Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskuja maksettavana 250 euroa ja tilillä on 1,38 €

Vierailija
19.03.2014 |

Meinaa pää hajota joka kuukausi näihin rahaongelmiin :( olen opiskelija. Tämän lukukauden laina käytetty jo aikaa sitten. Nyt olis maksettavana sähkölaskuja joista osa jo pahasti myöhässä, terapian omavastuuosuus, auton vakuutus, yks pikavippi...

En millään enää halua ottaa pikavippiä. Vanhemmilta saisin rahaa mutta en mitenkään meinaa kehdata pyytää. Antavat mulle jo joka viikko ruokarahaa. Tuntuu vaan niin hirveältä pyytää noin isoa summaa. Töitä on tiedossa parin viikon päästä ja jos otan koko viikonlopun täyteen vuoroja niin voin saada juuri tuon summan palkkaa. Mutta pikavipin eräpäivä oli eilen... itkettää :( en vaan tiedä enää mitä teen. Laskuja on niin paljon ja oon ihan sekaisin niiden kanssa.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myisin ensimmäisenä auton pois, ellei asu jossain ihan periferiassa mistä ei oikeasti pääse julkisilla mihinkään. Kaupungissa autoa ei todella VÄLTTÄMÄTTÄ tarvitse. Toki minäkin tykkään autolla matkustaa paikasta A paikkaan B, mutta on se vaan *piip* kallista touhua!

Kyllä mä pyytäisin apua pikavipin hoitamiseen, muihin laskuihin saa aina soittamalla lisäaikaa.

Vierailija
42/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne pikavippi firmaan, saat sovittua maksun, MUTTA ÄLÄ IKINÄ ENÄÄ OTA PIKAVIPPEJÄ! Lupaathan?

T:Luottotiedoton nykyään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on auto jos olet opiskelija? Luulisi järjen sanovan että myy se auto!!

Terv, opiskelija, jolla on auto, kaikki laskut maksettu aina ajallaan, käyn töissä opiskelujen ohella ;)

Vierailija
44/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään auton vakuutus ei ole noin halpa

Vierailija
45/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki pikavipit ja osamaksut täytyisi kieltää. On kyllä ihan typerää, että täysikäinen, jolla ei ole töitäkään voi hankkia osamaksuilla nettikaupoista vaikka mitä. Jokaiseen netin vaatekauppaan voi avata tilin ja nopeasti noistakin jo tulee parin sadan kuukausimaksu. Sitten nää elektroniikkatuotteet mitä voi hankkia osamaksulla. Pikavipit... Ei mikään ihme, että nuoret menee sekaisin, kun voivat hankkia kaiken ja heti. Tosin osamaksulla. Sitten itketäänkin, kun on takaisinmaksun aika.

Vierailija
46/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:38"]

Entisenä opiskelijana en ymmärrä miksi olet päästänyt tilanteen luisumaan tuohon pisteeseen. A) Kun kävin töissä ja suunnittelin opintoja aloin säästämään.

B) Opiskellessa elin opintotuella, asumistuella, osa-aikatöillä ja myös säästöilläni.

Pidin huolta, että kulutukseni oli tasaista, ennustettavaa ja että aina jäi vararahastoa. Kun vararahastoni sitten graduntekovaiheessa  kutistui huolestuttavasti, reagoin siihenkin tekemällä  kaksi viikkoa töitä.

[/quote]

Hienoa! Sinulla oli siis elämässä kaikki oikein mukavasti ja mallillaan. Ei mitään traumoja, tai muita pikkujuttuja, jotka vaikuttavat elämänhallintaan ja suunnitelmallisuuteen :). Ap käy terapiassa, päättele siitä asioita. Onneksi on teitä täydellisiä ihmisiä, jotka elävät kultalusikan kanssa. Mihinkä te päätyisittekään, ellette pääsisi tuntemaan ylemmyydentunnetta ja ihmetystä niitä raukkoja kohtaan, joita elämä kohtelee hieman eri tavalla.

Tsemppiä ap, älä ota pikavippejä ja lainaa vanhemmiltasi tuo raha. Maksa takaisin vaikka erissä, jos se helpottaisi avunpyyntöä heiltä?

Vierailija
47/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta bussilippu ja auto myyntiin.. 

Vierailija
48/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:36"]

Voihan pyhä peltilehmä.

[/quote]

ja lemmikit.

Ei siinä sitten hittojakaan. Pappa betalar...

[/quote]

Mä olin aikoinaan työssäkäyvä yh, eikä olis tullu mieleenkään ottaa lemmikkejä, hankkia autoo ym. ja entäs pikavipit? No huh huh, ja kun oliskin yksittäistapaus, mutta tää on tätä nykypäivää! Eiku sossuun sieltäkin vinkumaan vaan, yks taas enemmän... 

[/quote]

Koska sinä et halua lemmikkejä, muillakaan ei niitä saa olla? Lemmikit on voitu hankkia jo aikaa sitten, vanhempien luona asuessa. Minulla on myös 2 lemmikkiä, jotka hankin, kun olin vielä työelämässä ja tarkoitus oli ollakin töissä. Kunnes tuli elämänmuutos ja lähdin opiskelemaan sitä, mitä todella halusin. Koska olen opiskelija, nämä lemmikit pitäisi lahdata, koska eihän minulla nyt näitä saisi olla, vaikka hankin nämä aikana, jolloin oli vakityö? Toinen vielä moniallerginen ja hiivaongelmainen, joten rahaa palaa, mutta sitten tingitään omista mukavuuksista.

Elämää ei voi ikinä suunnitella varmuudella eteenpäin. Sinullekin voi tulla tilanne, missä ihan yht äkkiä joudutkin uudestaan opiskelemaan ja lapsesi sairastuu samanaikaisesti johonkin tautiin, joka vaatii jatkuvaa hoitoa. Näiden kanssa vain pitää oppia elämään ja kestää kanssaeläjien jeesustelua siitä, miten joku olisi tehnyt niin toisin ja ei ainakaan hankkinut vielä lapsia ja niin edelleen...se olisikin helppoa, jos meillä kaikilla olisi se kristallipallo.

Ap käy terapiassa, joten lemmikeillä on valtava terapeuttinen ja hoitava vaikutus. Lemmikeiltä saa pyyteetöntä vastarakkautta ja lemmikkien hellittely nostaa niitä hormoonitasoja, jotka vastaavat hyvän olon tunteesta, laskee stressiä jne. Ihmiset on vittumaisia, kuten saamme täällä av:lla todeta joka päivä, lemmikit ei.

[/quote]

Totuus on myös se, jollei rahat riitä, jostain pitää luopua? Matkustamisella on minulle terapeuttinen vaikutus, mutta Californian matka pitää perua, jollei rahat riitä?...vai ketä sen minulle maksaa.

Olen pahoillani tästä kirjoituksesta, mutta tosiasiat pitää tunnustaa.

Vierailija
49/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pyhä peltilehmä.

[/quote]

ja lemmikit.

[/quote]

Mä olin aikoinaan työssäkäyvä yh, eikä olis tullu mieleenkään ottaa lemmikkejä, hankkia autoo ym. ja entäs pikavipit? No huh huh, ja kun oliskin yksittäistapaus, mutta tää on tätä nykypäivää! Eiku sossuun sieltäkin vinkumaan vaan, yks taas enemmän... 

[/quote]

Koska sinä et halua lemmikkejä, muillakaan ei niitä saa olla? Lemmikit on voitu hankkia jo aikaa sitten, vanhempien luona asuessa. Minulla on myös 2 lemmikkiä, jotka hankin, kun olin vielä työelämässä ja tarkoitus oli ollakin töissä. Kunnes tuli elämänmuutos ja lähdin opiskelemaan sitä, mitä todella halusin. Koska olen opiskelija, nämä lemmikit pitäisi lahdata, koska eihän minulla nyt näitä saisi olla, vaikka hankin nämä aikana, jolloin oli vakityö? Toinen vielä moniallerginen ja hiivaongelmainen, joten rahaa palaa, mutta sitten tingitään omista mukavuuksista.

Elämää ei voi ikinä suunnitella varmuudella eteenpäin. Sinullekin voi tulla tilanne, missä ihan yht äkkiä joudutkin uudestaan opiskelemaan ja lapsesi sairastuu samanaikaisesti johonkin tautiin, joka vaatii jatkuvaa hoitoa. Näiden kanssa vain pitää oppia elämään ja kestää kanssaeläjien jeesustelua siitä, miten joku olisi tehnyt niin toisin ja ei ainakaan hankkinut vielä lapsia ja niin edelleen...se olisikin helppoa, jos meillä kaikilla olisi se kristallipallo.

Ap käy terapiassa, joten lemmikeillä on valtava terapeuttinen ja hoitava vaikutus. Lemmikeiltä saa pyyteetöntä vastarakkautta ja lemmikkien hellittely nostaa niitä hormoonitasoja, jotka vastaavat hyvän olon tunteesta, laskee stressiä jne. Ihmiset on vittumaisia, kuten saamme täällä av:lla todeta joka päivä, lemmikit ei.

[/quote]

No jos elämäntilanne muuttuu, niin elämisen tyylinkin täytyy muuttua. Lemmikistä joutuu luopumaan monet esim. allergian takia. Eikö rahattomuus ole aika merkittävä syy? Rokotukset, lääkäri, ruuat, tarvikkeet = iso rahanmeno! Tunteellisuudella ei elä, pitää käyttää myös järkeä. Jos jokaiseen vaikeuteen alkais ruikuttaa terapiaa, niin miten näin pärjää elämässä? Mennään kisun kans psykiatrin sohvalle itkemään? "Mä nyt vaan olen ajautunut näihin vaikeuksiin, ja eihän se ole mun oma vika ollenkaan"

Automenoista ei varmaan kannata enää edes mainita...

Vierailija
50/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos hakisit toimeentulotukea? Saisit sen lisäksi tienata vielä pari satasta.

Vierailija
51/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:08"]

Entäs jos hakisit toimeentulotukea? Saisit sen lisäksi tienata vielä pari satasta.

[/quote]

Hyvä idea, nää rahathan vois käyttää lemmikkeihin :D 

Vierailija
52/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas ihmeellinen ajattelutapa ihmisillä. Jos on esim. lemmikkieläimiä ja auto, eikä rahat riitä sähkölaskuun, niin ei se sähkölasku ole se ongelma. Silloin voi täältä palstaltakin kysellä neuvoja lemmikkieläinten ja auton kustannuksiin, nämähän ne todellisuudessa olevat ylimääräiset kustannukset!

Miten voi niin itsekkäästi ajatella, että ensin hoidetaan ne kustannukset, jotka ovat minulle tärkeimmät? Jos olisi esim. sähkön maksaminen tärkeä(energiayhtiölle tämä on tärkeä, että asiakas maksaa), varmasti löytyisi jostain rahat lemmikkien ruokiin!

En halua kenenkään lemmikkejä viedä, enkä autoa pois ottaa, mutta pitää suunnitella elämä niiden kustannusten mukaan, mitkä ovat välttämättömyyksiä. Asunto, ruoka, sähkö, vesi, yms.

AP:n pitää nyt miettiä, tarviiko enemmän sähköä vai lemmikkieläimiä?

Onko asuinpaikka väärä, jos tarvitsee autoa, eikä ole varaa ylläpitää sitä?

Vierailija
53/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:45"]

Kyllä kaikki pikavipit ja osamaksut täytyisi kieltää. On kyllä ihan typerää, että täysikäinen, jolla ei ole töitäkään voi hankkia osamaksuilla nettikaupoista vaikka mitä. Jokaiseen netin vaatekauppaan voi avata tilin ja nopeasti noistakin jo tulee parin sadan kuukausimaksu. Sitten nää elektroniikkatuotteet mitä voi hankkia osamaksulla. Pikavipit... Ei mikään ihme, että nuoret menee sekaisin, kun voivat hankkia kaiken ja heti. Tosin osamaksulla. Sitten itketäänkin, kun on takaisinmaksun aika.

[/quote]

Totta, kielletään myös kaikki epäterveellinen ruoka, tietenkin kaikki missä on sokeria ja rasvaa, tupakan myynti, alkoholista puhumattakaan, ei ole yksittäisen ihmisen vastuulla kietäytyä näistä kiusauksista. Ympärillä olevan yhteiskunnan pitää huolehtia ihmisistä, jotteivat "astu" harhaan....

Vierailija
54/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa sä asut? Taitaa olla kaksio? Helsingissä ja Tampereella pärjää autottomana lähiössäkin eikä ainakaan Treellä yksiöt maksa noin paljoa kauempana keskustasta.

Vierailija
55/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:45"]

[/quote]

Totta, kielletään myös kaikki epäterveellinen ruoka, tietenkin kaikki missä on sokeria ja rasvaa, tupakan myynti, alkoholista puhumattakaan, ei ole yksittäisen ihmisen vastuulla kietäytyä näistä kiusauksista. Ympärillä olevan yhteiskunnan pitää huolehtia ihmisistä, jotteivat "astu" harhaan....

[/quote]

Niin mutta milläs noikin todennäköisesti maksetaan, jos ei muuten saada? Pikavipeillä! Kyllä jokainen saa kuluttaa juuri siihen rahaa mihin haluaa käyttää, mutta tienattua rahaa! Ei se ole tienattua rahaa, jos otetaan pikavippiä!

Oon nähnyt omassa kaveripiirissä, kun täytetää 18v niin se on joillaan ollut oikein mukavaa viihde aikaa, kun saa kaikenlaista kivaa hankittua. Sitten itketään myöhemmin, kun on luottotiedot menneet ja tuhansien eurojen velat ulosotossa ja töihinkää ei kannata mennä, kun ulosottomies vie palkasta osuuden.

Vierailija
56/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:45"]

[/quote]

[/quote]

Niin mutta milläs noikin todennäköisesti maksetaan, jos ei muuten saada? Pikavipeillä! Kyllä jokainen saa kuluttaa juuri siihen rahaa mihin haluaa käyttää, mutta tienattua rahaa! Ei se ole tienattua rahaa, jos otetaan pikavippiä!

Oon nähnyt omassa kaveripiirissä, kun täytetää 18v niin se on joillaan ollut oikein mukavaa viihde aikaa, kun saa kaikenlaista kivaa hankittua. Sitten itketään myöhemmin, kun on luottotiedot menneet ja tuhansien eurojen velat ulosotossa ja töihinkää ei kannata mennä, kun ulosottomies vie palkasta osuuden.

[/quote]

Ja jatketaanko vielä ja myönnettäköön, että mua ei liikuttais se yhtään jos huumeet, alkoholi ja tupakka ois ilmasta! Päästäishän ainakin suurimmista ongelmaihmisistä eroon, kun vetäisivät onnellisena yliannostuksen.

Tai että kuinka paljon suhun mahtuu mars patukoita ennen kuin levikset repee.

Mutta yhteiskunnallisesti ihmisten velkaantuminen, ylivarojensa eläminen liikuttaa. Eihän se ole firmoillekkaan tuottoisaa hommaa, jos ihmiset jättää maksamatta laskujaan. Tosin ei sekään ole tuottoisaa, jos ihmiset jättää kuluttamatta. Mutta ei sais käydä ylivelkaantumisia sen takia, kun rahaa saa hetkellisesti joka puolelta pelkällä hakemuksella!

Vierailija
57/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 10:14"]

olen opiskelija. ... terapian omavastuuosuus, auton vakuutus

[/quote]

Näihin pari, en tiedä onko joku jo kommentoinut kun en jaksanut lukea koko ketjua... Mutta enivei, terapian kanssa Kelalle kipin kapin. Opiskelijana saatat olla oikeutettu vammaistukeen, jolla voit kattaa ainakin osan terapian omavastuuosuudesta. Kysyt Kelalla neuvoa ja selität, että ei olisi enää oikein varaa käydä.

Toinen, tee autollesi liikennekäytöstä poisto. Onnistuu rekisteriotteella netissä trafi.fi. Autoa ei saa tuona aikana liikuttaa milliäkään, mutta vakuutusmaksut ja verot lakkaavat. Jos sinun on pakko liikkua, tsekkaa kaupunkisi bussien opiskelijalippujärjestelmä. Itselläni tuli halvemmaksi laittaa auto seisontaan ja ostaa 40 e opiskelijalippu nyt kun lähiopetusta on enemmän. Otan sen taas toukokuussa käyttöön, jolloin tunteja on niin vähän että bussilippu ei enää kannata.

Vierailija
58/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:01"]

Voihan pyhä peltilehmä.

[/quote]

ja lemmikit.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Totuus on myös se, jollei rahat riitä, jostain pitää luopua? Matkustamisella on minulle terapeuttinen vaikutus, mutta Californian matka pitää perua, jollei rahat riitä?...vai ketä sen minulle maksaa.

Olen pahoillani tästä kirjoituksesta, mutta tosiasiat pitää tunnustaa.

[/quote]

Vertaatko todella elävää, tuntevaa ja rakastavaa eläintä MATKUSTAMISEEN? No eipä siinä, kanssasi on turha keskustella, koska elämällä ei ole sinulle mitään merkitystä. Tai luultavasti olet niitä ihmisiä, joiden mielestä ihmisen elämällä on, mutta muut elukat lasketaan kulutushyödykkeisiin. Kiertoon vaan, tai piikki persiiseen.

Minä otin rakkaat eläimeni sillä periaatteella, että näiden kanssa sitten eletään niiden elämän loppuun asti. Kiertoon en laita enkä lopeta varsinkaan rahan takia. Ennemmin olen vaikka itse syömättä.

Vierailija
59/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:05"]

Voihan pyhä peltilehmä.

[/quote]

ja lemmikit.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No jos elämäntilanne muuttuu, niin elämisen tyylinkin täytyy muuttua. Lemmikistä joutuu luopumaan monet esim. allergian takia. Eikö rahattomuus ole aika merkittävä syy? Rokotukset, lääkäri, ruuat, tarvikkeet = iso rahanmeno! Tunteellisuudella ei elä, pitää käyttää myös järkeä. Jos jokaiseen vaikeuteen alkais ruikuttaa terapiaa, niin miten näin pärjää elämässä? Mennään kisun kans psykiatrin sohvalle itkemään? "Mä nyt vaan olen ajautunut näihin vaikeuksiin, ja eihän se ole mun oma vika ollenkaan"

Automenoista ei varmaan kannata enää edes mainita...

[/quote]

Tiedätkö, että terapiaa (Kelan tukemaa) ei saa ihan vain siitä syystä, että nyt kuule harmittaa? Ei taida ap:n ongelmat olla sitä luokkaa, että voi voi, nyt on haava sormessa, elämä pilalla. Mutta sitähän ei kaltaisesi trolli voi ymmärtää ennekuin nakki naksahtaa omalle kohdalle.

Järjen käyttöä penään minäkin, mutta lemmikin lopettaminen rahaan vedoten ei ole järkisyy. Vain itsekäs k*sipää tekee jotain sellaista, ihminen jolle elämä ei merkitse yhtään mitään. Kun lemmikki otetaan, siihen sitoudutaan, eikä tapeta, kun ei enää hotsitakkaan ja rahatkin ois paljon kivempi käyttää johonkin muuhun. Tällä tavalla toimii impulssiivinen, itsekäs sekä äärimmäisen lapsellinen ihminen.

Joten kun et tiedä ap:n terapiatarpeesta ja syistä, niin kannattaisi olla ehkä ihan hiljaa? Nolaat vait itsesi.

Vierailija
60/75 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luopuisin mieluummin vaikka omasta terapiastani kuin lemmikeistäni. Ei ne eläimet ole mitään leluja, jotka voi antaa pois kun menee pari kuukautta huonosti. Jotenkin järkyttävää, miten moni täälläkin sitä ehdottaa.

Toki ap:n kohdalla ongelmana on enemmänkin ylpeydestä luopuminen, jos ei kehtaa vanhemmiltaan tai sossusta pyytää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi