Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksilapsisena en tiennyt yhtään mitään lapsiperhearjesta.

Vierailija
19.03.2014 |

Sellaista lulluttelua vaan, kaikki pyöri sen yhden ympärillä. Eipä mukelo ees mistään ikinä nurissut, kun sai aina kahden aikuisen huomion. Nyt lapsia on aika monta enemmän ja on pikkasen realisoitunut todellinen lapsiperheen arki.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niiden vanhempien lapset, jotka eivät VOI saada sisaruksia vanhempien sairauden tms. takia, EIVÄT kasva kusipäisiksi kakaroiksi, mutta ne lapset, jotka kasvavat vapaaehtoisesti yksilapsisessa perheessä, ovat leuhkoja idiootteja. Aika tiukka logiikka, 32! :D

Vierailija
42/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän avauksen tarkoitus oli mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 18:40"]

Ja tämän avauksen tarkoitus oli mikä?

[/quote]

Korottaa itsensä kaikkien yksilapsisten yläpuolelle ja aiheutta paha mieli heille, jotka eivät toiveistaan huolimatta saa enmpää kuin yhden lapsen.

Vierailija
44/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuskysymys.

Sisaruksista voi olla myös harmia ja surua. Voi olla, että koko lapsuus tapellaan ja kilpaillaan vanhempien huomioista ja aikuisena ei haluta olla missään tekemisissä. Että se siitä tuesta ja turvasta.

Ja jokainen perhe tehköön omat valintansa lapsilukunsa suhteen. Yhtä oikeaa vaihtoehtoa ei ole. Ja kaikessa omat hyvät ja huonot puolensa.

Loppupeleissä mitään marttyyrikruunuja tai mitaleja ei jaeta, jokaisessa perheessä on omat haasteensa. Itse omilla valinnoillaan voi vaikuttaa lopputulokseen jonkin verran.

Vierailija
45/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäb että pääsen tämän yhden leikki-ikäisen kanssa tosi helpolla verrattuna useampilapsisiin perheisiin ja olen niin onnellinen ja kiitollinen siitä :) Jos joskus toinen tulee niin ei tarvitse jälkiviisastella ja muuttaa ääntä kellossa kun on tiedostanut muutoksen kolmehenkisestä isommaksi perheeksi ;)

Vierailija
46/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... ap:lla on sitten ollut tuuria eikä ole esim ollut masentunut koskaan? Jo yhden lapsen kanssa arki oli taistelua kun oli ensiksi synnytysmasennus ja sen jälkeen vaikea masennus. Eli ei se kaikilla ole yhden lapsen kanssa automaattisesti helppoa, koska ap:n mukaan voi vapaasti tanssia esikoisen pillin mukaan.

Oikeastaan minusta on ollut helpompaa kahden lapsen kanssa kuin yhden. Lapsista on toisilleen paljon seuraa ja jotenkin kahden lapsen kanssa on kivempi tehdä juttuja. On myös ihanaa seurata heidän touhujaan yhdessä sivusta. Voi tosiaan olla, että nyt kun masennus on kurissa on elämä paljon helpompaa kuin masentuneena.

Vierailija
47/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemmat joilla on vain yksi lapsi, pystyy keskittämään ne voimavaransa yleensä sen yhden lapsen hoitamiseen, opettamiseen, "koulimiseen" yms. Mutta kun kuvaan tupsahtaa lapsi tai parikin lisää, niin yhtäkkiä pitäisikin sitten opettaa kaikille käytöstapoja ja anteliaisuutta yms yms tasapuolisesti. On aikamoinen työ jos meinaa kaikkia huomioida saman verran.

Vierailija
48/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 18:56"]

Kyllä vanhemmat joilla on vain yksi lapsi, pystyy keskittämään ne voimavaransa yleensä sen yhden lapsen hoitamiseen, opettamiseen, "koulimiseen" yms. Mutta kun kuvaan tupsahtaa lapsi tai parikin lisää, niin yhtäkkiä pitäisikin sitten opettaa kaikille käytöstapoja ja anteliaisuutta yms yms tasapuolisesti. On aikamoinen työ jos meinaa kaikkia huomioida saman verran.

[/quote]

Jos on ensimmäiseen panostanut, niin seuraavien tapakasvatus sujuu esikoisen esimerkillä... niihin toisiin ei edes tarvitse panostaa niin paljon.

Vierailija
49/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kilpailevatsiitä, kuka kärsii eniten.

Jes, jatkakaa.

Vierailija
50/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 18:38"]

Eli niiden vanhempien lapset, jotka eivät VOI saada sisaruksia vanhempien sairauden tms. takia, EIVÄT kasva kusipäisiksi kakaroiksi, mutta ne lapset, jotka kasvavat vapaaehtoisesti yksilapsisessa perheessä, ovat leuhkoja idiootteja. Aika tiukka logiikka, 32! :D

[/quote]

Eikun siis 31 :D :D 

Vierailija
51/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lukenut koko ketjua, mutta kyllä vaan yksilapsinen perhe on lapsiperhe, pakko sanoa

Vierailija
52/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:53"]En mäkään varmaan tiedä kun minulla on vain yksi lapsi. Mutta miksi pitäisikään tietää? Elämä on juuri nyt sellaista kuin haluankin sen olevan.

[/quote]Minulla sama tilanne ja samaa mieltä.Minun ei tarvitsekaan tietää koska olen valinnut näin.Elämä on valintoja täynnä ja seuraukset sen mukaiset.Jos jollakulla on rankkaa monen lapsen äitinä niin voi voi.Syyllinen löytyy kun katsoo peiliin.

Vierailija
53/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Mitä me nyt sitten teemme tällä tiedolla? Minä tiesin aikoinani mitä minun elämäni oli ilman miestä, sitten miehen kanssa ilman lapsia, sitten yhden lapsen kanssa ja nyt kolmen. Kaikista vaiheista olen nauttinut. Ja minun ajatukseni on, että sama onko yksi vai kolme :) Ilmankin olisi mennyt ja erakkonakin olisin loistanut ;) 

Vierailija
54/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi kasvattaa tavallaan. Ihan kuten mikä tahansa merkittävä ihmissuhde ja elämänkokemus.

Kahden lapsen kanssa on välillä vaikeampaa, etenkin se alku, mutta myös helpompaa sitten kun pärjäävät jo vähän keskenään. Onhan se niinkin, että useamman kanssa on helpompi katsoa sormien läpi yhtä sun toista, mihin ainokaisen kanssa kiinnittäisi enemmän huomiota.

Ei ole mun mielestä kilpailu, mutta kylläkin jotain, mitä ei voi vain sivusta katsoen täysin ymmärtää.

Vierailija
55/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin koen, että nyt kahden lapsen kanssa on tietyssä mielessä helpompaa kuin yhden. Esikoisen syntymä ja äidiksi kasvaminen olivat itselle suuria kriisejä, joista selviäminen vei kauan. Nyt olen äiti jo valmiiksi ja vauva-arki on ihan eri rentoa kuin esikoisen kanssa. Toki monet käytännön järjestelyt ovat vaativampia, mutta sellainen peruskotoilu on nykyään kivempaa. Ehkä sitten myöhemmin, kun lapset kasvaa ja heitä täytyy kuljetella harrastuksiin, olen toista mieltä. Kolmannenkin lapsen silti joku päivä haluan ja ehkä jopa sen neljännen. En kylläkään pienillä ikäeroilla, sillä haluan aidosti nauttia kustakin pikkulapsiajasta.

Vierailija
56/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta nro 10 puhuu asiaa, hyvin sanoitettu tuo, että vanhemmat tekee "taustatyön" tilanteisiin valmiiksi ja muut sitten näkee vaan sen vapaa-aikapaketin. Exäni lapseton tyttöystävä on tuossa vapaa-aikapaketti -kuviossa, mietin vaan miten käy kun taustatyön määrä alkaa jossain vaiheessa valkenemaan.

Itse asiasta vielä sen verran, että yksilapsisen perheen elämä voi olla hyvinkin raskasta jos se yksi on erityislapsi.

Vierailija
57/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta täysi-ikäinen ja en tiedä vieläkään lapsiperheen arjesta. Tahtoisin niin elää uudelleen ........

Vierailija
58/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä aloituksen pointti oli? Kilpailu marttyyrin kruunusta? Kuka on paras vanhempi? Kuka on jaksavempi äiti? Kuka saa elää? Mikä?

Vierailija
59/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ja kellä on löysin toosa?

Vierailija
60/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo uskon täysin, että mulla ei ole hajuakaan millaista se monilapsisen perheen hullunmylly on, onneksi! Juuri sen takia minulla on vain yksi lapsi, ja luulen, että jätän lapsiluvun siihen. Salaa säälin kolmen kauhukakarapojan kanssa kaupassa taistelevia, punaisena huutavia hermoromahduksen partaalla olevia äitejä ja menen täydellisen ihanan tyttäreni kanssa kauniiseen, siistiin, hiljaiseen kotiini ja nautin elämästäni. Ihanaa! <3 Ja alapeukutus kauhulaumojen äideiltä alkaa nyt...;)