Laskuja maksettavana 250 euroa ja tilillä on 1,38 €
Meinaa pää hajota joka kuukausi näihin rahaongelmiin :( olen opiskelija. Tämän lukukauden laina käytetty jo aikaa sitten. Nyt olis maksettavana sähkölaskuja joista osa jo pahasti myöhässä, terapian omavastuuosuus, auton vakuutus, yks pikavippi...
En millään enää halua ottaa pikavippiä. Vanhemmilta saisin rahaa mutta en mitenkään meinaa kehdata pyytää. Antavat mulle jo joka viikko ruokarahaa. Tuntuu vaan niin hirveältä pyytää noin isoa summaa. Töitä on tiedossa parin viikon päästä ja jos otan koko viikonlopun täyteen vuoroja niin voin saada juuri tuon summan palkkaa. Mutta pikavipin eräpäivä oli eilen... itkettää :( en vaan tiedä enää mitä teen. Laskuja on niin paljon ja oon ihan sekaisin niiden kanssa.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 11:03"]
Sinä istut pankin päällä. Karvalopsalla saa kaiken
[/quote]
Jos seksin myynti vahingoittaa seksuaalisuutta niin terapiakulut tulevat olemaan huimat. Joten en suosittele jos ap aikoo vielä nauttia normaalista seksistä.
KAIKKI naiset myy seksiä tavalla tai toisella.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:00"]
Mä luopuisin mieluummin vaikka omasta terapiastani kuin lemmikeistäni. Ei ne eläimet ole mitään leluja, jotka voi antaa pois kun menee pari kuukautta huonosti. Jotenkin järkyttävää, miten moni täälläkin sitä ehdottaa.
Toki ap:n kohdalla ongelmana on enemmänkin ylpeydestä luopuminen, jos ei kehtaa vanhemmiltaan tai sossusta pyytää rahaa.
[/quote]
No nämä taitaa olla näitä kesäkissojen ottajia. Kun se on niiiiiin söpö ja lapset tykkää, mutta kohta ei enää olekaan niin kivaa, kun vähän pitäisikin panostaa ja rahaakin menee, niin eikun ulos vaan ja ovi lopullisesti kiinni. Tai lopetetaan koira, kun ei sitä oo yhtään kiva räntäsateella käyttää, paljon mielummin mamma makaa sohvalla ketarat ojossa ja vetää säästyneillä rahoilla suklaata niin paljon, kuin sielu sietää.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:08"]KAIKKI naiset myy seksiä tavalla tai toisella.[/quote]
Miehet on niin epätoivoisia ja herkkiä seksin suhteen, että ne antaa mitä vaan pillun takia. Toki tästäkin nämä "tosimiehet" syyttää sitten naisia, kun ne on kaikki hirveitä prostitoituja ;)
Iskuriin ilmoitus niin johan alkaa tapahtumaan. Livechat on toinen, sihteeriopisto on ammattilaisia varten.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 16:08"]KAIKKI naiset myy seksiä tavalla tai toisella.[/quote]
Mä en ole koskaan myynyt. Etin netistä seksiseuraa ja nain miesten kanssa. Kukaan ei maksa mitään. Emme käy edes treffeillä, vaan pannaan vaan.
Ei me vanhemmatkaan mitään pankkeja olla! Varsinkaan pienituloiset.
Itse osittain samassa tilanteessa paitsi että työttömänä tässä ollut jo 8 kk. Olen siis ammatiltani kuljettaja ja työkokemustakin löytyy 6 kk ajalta alalta mutta en ole päässyt töihin mihinkään. Kaupan kassaa ja mäkkäriä on turha harkita koska tukien lähtiessä jää heti miinukselle . Ap laita auto ensimmäisenä seisontaan. itselläni oli pakko ottaa auto pois liikenteestä koska vakuutusmaksu on saman suuruinen kuin velka autosta ja tällä tavalla saan nipin napin hoidettua velkaa lyhyemmäksi paitsi että nyt viimeiset pari kuukautta on ollut ongelmia tämänkin asian kanssa. Vuokra on liian suuri menoihini nähden ja olen puoli vuotta etsinyt halvempaa kämppää niin yhtiöltä tiedustellen kuin kulkien asuntonäytöissä mutta minua ei ole hyväksytty mihinkään ja osasyynä on varmasti ollut työttömyys koska työtön ihminenhän katsotaan yhteiskunnassa pummiksi. Hermot tähän on menny ja nyt olenkin päättänyt hakea takaisin koulunpenkille eri alalle jos sieltä tärppäisi paremmin töitä eikä tarvitsisi kotona istua ja sossussa pyöriä. Luultavasti opiskelijaa katsottaisiin myös paremmin asuntohaussa ja kämpän saaminen helpotuisi. Naurattaa se miten monet ihmiset oikeasti luulevat että työttömät tykkäävät olla työttömänä. En usko että kovinkaan moni tykkää syödä makaroonia ja nuudeleita jatkuvasti kiikutellen papereita virastoon jossa vittuillaa alituiseen mutta töitä ei kuulu
Sulla on ihan järjettömän suuret menot verrattuna elämäntilanteeseesi ja tuloihisi!! Auto, lemmikkejä plus mitä muuta? Sun työt ehkä nipinnapin kattaa autonkäyttökulut? Aika plusmiinus nolla. Julkisilla muutkin normaaliperheistä tulevat opiskelijat kulkee. Ja tähän riittää hyvin 469e + 300e lainaa/kk. Varsinkin kun vielä saat ruokarahan vanhemmiltasi.
Älä itke, vaan tee asialle jotain. Pyydä laina vanhemmiltasi, eikä pikavippifirmasta. Hommaa talousneuvontaa, jotta saat tulot ja menot tasapainoon. Johonkin sulla nyt häviää suuret summat?? Tee vaikka laskelma auton kuluista, vakuutus, bensat, huollot, korjaukset, pesut. Se on yleensä lähemmäs tonni kuukaudessa jyvitettynä, vaikka sitä muuta kuvitteleekin.
AP Pikavippeihin auttaa helppo ajatus-sääntö " jos sinulla ei ole mistään ja tarvitset
100 e nyt ja elämänmeno samana pysyy niin onko kahden viikon päästä esim
200e ottaen huomioon sen järjettömän korkoprosentin??? mahdoton yhtälö
Olen valinnut sähköyhtiön juuri sillä perusteella, että sen kanssa voi aina sopia sähkölaskun maksun vaikka kuukauden päähän. Sovi ainakin ne maksut jonnekin tulevaisuuteen, joiden eräpäivä on vielä edessäpäin. Sama vakuutusten kanssa. Terapian omavastuu menee ulosottoon, siitä sinun ei tarvitse huolehtia vaan menee vaikka veronpalautuksista sitten joskus.
Ajattele nyt, onko todella pienempi paha menettää luottotietonsa ja saada vielä suuremman laskun sähkön takaisin kytkemisestä kuin lainata (tai pyytää) rahaa vanhemmilta.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:08"]
Entäs jos hakisit toimeentulotukea? Saisit sen lisäksi tienata vielä pari satasta.
[/quote]
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos kerran opintolainaan on mahdollisuus.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="19.03.2014 klo 12:08"]
Entäs jos hakisit toimeentulotukea? Saisit sen lisäksi tienata vielä pari satasta.
[/quote]
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos kerran opintolainaan on mahdollisuus.
[/quote]
Itse sain, kun nostin opintolainan könttäsummana
3==o {(l)} => €€€