Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kysymys ulosotosta..

Vierailija
12.04.2014 |

Isompi lasku on  mennyt ulosottoon, tai siis sain ilmoituksen että asia on tullut vireille. Ilmoituksessa oli maksulappu jossa vajaa kk maksuaikaa. 

Voiko siihen saada pari kuukautta lisää maksuaikaa ilman että siitä tulee mitään merkintöjä? 

Maanantaina soitan sinne ja kysyn, mutta asiasta tietävät voisivat helpottas oloani... rahatilanteeni paranee kesäkuun lopusta eteenpäin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja tee maksusuunnitelma. Onnistuu helposti ja ongelmitta.

Vierailija
2/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa maksusuunnitelmaa JOS käräjäoikeudesta on tullut kirje! 14päivää aikaa vastata kirjeeseen ja kuukausi aikaa maksaa, eli 1,5kk aikaa.

Jos et maksa, niin tulee merkintä luottotietoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut käräjäoikeudesta vaan ulosottovirastosta

Vierailija
4/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä niissä kirjeissä lukee että onko mahdollista saada maksuaikaa vai onko maksettava tietyn ajan sisällä?

Vierailija
5/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut maksusuunnitelman sekä myös siinä olen saanut joustoa, riippuu pitkälti virkailijasta miten hyvin ymmärtää tilannettasi. Jouduin kerran soittamaan että onko mitään tehtävissä kun minulla on viikoksi 5oe rahaa ja suoritus on sen 50e niin virkailija sanoi että tietenkin perheen ruokkiminen on etusijalla ja sain lykkyä maksuun. Toivon vilpittömästi että sinullekin sattuu inhimillinen virkailija, ole huoleti kaikki järjestyy, hyvää viikonloppua!

Vierailija
6/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:22"]Olen saanut maksusuunnitelman sekä myös siinä olen saanut joustoa, riippuu pitkälti virkailijasta miten hyvin ymmärtää tilannettasi. Jouduin kerran soittamaan että onko mitään tehtävissä kun minulla on viikoksi 5oe rahaa ja suoritus on sen 50e niin virkailija sanoi että tietenkin perheen ruokkiminen on etusijalla ja sain lykkyä maksuun. Toivon vilpittömästi että sinullekin sattuu inhimillinen virkailija, ole huoleti kaikki järjestyy, hyvää viikonloppua!

[/quote]

Ihana empaattinen viesti :) hyvää viikonloppua ja toivon, että sinulle tapahtuu jotain mukavaa!

T. Ei-ap

Vierailija
7/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mennyt siis suoraan ulosottoon? Aika outoa. Onko sulle jossain vaiheessa tullut käräjäoikeuden kirje kun eikai se suoraan uo:hon mene... Mutta luottotiedot on varmasti jo mennyt. Sieltä tulee kyllä jossain vaiheessa myös kirje asiasta.

Vierailija
8/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:01"]

Ei saa maksusuunnitelmaa JOS käräjäoikeudesta on tullut kirje! 14päivää aikaa vastata kirjeeseen ja kuukausi aikaa maksaa, eli 1,5kk aikaa.

Jos et maksa, niin tulee merkintä luottotietoihin.

[/quote] Höpö höpö. Tiedän kyllä mistä puhun. Maksusuunnitelman saa helposti, eivät he halua sinua ulosottoon, he haluavat vain, että maksat sen laskun ja se saadaan pois heidän listoiltaan. Kirjeessä on yhteyshenkilön puhelinnumero ja soittoaika, soita sinne ja selitä asia. Siellä ollaan ihan ymmärtäväisiä ja mukavia, eikä soittaja ole heille mikään ivailun tai vihan kohde, vaan tavallinen ihminen, jolla nyt on tällainen juttu. He ovat nähneet ja kuulleet paljon paljon pahempiakin asioita, nämä tällaiset ovat pieniä heille.

t. 2