Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ja joulun vietto

Vierailija
17.11.2020 |

Miten olette ajatellut viettää joulun tänä vuonna? Me saimme juuri kutsun jouluaatoksi puolison veljen luo, mutten halua/uskalla mennä sinne, koska sitten meitä olisi kaikkinensa 10 henkilö joulunvietossa. Miten ihmeessä se onnistuisi turvallisesti, syödään kuitenkin samassa joulupöydässä jne ja alkoholin nauttimisen jälkeen unohtuu loputkin turvavälit. Kun kerroin puolisolleni, etten minä eikä lapset lähde sinne, hän sanoi menevänsä sinne yksin. Saadaan varmaan kunnon riita aikaan tästä koronajoulum vietosta😒

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

39/39 aina taksilla kotiin nukkumaan.

Vierailija
42/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollaan miehen perheen luona, mutta nyt ei viititä ulkomaille mennä, niin ihan kotona. Minun perheestä tulee muutama käymään ja varmaan mun toisen vanhemman luona käydään joulupäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi asiat tehdä vaikeasti jos haluaa. Kyllä meillä on perheen ydinjoukko kyläillyt ihan normaalisti toistensa luona koko vuoden. Ei joulu tee mitään poikkeusta.

Meillä taas ei ole kyläilty. Maaliskuun puolivälistä alkoi mun 100 päivän lockdownini, koska olin vanhempieni lisäksi ainoa, joka pystyi niin tekemään. Kun olin ollut 3 viikkoa kotona, ryhdyin käymään vanhemmillani. Meile tämä oli sikälikin järkevin ratkaisu, että olen porukasta ainoa, jolta löytyy myös sairaanhoitajan koulutus. Jo ennen pandemiaakin olin se, jonka vanhempani hälyttivät apuun, jos jotain sattui. Siskoni ei edes halua ottaa vastuulleen arviointia, pitääkö vanhuksille soittaa ambulanssi vai riittääkö kenties, että menee lääkäriin vasta seuraavana aamuna. Tai onko asia sellainen, jonka voi hoitaa myöhemminkin. Päätös tällaisista asioista on minulla, mutta en neuvo puhelimitse vaan menen paikan päälle tarkistamaan vanhempieni voinnin. Toisaalta kuulun itsekin riskiryhmään, joten mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta juosta shoppailemassa, ravintoloissa, leffassa tai muissakaan vastaavissa paikoissa. Toinen munuaiseni ei enää toimi ja koska covid-19 on monielinsairaus, mulla ei ole pienintäkään halua viettää koko loppuelämäni joka toinen arkipäivä diaalyysihoidossa. 

Kesällä, kun tartuntaluvut olivat taas paremmat, myös muut vierailivat yli yhdeksänkymppisten luona. Kun luvut taas nousivat, loppuivat myös vierailutkin. Omat lapseni pystyvät pitämään joulun alla omaehtoista karanteenia, joten he ovat tervetulleita luokseni joulun viettoon. Vanhempani kuitenkin haluavat jouluksi siskolleni, joten joulun jälkeen täytyy toivoa, ettei heille parin viikon aikana tule tarvetta saada mua apuun. Koska en aio ottaa riskiä, että he olisivatkin saaneet jouluna tartunnan ja tartuttaisivat mut. 

Vierailija
44/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa miten tarkasti ihmiset kertoo suvustaan netissä. Kauhean pitkiä kuvauksia. Noista tunnistaa helposti.

Vierailija
45/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummaa miten tarkasti ihmiset kertoo suvustaan netissä. Kauhean pitkiä kuvauksia. Noista tunnistaa helposti.

Mua ei haittaa yhtään, jos tunnistaa. Blogistani löytyy samoja tietoja minusta. 

Vierailija
46/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilla 8 hengen porukalla vietetään joulua, miehen sukulaisia siis. Samaa porukkaa tässä on tavattu koko ajan, koska ovat läheisiä erityisesti lapsellemme, joka ei näin 3-vuotiaana todellakaan tajua mistään viruksista mitään ja että ei saisi tavata yli vuoteen isovanhempia.

Vierailija
47/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla THLn suositus joulun vietosta korona-aikaan? Tuntuisi kauhealta mennä levittämään koronaa iäkkäille suvun jäsenille. Ystäväni lapsella todettiin juuri korona, eikä lapsella oikeastaan muuta oiretta kuin pieni nuha. Nyt kauhulla odottelevat omia koronatuloksiaan, toinen vanhemmista riskiryhmään kuuluva.

Vierailija
48/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tarjoutua töihin. En tiedä mitä muutakaan tekisin yksinäisenä yksinasujana. Vanhempia en taida uskaltaa lähteä altistamaan, heistä toinen on niin huonossa kunnossa. Ei mulla ole pahemmin edes joulufiilistä, haluaisin vain, että tämä p*skavuosi olisi jo ohi. Toisaalta työni luonteesta johtuen työpaikalla on todennäköisesti oikein jouluinen tunnelma. Päivän hommista selviän yksinkin, joten pääsevät muut nauttimaan joulusta perheidensä kanssa.

Vierailija
49/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään tänä vuonna joulua kaksin lapseni kanssa.

Normaalisti kokoonnutaan sukumme kesken, joka on kyllä pieni eli yhteensä 7 henkilöä meitä olisi kaikkiaan. Ei vain olla tässä viimeisen puolen vuoden aikana oltu hyvissä väleissä, joten ei kiinnosta suoraan sanottuna mennä sinne istumaan ahdistuksen keskelle. Ja toisaalta muut asuvat samalla paikkakunnalla keskenään, me toisaalla, joten täytyisi matkustaa julkisilla heidän luokse eikä se nyt koronan aikaan innosta lainkaan. 

Vierailija
50/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja hänen avomiehensä tulevat meille syömään. Kuuden hengen joulu, en usko, että on vaarallista.

Vierailija
51/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti ihan mahdotonta olla sukuloimatta yhtenä elämänsä jouluna?

Vierailija
52/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka ovat ottaneet tähänkin saakka riskin, että sairastuttavat sukulaisensa jatkavat näköjään samaan malliin joulunakin. Loput eivät ota riskiä joulunakaan.

Onko joulu sen arvoista, että mummo saa koronan?

Vierailija
53/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukutteleeko äitylit, kun eivät saa piperrellä sukujoulujaan?

Vierailija
54/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vielä asia ratkaisematta. Perinteisesti olemme olleet aaton minun lapsuudenperheeni kanssa ja joulupäivän anopin luona (jonne tulee siis miehen sisarukset perheineen), mutta tänä jouluna en haluaisi nähdä niin montaa ihmistä. Olen kaiken lisäksi raskaana. Tapaamiset pysyisivät kyllä 10 hlö rajoissa, mutta raja ylittyy, jos tapaamme molempien perheet peräkkäisinä päivinä.

Suoraan sanottuna haluaisin kyllä tavata omaa sukuani, mutta tasapuolisuuden nimissä en varmaankaan voi (?) Vai mitä mieltä olette?

Sinä tapaat omaa sukuasi ja mies omaansa, niin meillä tehtäisiin jos olisi ollut tuollainen perinne ja nyt pitäisi viettää poikkeusjoulua. Saman verran kontakteja siinä kotiinne "kantautuisi" mutta jos menet tapaamaan omaa lapsuudenperhettäsi niin kyllä miehelläsikin on oikeus mennä tapaamaan omaansa.

Niin, sitä juuri mietin, että sama määrä kontakteja siinä kuitenkin tavallaan tulee, olimme vierailuilla sitten yhdessä tai erikseen..

Ei se kyllä ihan noin mene. Mitä enemmän ihmisiä, sitä huonommin turvavälit ja enemmän kontakteja. Ja jos nyt oletetaan, että miehesi sairastuisi, niin muusta perheestä vaan keskimäärin 17 % saa tartunnan, jos noudatetaan varovaisuutta.

Vierailija
55/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka ovat ottaneet tähänkin saakka riskin, että sairastuttavat sukulaisensa jatkavat näköjään samaan malliin joulunakin. Loput eivät ota riskiä joulunakaan.

Suurin osa ihmisistä on aivan helvetin itsekkäitä. Koska mun ”joulufiilis”!

Vierailija
56/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös muistaa, että monen mummon mielestä se on. 

Vierailija
57/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sekä puolisoni vanhemmat ovat kaikki ikäluokkaa 52 - 57 vuotta. Jokainen heistä tietysti vielä työelämässä ja anopin sekä puolisoni kanssa olemme jopa samassa työpaikassa joten tuskin joulunvietto yhdessä meitä ketään tappaa. 

Vierailija
58/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin aina. Täällä alueella ei ole kuin muutama koronatartunta ollut.

- Minä ja mieheni

- Siskoni miehensä kanssa

- Veljeni, vaimonsa, heidän kolme lasta

- Mun vanhemmat

- Lisäksi äidin vanhemmat on kutsuttu, eivät ole vielä ilmoittaneet haluavatko tänä vuonna tulla vai ovatko kahdestaan tän kerran.

Eli 8-10 aikuista, 3 lasta. Siskon mies pukeutuu pukiksi, koska nuorimman lapsen ensimmäinen joulu, niin halutaan että pukki käy. Kaksi vanhempaa kuulee selityksen, että koronan vuoksi pukki ei pääse niin "Matti" tuuraa. Vanhin lapsi ei enää usko pukkiin, keskimmäinen ehkä nielee selityksen.

Vierailija
59/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ehdotettiin isovanhemmille, että tänä jouluna ei kokoonnuta, vaan vaikka keväällä/tilanteen parantuessa vietetään seku vaan viikonloppu yhdessä hyvin syöden ja oleillen.

Ei käynyt. Kuulema niin kamala vuosi ollut, että ovat odottaneet joulua. Ovat sitä mieltä, että koronaa pahempaa on vaan tämä eristys, ottavat sen riskin että kuolevat pian perheen kanssa aikaa viettäen, kuin yksinään pitkät vuodet kituuttaen.

Vierailija
60/106 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ehdotettiin isovanhemmille, että tänä jouluna ei kokoonnuta, vaan vaikka keväällä/tilanteen parantuessa vietetään seku vaan viikonloppu yhdessä hyvin syöden ja oleillen.

Ei käynyt. Kuulema niin kamala vuosi ollut, että ovat odottaneet joulua. Ovat sitä mieltä, että koronaa pahempaa on vaan tämä eristys, ottavat sen riskin että kuolevat pian perheen kanssa aikaa viettäen, kuin yksinään pitkät vuodet kituuttaen.

Mä ymmärrän isovanhempiakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä