Minkä näistä huonoista miehistä ottaisit?
Eli ajatellaan, että miehelläsi on yksi kyseenalainen huono ominaisuus. Muut ominaisuudet miehissä ovat samat: ovat muuten ihania ja suhteessa riittää rakkautta.
Mikä seuraavista on ominaisuus, jonka pystyisit hyväksymään?
Mikä on se ominaisuus, jota et missään tapauksessa pystyisi hyväksymään, vaan se olisi eron paikka?
Pakko valita yksi!!!!
a) Riitatilanteessa mies tarraa kiinni. Käteen tai hiuksiin tai painaa seinää vasten. Ei ole koskaan lyönyt eikä tehnyt mustelmia, mutta reagointitapa on fyysinen ja kova.
b) Mies on kriittinen ja vaativa yleensäkin. Erityisesti riitatilanteissa kieli on terävä ja syyllistävä. Ei suoranaisesti hauku, mutta osaa manipuloida toista kautta.
c) Mies juo riskirajojen ylärajoilla. Pitkän kokemuksen vuoksi hän ei niinkään humallu kuin harvoin, mutta alkoholia kuluu 24 annosta viikossa myös kotosalla. Lapset eivät ole koskaan nähneet häntä humalassa ja hän hoitaa hommansa.
d) Mies flirttailee ja lähentelee muita naisia. Ei koskaan ole pettänyt eikä mene flirttailua pidemmälle, mutta silmäpeli ja muiden naisten ihailu on selkeää kaikille. Sanoo itse olevansa perso kauneudelle.
Kommentit (63)
B, C ja D kategorioihin menee varmaan ainakin 80% miehistä. Melkein kaikki suomalaiset miehet ovat siis huonoja.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:19"]
Suomalaisissa ei yleensä ole vikana alkoholinkulutuksen määrä vaan syyt ja tavat. Täällä juodaan vitutukseen ja stressiin ja ankeasta arjesta pakenemiseen. On AIVAN eri asia juoda saunakalja tai olutta tai viiniä ruoan kanssa kuin litkiä yksin kotona kaljaa vaan harrastuksen vuoksi. Mulla on se päihdetaustainen mies eikä haittaa yhtään ruoan kanssa juominen tai saunakalja tai edes se, jos joskus lähtee baariin ja juo enemmänkin. Mutta siihen reagoin kun se oli avannut mun kaapista 2l vodkapullon ja hiljalleen, kuukauden parin kuluessa, juonut sen tyhjäksi. Aina kun oli kipeä tai huolet pyöri mielessä tai joku asia ärsytti niin teki mielibottaa pikku naukku. Ehkä tää nyt jollekin vaikuttaa nipottamiselta koska eihän toi määränä ole mikään merkittävä etenkin verrattuna siihen mitä sen on ennen kuluttanut. Mut mulle tuo tapa ja perustelut kertoo epäterveestä suhtautumisesta alkoholiin.
[/quote]
Olisiko mielialalääkitys ollut mieleisempi vaihtoehto? Niilläkin on haittansa.
[/quote]
Mikäs palsta-alkoholisti se siellä huutelee? Alkoholi ja masennus on kaikkea muuta kuin hyvä yhdistelmä.
[/quote]
En ole alkoholisti, mutta joisin varmaan enemmän jos mahani suostuisi pitämään alkoholin paremmin sisällä ettei heti tarvitsisi oksentaa ja jos löytäisin juoman joka maistuisi hyvältä. Silti olen käyttänyt alkoholia unilääkkeenä vaikeimpina aikoina (4cl konjakkia 2 dl:aan vettä sekoitettuna väkisinsyödyn iltapalan jälkeen). Hyvin on toiminut.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:59"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:00"]
Noi sun esimerkithän oli jokseenkin sairaita.
[/quote]
Ottamatta kantaa muihin vaihtoehtoin, niin jos kohdan c. tyylinen mies on sairas, niin silloin AV-mammojen miehistäkin iso osa on sairaita.
Jos mies esimerkiksi pari kertaa kuussa vähän rentoutuu juo itsensä sellaiseen hiprakkaan, että se ei horjuta, vaan tuo ainoastaan vähän hilpeämmän olon, niin yhtenä tuollaisena iltana kuluu helposti 12 annosta. Jos tuon jakaa joka viikolle, niin siitä tulee 6 annosta per viikko. Eli siis viikkoa kohti jää jäljelle 18 annosta, eli alle kolme annosta päivä. Jos mies juo vaikka yhden tuopillisen (0,5l) ruuan kanssa ja yhden tuopillisen saunan ,tai treenien jälkeen, niin 24 annosta onkin jo kasassa. Keski ja etelä-euroopassahan olut ja viini ovat elintarvikkeita ja siellä tuollaisia määriä päivittäin kuluttaa lähes jokainen aikuinen.
Ei ihme jos meillä alkoholipolitiikka on päin honkia ja OIKEITA alkoholiongelmaisia enemmän kuin muualla, kun asenteet ovat noin sairaita.
[/quote]
Mua riepoo tuossa jo se, että olut on päivittäinen elintarvike.
[/quote]
Sua se voi riepoa, mutta näin se vaan kaikkialla muualla maailmassa on, paitsi pohjoismaissa.
Onko suomalainen alkoholipolitiikka mielestäsi onnistunutta, jos vertaat sitä vaikkapa keskieuroopan maihin, jossa siis olut on elintarvike?