Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna Kontula haluaa, että veronmaksajat maksavat

Vierailija
15.06.2026 |

toimeentulotukiasiakkaiden lemmikkien hoitokulut, siis jopa kymmeniä tuhansia euroja vuodessa! Koska lemmikki on ihmisoikeus ja perheenjäsen.

Jos tuo ehdotus menee eduskunnassa läpi, voi kuka tahansa perustaa oman eläinhoitolan, kerätä sinne matelijoista minipossuihin kaikenlaista vipeltäjää ja maksattaa harrastuksensa kulut töissäkäyvillä. Samaan aikaan keskituloinen veronmaksaja ottaa lemmikkivakuutuksen ja maksaa lisäksi tuhansia euroja palvelusta, jonka yhteiskunnan huono-osaisten pitäisi saada maksutta.

Onko meillä oikeasti tähän varaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän ehdottaa. Näin demokratia toimii, joku esittelee muutosehdotuksen ja äänestys kertoo onko sillä kannatusta. Tuskin tässä taloustilanteessa on, mutta onhan se totta että lemmikit ovat monille valtavan tärkeitä ihan mielenterveyden kannalta. Olisi inhimillistä pystyä auttamaan näissäkin kuluissa mutta kaikkea ei voi saada.

Vierailija
2/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveydelle olisi tosi tärkeää purjevene ja huvila saaristossa. Kai senkin voi verorahoista ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielenterveydelle olisi tosi tärkeää purjevene ja huvila saaristossa. Kai senkin voi verorahoista ottaa.

Kuulostaa hallituksen toiminnalta kyllä

Vierailija
4/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha luulla, että se läpi menisi.

Vierailija
5/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsiko Kontula tuollaisia summia, vai keksitkö itse? 

Vierailija
6/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hallitus on kyllä niin eläinvihamielinen ettei pelkoa ole 

Vierailija
7/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula ei kyllä puhunut mitään mistään sellaisesta, että lemmikki olisi ihmisoikeus. 

Ei tätä ehdotusta ihmisten vuoksi ole tehty, vaan niiden eläinten, joiden ei pitäisi antaa kärsiä ja jäädä ilman hoitoa. 

Vierailija
8/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole vaatimaton. 10 miljoonaa pankkitilillä on jokaisen jakamaton ihmisoikeus. Vassarit rahoittavat.

Vierailija
9/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat maksavat jo nyt vihervasemmiston karvaisten lemmikkien hoitokulut ja niiden saamat Kelatuet.

Vierailija
10/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooksä aaapeee tarkoitushakuinen, vai todella yksinkertainen ihminen? Persulla menee heittämällä läpi, mutta me muut ihmetellään.

Vierailija
11/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, Kontula herättää huomiota milloin milläkin horinoilla, kuten taannoin muisteluillaan seksin myynnistä 16-vuotiaana.  Ei mene hyvin silläkään puolueela. Tuo Kontulahan ei kuulemma astu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa. 

Vierailija
12/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, Kontula herättää huomiota milloin milläkin horinoilla, kuten taannoin muisteluillaan seksin myynnistä 16-vuotiaana.  Ei mene hyvin silläkään puolueela. Tuo Kontulahan ei kuulemma astu enää ehdolle seuraavissa vaaleissa. 

Hän on siis Vasemmistoliiton kansanedustaja, elleivät kaikki muista kyseistä henkilöä. 

Vierailija
13/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontula ei kyllä puhunut mitään mistään sellaisesta, että lemmikki olisi ihmisoikeus. 

Ei tätä ehdotusta ihmisten vuoksi ole tehty, vaan niiden eläinten, joiden ei pitäisi antaa kärsiä ja jäädä ilman hoitoa. 

älä ota lemmikkiä, jos sitä ei ole varaa ylläpitää.

Vierailija
14/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana lapsihuora. Olisinpa saanut maistaa pimbs.  

Vierailija
15/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on julkikommunisti. Kukahan pöhelö sillekin aina antaa äänensä 

Vierailija
16/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en saa tt-tukea, mutta koska ei ole vakitöitä ei ole rahaa lenmikkiin eikä matkustamiseen eikä ole rahaa käydä uimassa, ei ole rahaa omistusasuntoon. Istun aamusta iltaan ja olen netissä. 

Vierailija
17/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en saa tt-tukea, mutta koska ei ole vakitöitä ei ole rahaa lenmikkiin eikä matkustamiseen eikä ole rahaa käydä uimassa, ei ole rahaa omistusasuntoon. Istun aamusta iltaan ja olen netissä. 

Onneksi ei ole rahaa koiraan. Joutuisi kolme kertaa päivässä lähtemään kävelylle ulos, myös sateellaa ja pakkasella. Onneksi saa istua aamusta iltaan sisällä.

Vierailija
18/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön Maoismi!

Vierailija
19/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ajatella tätä miettimättä Annan meheviä rintoja hesarin sivuilla, anteeksi.

Vierailija
20/21 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käy sääliksi naapurin eläkeläistä, hän joutuu lähtemään kolme kertaa päivässä koiran kanssa ulos. Myös silloin, kun sataa tai on paljon pakkasta tai liukasta talvella, tiet yhtä peiliä.

Minä saan katsella ikkunasta ja juoda kuumaa kahvia ja olla netissä aamusta iltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän