä vaikuttaa tilaansa itse.

[/quote]

Ja pienen vauvan itkulle ei välttämättä oikeasti vaan voi tehdä mitään. Ei sitä vauvaa voi millään unilääkkeillä lääkitä hiljaiseksikaan, ja jos mitään syytä ei itkulle löydy niin sille ei sitten oikeen mitään voi.

Vierailija
35/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:01"]

Ootko varma että huutaa unissaan? Kuulostaa lapsen kauhukohtaukselta, mutta tuota ei kyllä esiinny aikuisilla jos ei ole oikeasti jälkeenjäänyt kehityksessä.

[/quote]

Minun mieheni huutaa, ja tekee muutenkin kaikenlaista melko omituista öisin. Niinkin jälkeenjäänyt on, että hänellä on kaksi maisterintutkintoa ja vaativa, asiantuntijatason työ. Aivokemia vain on jotenkin vinksahtanut tässä suhteessa.

Ja kyllä, olen yrittänyt saada miehen lääkärille.

Vierailija
36/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mua pelottaisi asua tuollaisen naapurissa. Hoitoon ja äkkiä!

Vierailija
37/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:35"]

[/quote]

Vauvan itku on normaalia, aikuisen yölliset kauhukohtaukset eivät, sanomattakin selvää varmaan kumpaan puututaan? EI näytä olevan ap:n isännöitsijälle...

[/quote]

Ja pienen vauvan itkulle ei välttämättä oikeasti vaan voi tehdä mitään. Ei sitä vauvaa voi millään unilääkkeillä lääkitä hiljaiseksikaan, ja jos mitään syytä ei itkulle löydy niin sille ei sitten oikeen mitään voi.

[/quote]

Vierailija
38/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 08:44"]

[/quote]

Vauvan itku on normaalia, aikuisen yölliset kauhukohtaukset eivät, sanomattakin selvää varmaan kumpaan puututaan? EI näytä olevan ap:n isännöitsijälle...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noh, mihis viestini jäi.

Piti siis sanoa, että vauvan itku on normaalia, aikuisen yölliset kauhukohtaukset eivät. Sanomattakin selvää kumpaan tulee puuttua.

Vierailija
39/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran vanha, että muistan sotaan osallistuneiden sukulaismiesteni huutoja öisin ( kun kävimme kylässä), Myös pappani huusi tuskiaan joskus öisin. Ei niille voi mitään, eikä siihen mitään lääkettä ole. Asiat on käsitelty, mutta jos ihminen on kokenut järkyttäviä asioita, niin ne joskus tulee uniin. Ei nämä ihmiset henkisesti sairaita olleet, traumasoituneita kyllä, ja näkivät painajaisia. 

Vierailija
40/50 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä