Anna Kontula haluaa, että veronmaksajat maksavat
toimeentulotukiasiakkaiden lemmikkien hoitokulut, siis jopa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa! Koska lemmikki on ihmisoikeus ja perheenjäsen.
Jos tuo ehdotus menee eduskunnassa läpi, voi kuka tahansa perustaa oman eläinhoitolan, kerätä sinne matelijoista minipossuihin kaikenlaista vipeltäjää ja maksattaa harrastuksensa kulut töissäkäyvillä. Samaan aikaan keskituloinen veronmaksaja ottaa lemmikkivakuutuksen ja maksaa lisäksi tuhansia euroja palvelusta, jonka yhteiskunnan huono-osaisten pitäisi saada maksutta.
Onko meillä oikeasti tähän varaa?
Kommentit (21)
Mun mielenterveydelle olisi tosi tärkeää purjevene ja huvila saaristossa. Kai senkin voi verorahoista ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielenterveydelle olisi tosi tärkeää purjevene ja huvila saaristossa. Kai senkin voi verorahoista ottaa.
Kuulostaa hallituksen toiminnalta kyllä
Turha luulla, että se läpi menisi.
Mainitsiko Kontula tuollaisia summia, vai keksitkö itse?
Tää hallitus on kyllä niin eläinvihamielinen ettei pelkoa ole
Kontula ei kyllä puhunut mitään mistään sellaisesta, että lemmikki olisi ihmisoikeus.
Ei tätä ehdotusta ihmisten vuoksi ole tehty, vaan niiden eläinten, joiden ei pitäisi antaa kärsiä ja jäädä ilman hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole vaatimaton. 10 miljoonaa pankkitilillä on jokaisen jakamaton ihmisoikeus. Vassarit rahoittavat.
Veronmaksajat maksavat jo nyt vihervasemmiston karvaisten lemmikkien hoitokulut ja niiden saamat Kelatuet.
Ooksä aaapeee tarkoitushakuinen, vai todella yksinkertainen ihminen? Persulla menee heittämällä läpi, mutta me muut ihmetellään.
Jaa, Kontula herättää huomiota milloin milläkin horinoilla, kuten taannoin muisteluillaan seksin myynnistä 16-vuotiaana. Ei mene hyvin silläkään puolueela. Tuo Kontulahan ei kuulemma astu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, Kontula herättää huomiota milloin milläkin horinoilla, kuten taannoin muisteluillaan seksin myynnistä 16-vuotiaana. Ei mene hyvin silläkään puolueela. Tuo Kontulahan ei kuulemma astu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa.
Hän on siis Vasemmistoliiton kansanedustaja, elleivät kaikki muista kyseistä henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Kontula ei kyllä puhunut mitään mistään sellaisesta, että lemmikki olisi ihmisoikeus.
Ei tätä ehdotusta ihmisten vuoksi ole tehty, vaan niiden eläinten, joiden ei pitäisi antaa kärsiä ja jäädä ilman hoitoa.
älä ota lemmikkiä, jos sitä ei ole varaa ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lapsihuora. Olisinpa saanut maistaa pimbs.
Kontula on julkikommunisti. Kukahan pöhelö sillekin aina antaa äänensä
No, en saa tt-tukea, mutta koska ei ole vakitöitä ei ole rahaa lenmikkiin eikä matkustamiseen eikä ole rahaa käydä uimassa, ei ole rahaa omistusasuntoon. Istun aamusta iltaan ja olen netissä.
Vierailija kirjoitti:
No, en saa tt-tukea, mutta koska ei ole vakitöitä ei ole rahaa lenmikkiin eikä matkustamiseen eikä ole rahaa käydä uimassa, ei ole rahaa omistusasuntoon. Istun aamusta iltaan ja olen netissä.
Onneksi ei ole rahaa koiraan. Joutuisi kolme kertaa päivässä lähtemään kävelylle ulos, myös sateellaa ja pakkasella. Onneksi saa istua aamusta iltaan sisällä.
En voi ajatella tätä miettimättä Annan meheviä rintoja hesarin sivuilla, anteeksi.
Minun käy sääliksi naapurin eläkeläistä, hän joutuu lähtemään kolme kertaa päivässä koiran kanssa ulos. Myös silloin, kun sataa tai on paljon pakkasta tai liukasta talvella, tiet yhtä peiliä.
Minä saan katsella ikkunasta ja juoda kuumaa kahvia ja olla netissä aamusta iltaan.
No siinähän ehdottaa. Näin demokratia toimii, joku esittelee muutosehdotuksen ja äänestys kertoo onko sillä kannatusta. Tuskin tässä taloustilanteessa on, mutta onhan se totta että lemmikit ovat monille valtavan tärkeitä ihan mielenterveyden kannalta. Olisi inhimillistä pystyä auttamaan näissäkin kuluissa mutta kaikkea ei voi saada.