Narsisti ja epävakaa ottavat yhteen. Kumpi voittaa?
Jos oletetaan, että molemmat melko älykkäitä ja tiedostavat tilansa jossain määrin. Narsisti ylpeä narsismistaan. Ja epävakaa täysin häikäilemätön ja julma riitävästi suuttuessaan.
Kommentit (72)
Kun narsistin kanssa ryhtyy väittelemään, narsisti muuttuu lopulta niin epäloogiseksi twistailijaksi, että terve ihminen ei jaksa kikkailua, vaan luovuttaa. Miten epävakaa, jaksaako tällaista väittelyä?
Oman kokemukseni perusteella (narsistimies ja minä epävakaa) narsistin pasmat menevät sekaisin epävakaan arvaamattomuudesta. Uskomaton vetovoima ja kiima piti suhdettamme kasassa useamman vuoden. Hyvinä aikoina tunnuimme toistemme sielunkumppaneilta, kukaan muu ei ymmärtänyt meitä yhtä hyvin. Arki oli kuitenkin jatkuvaa vuoristorataa: riitelimme, erosimme, palasimme yhteen ja jatkoimme aina samalla tavalla. Toimme toistemme pahimmat puolet esiin, olin hankalampi ja vittumaisempi kumppani kuin koskaan ennen tai sen jälkeen. Näin hänen lävitseen enkä suostunut hännystelijäksi. Minusta oli mahdoton saada otetta eikä hänkään ollut samanlainen kuin kukaan aiemmin tapaamani ihminen. Jollain sairaalla tavalla kai näimme toisissamme haasteen, jotain mikä kiehtoi. Elämä oli kiihkeää mutta helvetin vaikeaa. Lopulta kyllästyin jatkuvaan taisteluun ja jätin hänet. Erostamme on yli kolme vuotta, mutta hän ottaa edelleen yhteyttä noin puolen vuoden välein toivoen, että voisimme olla "ystäviä". Turha luulo.
Nykyään käyn terapiassa enkä halua enää ikinä käyttäytyä missään ihmissuhteessa sillä tavalla. Vaan silti, olihan se nyt ihan tajunnanräjäyttävää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa voittaa. Narsisti ei saa otetta tällaisesta ihmisestä
Minä taas muistan jostain lukeneeni, että narsisti ja epävakaa ruokkivat toinen toistaan, ja jopa ettei toista ole olemassakaan muuten kuin suhteessa toiseen.
Minulla oli joskus lyhyt ystävyyssuhde epävakaan kanssa, ja hän oikein yritti kaivaa minusta narsistia esiin. Hurja tunne.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni perusteella (narsistimies ja minä epävakaa) narsistin pasmat menevät sekaisin epävakaan arvaamattomuudesta. Uskomaton vetovoima ja kiima piti suhdettamme kasassa useamman vuoden. Hyvinä aikoina tunnuimme toistemme sielunkumppaneilta, kukaan muu ei ymmärtänyt meitä yhtä hyvin. Arki oli kuitenkin jatkuvaa vuoristorataa: riitelimme, erosimme, palasimme yhteen ja jatkoimme aina samalla tavalla. Toimme toistemme pahimmat puolet esiin, olin hankalampi ja vittumaisempi kumppani kuin koskaan ennen tai sen jälkeen. Näin hänen lävitseen enkä suostunut hännystelijäksi. Minusta oli mahdoton saada otetta eikä hänkään ollut samanlainen kuin kukaan aiemmin tapaamani ihminen. Jollain sairaalla tavalla kai näimme toisissamme haasteen, jotain mikä kiehtoi. Elämä oli kiihkeää mutta helvetin vaikeaa. Lopulta kyllästyin jatkuvaan taisteluun ja jätin hänet. Erostamme on yli kolme vuotta, mutta hän ottaa edelleen yhteyttä noin puolen vuoden välein toivoen, että voisimme olla "ystäviä". Turha luulo.
Nykyään käyn terapiassa enkä halua enää ikinä käyttäytyä missään ihmissuhteessa sillä tavalla. Vaan silti, olihan se nyt ihan tajunnanräjäyttävää seksiä.
Tätähän se on. Jokin siinä on, että ne haavat mitä on sopivat yhteen. Viisasta se ei silti ole ja uskon että kumpikin menee siinä vain enemmän rikki.
Epävakaa voittaa narskun 100-0 , koska narsku on kaavamainen ja epävakaa tietää mistä naruista vedellä. Epävakaa on no epävakaa ja narskuparka on hädissään kun ei ollenkaan tajua miten epävakaa käyttäytyy. Been there done that.
epävakaa leikkii narskulla ja nauttii ja voittaa pelin
Vierailija kirjoitti:
Narsisti voittaa aina.
niin väärin
Jos narsisti jää jollekin hermoheikolle epävakaalle alakynteen niin sitten kyseessä ei ole narsisti. Epävakaa on päästään jo valmiiksi sekaisin oleva ihmisraunio mitä tunnekylmä narsisti pyörittää ihan omaksi huvikseen miten haluaa. Se vain ajaa epävakaan psyykkisesti niin huonoon kuntoon että se on itsemurhan partaalla ja laitoskamaa moneen kertaan ennen kuin narsku päästää vapaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos narsisti jää jollekin hermoheikolle epävakaalle alakynteen niin sitten kyseessä ei ole narsisti. Epävakaa on päästään jo valmiiksi sekaisin oleva ihmisraunio mitä tunnekylmä narsisti pyörittää ihan omaksi huvikseen miten haluaa. Se vain ajaa epävakaan psyykkisesti niin huonoon kuntoon että se on itsemurhan partaalla ja laitoskamaa moneen kertaan ennen kuin narsku päästää vapaaksi.
ja taas menee väärin joku narskureppana yrittää olla niiiiin kova että voi voi soita hovilles yhyy mua kiusataan piruparka oot
Narsistilla on sairaalloisen huono itsetunto. Se on diagnoosin ydin. Ilman kummoista sympatiaa tai empatiaa. Eli hän kuvittelee että kaikkia muitakin kiinnostaa muiden mielipiteet yhtä paljon kuin häntä. Siihenhän maineen pilaaminen ym kiusa perustuu.
Vaan entäs jos ei kiinnosta.