Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksilapsisena en tiennyt yhtään mitään lapsiperhearjesta.

Vierailija
19.03.2014 |

Sellaista lulluttelua vaan, kaikki pyöri sen yhden ympärillä. Eipä mukelo ees mistään ikinä nurissut, kun sai aina kahden aikuisen huomion. Nyt lapsia on aika monta enemmän ja on pikkasen realisoitunut todellinen lapsiperheen arki.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:06"]

Joo uskon täysin, että mulla ei ole hajuakaan millaista se monilapsisen perheen hullunmylly on, onneksi! Juuri sen takia minulla on vain yksi lapsi, ja luulen, että jätän lapsiluvun siihen. Salaa säälin kolmen kauhukakarapojan kanssa kaupassa taistelevia, punaisena huutavia hermoromahduksen partaalla olevia äitejä ja menen täydellisen ihanan tyttäreni kanssa kauniiseen, siistiin, hiljaiseen kotiini ja nautin elämästäni. Ihanaa! <3 Ja alapeukutus kauhulaumojen äideiltä alkaa nyt...;)

[/quote]

Kannattaa säästää sääli sellaisia varten, jotka ovat tehneet lapsia liikaa resursseihin nähden. Siihenhän tuo naama punaisena kauhulaumalle kiljuminen tarkoittaa. Vrt. päiväkotiryhmät julkisilla paikoilla.

Useimmat kuitenkin tekevät ihan vapaaehtoisesti lisää lapsia, vaikka tietävät kuinka ihanaa sen yhden kanssa on. Kahden lapsen arki voikin tulla vielä yllätyksenä verrattuna edelliseen, mutta jos kolmannen lapsen haluaa, on jo kokemusta, ja silti jotkut haluavat sen. Eli jostain syystä ajatus on palkitseva, vaikka työmäärä on jo tiedossa.

Itse luin alkuperäisen kirjoituksen ajatellen näin: en tiennyt kuinka ihanaa elämä on, ja kuinka paljon rakkaus lisääntyy. Tosin yllättävän moni tulkitsi toisin, ja jopa tuntuu että monet usean lapsen äidit haluavat korostaa sitä työmäärää. Silti ovat halunneet niitä lapsia, joten motiivi? Vallankäyttökö...

Vierailija
82/83 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 20:40"]

Ja miksi naiset ylipäätänsä haluavat olla se, jollla on eniten taakkaa kannettavana?

[/quote]

Koska se on perinteisesti ollut yksi naisten keinoja käyttää valtaa. Joskus aiemmin jopa hiljaisesti hyväksyttyä, (meidän suvussamme ainakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 19:35"]

Itse asiasta vielä sen verran, että yksilapsisen perheen elämä voi olla hyvinkin raskasta jos se yksi on erityislapsi.

[/quote]

Tai jos sitä lasta kasvattaa yksin ilman juuri mitään tukiverkkoja. Siihen vielä suru siitä, että lapsia ei tule luultavasti enempää. Onhan sitä kantamista ja jaksamista jo siinäkin.