Ehdottakaa laihdutustyyliä viimeisten kilojen karistamiseksi
Olen laihduttanut 15 kg pätkäpaastolla, mutta nyt en enää laihdu. Viimeisten 6 kilon pudotuksesta ei tule kertakaikkiaan mitään eli jotain uutta ideaa kehiin?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Nuo voimaharjoitukset ei taida käydä, kun mulla on nivelrikkoa vähän joka nivelessä. Mutta voisin alkaa tehdä reippaita kävelylenkkejä. Ne olisi mulle ihan uutta. Ap
Mieti myös vesijuoksua, se sopii nivelrikkoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvitse poistaa.
Itselle on normaalia että on viisi kiloa ylimääräistä.
Elimistö menee sekaisin jos rasvaprosentti laskee alle 30%
Alle 30 %? No ei herranjumala kyllä mene. Lähes kaikilla urheilijoilla on tuon alle.
Urheilijat eivät kyllä ole mikään paras mittari millekään terveystiedolle, koska heillä on usein kaikenlaisia terveysongelmia.
Kuntoplus-lehti sanoo, että naiselle sopiva rasvaprosentti on 21-36%.
https://kuntoplus.fi/laihdutus/miten-korkea-rasvaprosenttini-saisi-enin…
No voi Jeesus. Kyllä urheilijat ovat väestön ehkä tervein ryhmä, kovan treenikauden ulkopuolella. Kuntoplus-lehti on hieno lähde, mutta pistän pykälän paremmaksi. American Council on Exercise pitää alle nelikymppisille naisille hyvänä rasvaprosenttina 21-32. Yli 32 % on jo lihava (obese).
Uimahallia ei valitettavasti ole mailla halmeilla. Hyviä ehdotuksia silti, kiitos teille kaikille oikein paljon. Eli yhteenvetona: liikuntaa! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 30 %? No ei herranjumala kyllä mene. Lähes kaikilla urheilijoilla on tuon alle.
Urheilijat eivät kyllä ole mikään paras mittari millekään terveystiedolle, koska heillä on usein kaikenlaisia terveysongelmia.
No voi Jeesus. Kyllä urheilijat ovat väestön ehkä tervein ryhmä, kovan treenikauden ulkopuolella. Kuntoplus-lehti on hieno lähde, mutta pistän pykälän paremmaksi. American Council on Exercise pitää alle nelikymppisille naisille hyvänä rasvaprosenttina 21-32. Yli 32 % on jo lihava (obese).
Hyvä lähde, mutta se linkki vain puuttui... ;)
No kiva jos sun kaikki tutut treenaa kuin urheilijat kovan treenikauden ulkopuolella, mutta mä vähän veikkaan, ettei se suurimmalle osalle tavallisia tallaajia ole se paras vertailuryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva jos sun kaikki tutut treenaa kuin urheilijat kovan treenikauden ulkopuolella, mutta mä vähän veikkaan, ettei se suurimmalle osalle tavallisia tallaajia ole se paras vertailuryhmä.
Kaikilla ammattiurheilijoilla on paikat rikki ja leikkauksia takana. Mikään huippu-urheilu ei ole tervettä. Kyllä se nykypäivänä on osaamisen, kunnon ja kehon viemistä aivan äärirajoille.
Vierailija kirjoitti:
Määrä, mitä päätetyötä tekevä nainen saa syödä lihomatta on oikeasti ihan naurettavan pieni. Siten siis liikuntaa lisää.
Itse kyllästyin läskeihini ja nyt mulla on 5:2 dieetti, 5päivää vkossa syön max. 500kcal ja kahtena päivänä (la ja su) syön vapaammin (n. 1800-2500kcal/pva) tätä olen noudattanut nyt kuukauden ja painoa on pudonnut n. 500g/viikko, liikuntaa en juurikaan harrasta, käyn n. 3krt/vkossa tunnin kävelyllä.
Ja tuohon kun joku sanoi, että liian vähät kalorit on vaarallisia, pöh. Paaston terveellisyys on ihan tutkittu juttu. Jatkuva syöminen sitten taas ei ole kovinkaan terveellistä. Tokihan nämä jotka tuota jankuttavat on niitä, jotka pitävät normaalipainoisia anorektikkoina ja niitä pullukoita normaalipainoisina.
Pilaat terveytesi ja suorituskykysi tuollaisella auschwitz kuurilla. Tyhmä sinä jo olet, mutta tyhmenet entisestään tuolla kuurilla.
Jos samalla metodilla viljeltäisi ruokakasveja :D niin aika heikot antimet maa meille antaisi.
Tyhmä on ihminen joka itseään näännyttää ja heikentää. Toiset voittaa kun sinä heikkenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ammattiurheilijoilla on paikat rikki ja leikkauksia takana. Mikään huippu-urheilu ei ole tervettä. Kyllä se nykypäivänä on osaamisen, kunnon ja kehon viemistä aivan äärirajoille.
Yksi tuttu urheilija kertoi miksei tapaa ihmisiä ja vietä sosiaalista elämää. Tekee vain kotona yksiössään palapelejä ja katselee videoita, kun ei treenaa.
Kroppa on niin altis kaikille bakteereille ja viruksille. Yksi altistus heikkona käyvälle kropalle on monen kuukauden menetys treenissä.
Eli ei hirveästi houkuttele lähteä ihmisten ilmoille, kun on rasvat alhaisena ja kroppa ihan näännyksissä painoluokka urheilun takia. Yleensä painoa pudotetaan jättämällä nesteet pois.
Se on aika rajua ja äärimmilleen vietyä painonhallintaa. Täysin sairasta kuivettaa kroppaansa, mutta useat lajit tätä vaatii huipulla.
Siinä käy munuaisetkin kovilla ja vastustuskyky on hyvin hyvin heikoilla kantimilla.
Samalta tutulta kuulin että kisapaikat on pahimpia pöpöpesäkkeitä. Pahinta on mennä kisoihin ja sairastua sen jälkeen. Kropan vastustuskyky on hyvin heikko monille infektioille kun rasvat on vedetty malliin kreikkalainen patsas.
Se patsasmalli on luonnoton terveydelle. Ihmisen kroppa syystäkin kerää rasvaa ympärilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrä, mitä päätetyötä tekevä nainen saa syödä lihomatta on oikeasti ihan naurettavan pieni. Siten siis liikuntaa lisää.
Itse kyllästyin läskeihini ja nyt mulla on 5:2 dieetti, 5päivää vkossa syön max. 500kcal ja kahtena päivänä (la ja su) syön vapaammin (n. 1800-2500kcal/pva) tätä olen noudattanut nyt kuukauden ja painoa on pudonnut n. 500g/viikko, liikuntaa en juurikaan harrasta, käyn n. 3krt/vkossa tunnin kävelyllä.
Ja tuohon kun joku sanoi, että liian vähät kalorit on vaarallisia, pöh. Paaston terveellisyys on ihan tutkittu juttu. Jatkuva syöminen sitten taas ei ole kovinkaan terveellistä. Tokihan nämä jotka tuota jankuttavat on niitä, jotka pitävät normaalipainoisia anorektikkoina ja niitä pullukoita normaalipainoisina.
No toi sun dieettisi ei kyllä vaikuta terveelliseltä. 500 kalorilla alkaa olla jo aika mahdotonta saada kaikkia ravintoaineita vaikka miten terveellisesti söisi. Ajoittainen paasto voi olla terveellistä, mutta siltäkin menee terveyspohja, jos ei saa tarvittavia ravintoaineita.
Ja olen 168cm ja 58 kiloa, joten turha tulla mussuttamaan mulle, että olen vaan joku sokea pullukka.
Kuulostaa ihan jonkun vanhuksen ruokailulta. Pitäisi lisätä kaloreita puolet lisää jos haluaisi elää vanhuksenakin pidemmän elämän. Lihakset kuihtuu ja heikkenee tuollaisesta.
Jos kyseessä olisi maanviljelys, niin todella heikko sato saatisi noilla ravinteilla.
Miksi porukka haluaa heikentää itseään, kun urheilun tehtävänä on ollut aikaisemmin voimistaa sotilasta ja taistelutaitoja?
Urheilun juuret palautuu aina sotataitojen harjoitteluun. Antiikista asti näihin päiviin.
Jos terveysliikunnasta puhutaan, niin edelleen voimistetaan omaa vartaloa sotaan mikrobeja ja työelämän vaivoja vastaan. Sotaa vanhenemista vastaan.
Silloin ruokailusta nipistäminen on idioottimaisinta toimintaa mitä voi tehdä.
Ulkonäkökeskeiset ihmiset usein onkin typeryksiä ja tyhjäpäitä.
Jos vatsalla on liikaa sisäelinten ympärillä rasvaa, niin älkää silti liian rajusti niitä kaloreita alkako pudottaa. Voi mennä nuppi sekaisin ja kärsiä muutkin osa-alueet elämästä kuin pelkästään urheilutulokset.
Alkoholista voi heti ensimmäisenä aloittaa. Jättää alkoholin, makeiset, leivokset pois kokonaan moneksi vuodeksi. Väittäisin että tällä kaavalla laihtuu jo vuodessa vaikka tekisi joka päivä vain viiden kilometrin matalasykkeisiä kävelylenkkejä. Suurin osa syö ja juo silkkaa roskaa sisuksiinsa.
Tästä lähdetään, eikä siten että aletaan poistamaan arjen ruokailuista kaloreita niin että päivässä saa vain 500 kaloria. Kerran kuulin yhdeltä anoreksiaa sairastavalta tytöltä että hänen huippu ideansa oli sellainen että jätti kaiken ruuan pois ja söi vain irtomakeisia. Mahtoi olla terve kakka hänellä aamuisin. Tämä oli hänen salaisuus luurangonlaihuuteen.
Ei hyvää päivää.
Edes teineiltä ei voi odottaan näin älyttömän hulluja tempauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä alempi rasvaprosentti, niin sitä heikompi urheilija on.
Jos kaksi saman pituista nyrkkeilijää kohtaisi ja rasvaprosentiltaan 30% vs 5% ottelisi, niin pistäisin kaikki rahani korkeamman rasvaprosentin ottelijan puolelle.
Koska paukkuja riittää enemmän kuin näännyttäjällä.
Painoluokat tekee sen että urheilija on heikommassa hapessa kuin terveysurheilija koskaan olisi.
30% ottelijalla voi olla painoa jopa 5-10kg enemmän.
Näännyttäjä on heikompi ja alttiimpi saamaan infektioita.
Painorajat heikentää urheilijoita merkittävästi.
Oma mieheni on huomannut pururadalla ettei laiheliinit pysy tahdissa mukana. Juoksee ison mahansa kanssa vaikka mitenkä. Hänellä on se terveellinen dädbod.
Ei ne laiheliinit kykene pysymään samassa tahdissa.
Pitää syödä tukevasti jos aikoo saada huipputuloksia.
Miehellä on 35% rasvat ja juoksee kympin 30 min. Ikää on neljäviis.
Voittaa mennen tullen muut.
Sanoi äsken että jos vielä kilpailisi nyrkkeilyssä, niin myllyttäisi mennen tullen sm-tason laiheliineja (saman pituisia) jos ei joutuisi ylipainonsa takia pidempiä vastaan.
Näännytys heikentää urheilijan suoritustehoa.
Vierailija kirjoitti:
Nuo voimaharjoitukset ei taida käydä, kun mulla on nivelrikkoa vähän joka nivelessä. Mutta voisin alkaa tehdä reippaita kävelylenkkejä. Ne olisi mulle ihan uutta. Ap
Voimaharjoitukset oikean valmentajan kanssa voimistaa niitä niveliä.
Siksi voimaharjoittelu pitäisi ottaa valioon jo nuoresta lähtien. Nivelet voimistuu jumalauta, jos tekniikka on kunnossa ja lihakset nivelineen heikot, niin saatana ne hajoaa.
Voi jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni on huomannut pururadalla ettei laiheliinit pysy tahdissa mukana. Juoksee ison mahansa kanssa vaikka mitenkä. Hänellä on se terveellinen dädbod.
Ei ne laiheliinit kykene pysymään samassa tahdissa.
Pitää syödä tukevasti jos aikoo saada huipputuloksia.
Miehellä on 35% rasvat ja juoksee kympin 30 min. Ikää on neljäviis.
Voittaa mennen tullen muut.
Sanoi äsken että jos vielä kilpailisi nyrkkeilyssä, niin myllyttäisi mennen tullen sm-tason laiheliineja (saman pituisia) jos ei joutuisi ylipainonsa takia pidempiä vastaan.
Näännytys heikentää urheilijan suoritustehoa.
Ja vatut! Näännytystähän käytetäään ammattiurheilussa kehon kurittamiseen.
Kun ei syö mitään niin keho oppii ottamaan kaiken energian tarkemmin näkkileivästäkin.
Suorituskyky vaan paranee. Senhän näkee jo narkkareistakin.
Eivät syö päivän aikana mitään, mutta jaksavat juosta aineiden perässä ilman ravintoa kymmeniä kilometrejä päivässä!!! Sama juopoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt tuon 5:2-dieetin hieman väärin. Siinä syödään viitenä päivänä normaalisti ja kahtena päivänä n.500 kcal, eikä nekään päivät ole peräkkäin.
Vierailija kirjoitti:
😄 Hyvin toimii ja parin raskauden aiheuttamaa hetkellistä lihomista lukuunottamatta aina ollut rasvaprosentti maksimissaan noin 25.