Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ajellut tyttö vauvasi päätä kaljuksi?

Vierailija
18.03.2014 |

Vanhan sanonnan mukaan kun lapsen pään ajelee kaljuksi vauvana, se edes auttaa vanhempana tuuhean tukan kasvua. Pitääkö paikkaansa?

Oletko kuullut tai tekisitko itse moista tempausta vauvallesi?

Milloinhan olisi sopiva ikä? 1-vuotissynttärien jälkeen? :) Vai jo nuorempana ne haituvat pois? Vai 1,5- vuotiaana? Sen jälkeen en ehkä enää ajelisi.

Kertokaa mietteitä. Oletteko kuulleet samaa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei muuta sanottavaa.

Vierailija
2/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat provot sen kun jatkuu. Yritä nyt edes vähän, hyvä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosissani. :D Kertokaa jos joku muukin on kuullut tästä. Itse en yhtään muista että mistä tämän olen kuullut.

Vierailija
4/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut kaikkien lasten päät kaljuiksi ja lukenut heille mein kampf kirjaa.

Vierailija
5/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius on kuollutta ainesta. Se kasvaa hiustupesta. Hiustuppi ei tiedä mitä hiukselle tapahtuu, eli hiusta leikkaamalla et voi vaikuttaa sen kasvuun millään lailla. 

Yleissivityksesi on järkyttävän huonolla tasolla. Noin tyhmiltä ihmisiltä pitäisi ottaa lapset pois ja suorittaa pakkosterilointi.

Vierailija
6/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:28"]

Hius on kuollutta ainesta. Se kasvaa hiustupesta. Hiustuppi ei tiedä mitä hiukselle tapahtuu, eli hiusta leikkaamalla et voi vaikuttaa sen kasvuun millään lailla. 

Yleissivityksesi on järkyttävän huonolla tasolla. Noin tyhmiltä ihmisiltä pitäisi ottaa lapset pois ja suorittaa pakkosterilointi.

[/quote]

Tiesin että aiheesta tulee sanomista, mutta kiitos erityisesti sinulle kauniista sanoistasi. Noin minulle ei ole kukaan koskaan tullut sanomaan.

Vierailija
7/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä. Totuutta ei usein uskalleta sanoa päin naamaa, ja lisäksi lähipiirikin on usein yhtä sivistymätöntä niin näitä älyttömyyksiä viljellään sitten yhdessä... Nyt kun olet äiti-ihminen, olisi viimeinen aika alkaa käyttää sitä maalaisjärkeä eikä vaan toistella jotain kansantaruja.

Vierailija
8/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa Aasian kulttuureissa tehdään noin. Esim.Intiassa,Pakistanissa,Bangladeshissa. Heillä onkin sitten maailman paras hiuslaatu,mahtaako tällä olla jotain yhteyttä. 

Ja tukka leikataan vauvan ollessa ihan muutaman kuukauden ikäinen. 

Vierailija
9/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheiseni tiedä tuosta hiusjututsta mitään eivätkä itse tekisi niin. Me puhutaan läheisten kanssa kyllä ihan avoimesti ja päin naamaa asioista. Kuitenkaan kukaan ei ole koskaan huonoksi äidiksi vihjaillut. Tykkäävät tavastani käsitellä lapsia. En tarkoita tuota päänajelua, se onkin yksi pieni osa äitiyttä. Harvalle osa laisinkaan. Ei minusta kuitenkaan tuomitsemisen asia.

Vierailija
10/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu pakistanista ja intiasta ne kannattaa muutkin esimerkit ottaa... Varsinkin tyttölasten kasvatuksessa.

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:41"]

Monissa Aasian kulttuureissa tehdään noin. Esim.Intiassa,Pakistanissa,Bangladeshissa. Heillä onkin sitten maailman paras hiuslaatu,mahtaako tällä olla jotain yhteyttä. 

[/quote]

Vierailija
11/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:41"]

[/quote]

Kiitos sinulle! Aih se olikin niin nuorena, parempihan se niin on! Hiuslaatu noissamaissa kyllä ihan eriluokkaa. Auttaako se sitten hiuksista tuuheammat yms?

Ainakin pienenä kun usein napsii hiuksista vähän, tulee paljon paksummat kuin kasvattamalla liuhulettiä pienestä pitäen. Tiedä sitten.

Vierailija
12/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 Sanoinko,että meidän tulisi kasvattaa lapsemme kuten ko.maissa? En tainnut sanoa,niin. Ihan vain mielenkiintoisena faktana esitin tämän tiedon. Tieto tuskin lisää tuskaa tässä kohtaa,vai mitä mieltä olet?

Vierailija
13/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan suomalaiseen tyyliin omalla tavallani. :D

Itselläni ohuet hiukset enkä pahakseni pistäisi jos minun pääni olisi vauvana ajeltu jos oikeasti toimii hiusten "laadussa". Kukapa nainen ei paksuja hiuksia haluaisi. En usko että vauvaa pään ajelu kuitenkaan haittaa. Muutenhan en tätä olisi edes miettinyt.

Vierailija
14/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu on siellä Pakistanissa ja Bangladeshissa sellainen geneettisistä syistä, ei siitä, että hiukset ajellaan. Kuten joku tuolla ylempänä selittikin, hiusten ajeleminen ei vaikuta mitenkään hiuslaatuun. Toki voit ajella lapsesi pään, jos haluat, mutta se ei vaikuta mitenkään hiusten kasvamiseen.

Vierailija
15/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajellut vauvan päätä kaljuksi, ei ole käynyt edes mielessä.

Outo ajatus, että hiuslaadun saisi muutettua leikkaamalla.

Vaan olenkin jo aikuinen nainen, en mikään tyttö enää ;)

Vierailija
16/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut saman jutun kuin ap. Täytyykin kysäistä äidiltä onko hän ajellu mun tukan vauvana. Mulla on aina ollut tuuheat, paksut hiukset, näitä vaan riittää ja riittää... :)

Vierailija
17/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:04"]

Mä olen kuullut saman jutun kuin ap. Täytyykin kysäistä äidiltä onko hän ajellu mun tukan vauvana. Mulla on aina ollut tuuheat, paksut hiukset, näitä vaan riittää ja riittää... :)

[/quote]

Onhan niitä kaikkia vanhan kansan uskomuksia, kasteveden kaatamisesta lähtien, mutta eipä niihin kannata uskoa.

Vierailija
18/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä kysymyksessä on väärä sanajärjestys. Oikea muoto on:

"Oletko, tyttö, ajellut vauvasi päätä kaljuksi?"

Vierailija
19/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki lapset pulitettu n. 1-vuotiaina. En fanita vauvakiehkuroita ja tuntui luontevalta ajelle ne ilmanaikuiset untuvahaivenet pois. Kaikilla lapsilla vankka tukka - en tosin koskaan ole ajatellut sillä olevan mitään tekemistä pulituksen kanssa.

Vierailija
20/36 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:56"]

Hiuslaatu on siellä Pakistanissa ja Bangladeshissa sellainen geneettisistä syistä, ei siitä, että hiukset ajellaan. Kuten joku tuolla ylempänä selittikin, hiusten ajeleminen ei vaikuta mitenkään hiuslaatuun. Toki voit ajella lapsesi pään, jos haluat, mutta se ei vaikuta mitenkään hiusten kasvamiseen.

[/quote]

Kiitos tämän halusin juuri kuulla, että onko pään ajelulla vaikutusta tuuheuteen. Ilmeisesti ei. En luullut että hiuslaatu muuttuu. Kyse vaan tuuheudesta.