Ystävän mies heittäytyy elätettäväksi. Kuinka takoa tämä ystävän päähän?
Ystävä siis tapasi miehensä noin vuosi sitten. Miehellä on edellisestä liitosta lapsi, joka asuu ystäväni kotona joka toisen viikon.
Jo viime syksynä aloin huomaamaan miehestä outoja merkkejä. Ikää herralla jo lähes 30-vuotta, mutta vakituista (tai edes yli 2kk kestävää) työsuhdetta mies ei onnistu luomaan. Rahaa miehellä ei tilillä juurikaan ole ja näin ollen ystäväni elättää lähes kokonaan miehen ja tämän lapsen. He asuvat ystäväni vuokra-asunnossa (ystävä maksaa vuokran, sähkön ja veden) ja ystäväni maksaa heidän kaikkien ruoat. Kummasti mies on myös aina persaukinen kun lapsen synttärit, ystäväni synttärit tai joulu jne lähestyy. Juhlien järjestelyyn mies ei näin ollen osallistu eikä lahjoja hanki. Ystäväni säälistä osti miehen lapselle synttärilahjan ja leipoi kakun. Miehellä on kuitenkin kummasti varaa käydä baarissa ja pizzalla. Hänellä on myös kaupungin kalleimmalle kuntosalille jäsenyys ja varaa ostaa itselleen iphone, uusi kello ja autoon varaosia. Toisin sanoen mies selvästi haluaa käyttää rahojaan vain itseensä ja omaan mielihyvään maksattaen elämisensä muilla.
Tää mies sai myös yllättäen ihan hyvän työpaikan muutama kuukausi sitten paikallisesta firmasta. Kuitenkin nyt mies on sanonut haluavansa irtisanoutua (ja jo irtisanoutunut ystäväni selän takana) ja haluavansa jäädä työttömäksi. Työ nimittäin hänen mukaansa on täysin ajanhukkaa.
Tarviiko sanoa, että ystävälläni on hyvä työura ja sen mukainen palkka. Minusta koko juttu haiskahtaa siltä, että mies on huomannut ystäväni rahat ja tullut "haaskalle". Huomannut, että saa hyvän elintason toisen siivellä tekemättä yhtään mitään. Kun asiasta yritän sanoa ystävälle, hän haukkuu minut kateelliseksi. Haluaisin vain auttaa ennen kuin ystävä menettää koko omaisuutensa tuolle haaskalinnulle. Mutta miten?
Kommentit (157)
Parisuhteessa nainem jää aina tappiolle. Nainem käy endin töissä ja maksaa vähintään puolet talousmenoista. Kotitöistä nainen tekee suurimman osan. Sitten kun olet väsynyt, niin miestä pitäisi vielä palvella makuuhuoneessa? Kuka hullu ylipäätään ryhtyy suhteeseen muehen kanssa ja miksi, kun panos- tuotos suhde on aina naisen kannalta negatiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa nainem jää aina tappiolle. Nainem käy endin töissä ja maksaa vähintään puolet talousmenoista. Kotitöistä nainen tekee suurimman osan. Sitten kun olet väsynyt, niin miestä pitäisi vielä palvella makuuhuoneessa? Kuka hullu ylipäätään ryhtyy suhteeseen muehen kanssa ja miksi, kun panos- tuotos suhde on aina naisen kannalta negatiivinen?
Kyllä. Minun ystäväni tutustui nettideiteillä mieheen. Miehellä tuntui olevan tosi kiire , edetä suhteessa. Parin kuukauden seurustelun jälkeen oikein vaatimalla vaati, että muuttavat yhteen. Asunto oli jo katsottuna, kun ystävälleni selvisi, että miehellä oli juuri diagnosoitu Alzheimerin tauti. Mies etsi siisitsellern vain hoitajaa
Yhdestä ukosta olen päässyt eroon. Uutta en ota enää koskaan vaivoikseni. Teini-ikäinen poika asuu isän kanssa, minun luona joka toinen viikonloppu. En vadtusta, saapahan mies hoitaa nyt, minä hoidin edelliset.Nyt mies haluaisi minut takaisin, kun on huomannut miten vaikeaa arjen pyörittäminen on, siivoaminen ja miten kallista ruoka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minun ystäväni tutustui nettideiteillä mieheen. Miehellä tuntui olevan tosi kiire , edetä suhteessa. Parin kuukauden seurustelun jälkeen oikein vaatimalla vaati, että muuttavat yhteen. Asunto oli jo katsottuna, kun ystävälleni selvisi, että miehellä oli juuri diagnosoitu Alzheimerin tauti. Mies etsi siisitsellern vain hoitajaa
No eipä yllätä minua. Suurin osa miehistä on juurikin tälläisiä. Hyöty, hyöty,hyöty,minä, minä minä
Älä työnnä turpaasi toisten asioihin.Huolehdi ihan vaan omistasi.Sulla ei sitten ole minkäänlaista miestä , kun joudat kyyläillä toisten suhteita.Et ole ystävä , kun haluat erottaa rakastavaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä yllätä minua. Suurin osa miehistä on juurikin tälläisiä. Hyöty, hyöty,hyöty,minä, minä minä
Kannattaa vaihtaa naisiin. Minä vaihdoin, ja en ole katunut. Seksikn on sata kertaa parempaa, kuin ikinä kenenkään miehen kanssa
Tämähän on ihan trolliketju, tän tuolloin tyyli on niin tunnistettava, mutta aihe sinällään on hyvä.
Eli ihannaisille vinkiksi- miehiin ei kannata ihadtua/rakastua ennenkuin on selvittänyt minkälainen oikeasti on luonteeltaan ja yhteen ei kannata muuttaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille miehessä tärkeintä on vain isot tulot niinkuin tässäkin ketjussa näkee. 1500e/kk tienaava duunarimies ei naiselle kelpaa. Miehet ovat empaattisempia kun arvostavat naista itseään eivätkä katso häntä tulojen perusteella. Feministien propaganda naisiin on uponnut hyvin kun luulevat että mies tienaa aina naista enemmän. Suomalainen nainen lietsoo julmuutta jopa kansainvälisenä miestenpäivänäkin.
Jankutijanlunjankunjaa. Katkera, pilluton ylisijamies, joka ei saa naista. Valivalivalivalivali, uliuliuuuuuuuuuuuuuuuuuu..... Sinun naisettomuutesi ei johdu rahasta, vaan vmäisestä luonteeltani, joka on nähtävissä ihan näistä kirjoitulsistasi
Kun miehiä vihaava feministinainen ei keksi argumenttejä ja huomaa tulleensa jauhotetuksi niin alkaa nuo sinunlaistesi hourulapuheet ylisjonneista yms. Toksisesta maskuliinisuudesta puhutaaan mutta pilluttomuuspuheesi ovat toksista femiinisyyttä. Sinullakaan ei ole muuta tarjota miehille kuin reikäsi. Ei ihme että sinulla ei miestä ole.
Sivusta. Koen suoranaisena siunauksena miehettömyyden. Mikä vapaus! Rahaakin jää säästöön ;)
Minulla on ystävätär, joka on myös joutunut elättämään loismiestä, kuten minullekin kävi. Nykyään olemme molemmat sinkkuja ja suht varakkaita. Meitä ei edes kiinnosta etsiä miessuhdetta, kokemus oli sen verran nöyryyttävä. Onneksi olemme pystyneet puhumaan asiasta keskenämme.
Olette onnistuneet nostamaan elintasoanne kun loismiehet sai kyytiä. Hyvä esimerkki muille loisten kanssa kamppaileville, HÄÄTÄKÄÄ ne!
Vierailija kirjoitti:
Älä työnnä turpaasi toisten asioihin.Huolehdi ihan vaan omistasi.Sulla ei sitten ole minkäänlaista miestä , kun joudat kyyläillä toisten suhteita.Et ole ystävä , kun haluat erottaa rakastavaiset.
Loismies eksyi palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille miehessä tärkeintä on vain isot tulot niinkuin tässäkin ketjussa näkee. 1500e/kk tienaava duunarimies ei naiselle kelpaa. Miehet ovat empaattisempia kun arvostavat naista itseään eivätkä katso häntä tulojen perusteella. Feministien propaganda naisiin on uponnut hyvin kun luulevat että mies tienaa aina naista enemmän. Suomalainen nainen lietsoo julmuutta jopa kansainvälisenä miestenpäivänäkin.
Voi teitä. Siihen kaljan lipittämiseenkö pitäs vaan saada keskittyä?
Niin ja tämä 1500e/kk 40 tunnin työviikolla tehtaassa. Te naiset valitatte pienistä palkoistanne mutta tuskin tienaatte läheskään niin vähän mitä moni duunarimies. Sitten vielä haukut kaljan lipittäjäksi pienipalkkaisia miehiä. Olettekos te pienipalkkaiset naiset sitten nistejä vaihteeksi?
Tuo 1500€/kk tai alle on aika tyypillinen palkka päivätyöstä esimerkiksi siivoojalla, kaupan kassalla, lähihoitajalla esimerkiksi päiväkodissa, keittiötyöntekijällä, sihteerillä jne.
Olen keittiötyöntekijä, eikä palkkani ole 1500e tai alle. Se on lähes 2000e ja lisien kanssa n. 2300e. Teen pelkkää aamuvuoroa. Ja ihan aloituspalkka tämä.
Ap täällä edelleen!
En todellakaan tiedä, miksi ystäväni on tuohon mieheen noin kovasti rakastunut. Onhan se komea ja hauska, mutta todella kiero. Toisaalta tämä mies on ensimmäinen, jonka kanssa ystäväni on koskaan "muuttanut yhteen" (eli toisin sanoen kenet ystäväni on huolinut asumaan kotiinsa). Ehkä siis hieman oma arvo vielä hukassa. Tiedän myös sen, että ystäväni on hyvin vanhoillinen eikä halua erota "helpolla", vaan ennemmin elää haastavassa suhteessa.
Ystävä on mulle tosi tärkeä ja rakas, koska ollaan tunnettu vaippaikäisistä asti. Senkään takia en halua antaa tämän asian pilata ystävyyssuhdettamme. On kuitenkin raskasta katsoa, kun toinen selvästi voi huonosti suhteessa, mutta ei uskalla sanoa sitä ääneen (tai kenties myöntää edes itselleen).
Myös mun mies on huolissaan ystävästäni ja musta. Pelkää, että ystävän mies alkaa pyytämään meiltäkin "lainaa" omiin menoihinsa, niin kuin joillekin kavereilleen tekee. Pelätään, että jos ei suostuta rahoittamaan ystävän miehen menoja, mies tai ystävä pistää meihin välit poikki. Tämänkin takia haluaisin niin kovasti ystävän herätellä tähän todellisuuteen, koska miesten takia ei välejämme tuhota -se ollaan sovittu jo lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastavaiset = mies ja naisen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä edelleen!
En todellakaan tiedä, miksi ystäväni on tuohon mieheen noin kovasti rakastunut. Onhan se komea ja hauska, mutta todella kiero. Toisaalta tämä mies on ensimmäinen, jonka kanssa ystäväni on koskaan "muuttanut yhteen" (eli toisin sanoen kenet ystäväni on huolinut asumaan kotiinsa). Ehkä siis hieman oma arvo vielä hukassa. Tiedän myös sen, että ystäväni on hyvin vanhoillinen eikä halua erota "helpolla", vaan ennemmin elää haastavassa suhteessa.
Ystävä on mulle tosi tärkeä ja rakas, koska ollaan tunnettu vaippaikäisistä asti. Senkään takia en halua antaa tämän asian pilata ystävyyssuhdettamme. On kuitenkin raskasta katsoa, kun toinen selvästi voi huonosti suhteessa, mutta ei uskalla sanoa sitä ääneen (tai kenties myöntää edes itselleen).
Myös mun mies on huolissaan ystävästäni ja musta. Pelkää, että ystävän mies alkaa pyytämään meiltäkin "lainaa" omiin menoihinsa, niin kuin joillekin kavereilleen tekee. Pelätään, että jos ei suostuta rahoittamaan ystävän miehen menoja, mies tai ystävä pistää meihin välit poikki. Tämänkin takia haluaisin niin kovasti ystävän herätellä tähän todellisuuteen, koska miesten takia ei välejämme tuhota -se ollaan sovittu jo lukiossa.
Ehdotan, että sanot siinä tapauksessa, että teillä on periaate, että raha-asiat pidetään erillään ystävyyssuhteista. Etpä voi oikein mitään tehdä, vaikka huolissasi oletkin. Olet kertonut huolestasi ja ystäväsi on torjunut sen. Hän on aikuinen ihminen ja päättää itse, mihin rahansa käyttää.
Voiko ystäväsi olla oikeesti noin t.... lasta ajatellen on hyvä että ostaa lahjan ym. mutta tuo mies ei tarvi mitään jos ei elätä itseään ja lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä edelleen!
Ehdotan, että sanot siinä tapauksessa, että teillä on periaate, että raha-asiat pidetään erillään ystävyyssuhteista. Etpä voi oikein mitään tehdä, vaikka huolissasi oletkin. Olet kertonut huolestasi ja ystäväsi on torjunut sen. Hän on aikuinen ihminen ja päättää itse, mihin rahansa käyttää.
Tätä minäkin kannatan. Olen itse lainannut ex-ystävälleni muutamia satasia opiskelijana, vaan mitään en oo takasin saanu. Eipä mun talous muutamasta satkusta oo kaatunu, mutta periaatteena kadun että lainasin niin hepposin perustein. Enää en lainaa edes anopille tai omalle veljelleni. Raha-asiat on hyvä pitää visusti omana tietonaan ja erillään ihmissuhteista. Äläkä puhu sen miehen kuullen mitään sun ja miehes rahoista äläkä mistään isommista ostoksista tai saat olla varma et kohta ollaan käsi ojossa..
Kaverillani oli hyväksikäyttävä mies. Mies asui omakotitalossa ja teetätti kaverillani kalliit remontit yms taloonsa, ja kaverini pisti omiakin rahojaan remonttiin. Kun remppa oli tehty, mies dumppasi kaverini kylmästi. Seuraavalla naisystävällä oli kuulemma maalauttanut talonsa. Tyypillä menee laskuja ulosottoon vaikka asuu isossa omakotitalossa ja omistaa kaksi autoa. Käyttää naisia hyväksen.
MEENE VTTU HOITOON. LOPETA PRKEKE TÄMÄ SAMASTA ASIASTA JANKUTTAMINEN. SA.....NAN AMEEBA. KUKAAN EI HALUA OLLA TOMMOISEN JANKUTIJANKUTIJAAAJAAAAJAA ÄÄLIÖ MULK.N KANSSA. KUKA VTTU HALUAISI PANN. SINUA TAI KATSELLA TAI KUUNNELLA.EI VTTU KUKAAN NAINEN