Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ja epävakaa ottavat yhteen. Kumpi voittaa?

Vierailija
17.11.2020 |

Jos oletetaan, että molemmat melko älykkäitä ja tiedostavat tilansa jossain määrin. Narsisti ylpeä narsismistaan. Ja epävakaa täysin häikäilemätön ja julma riitävästi suuttuessaan.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti murskaa epävakaan joka murhaa narsistin mutta vapautetaan syyntakeettomana.

Älä viitsi edes leikilläsi. Epävakailla ei ole taipumusta henkirikoksiin. Suosittelen psykologian opintoja. Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja etenkin sen kärjistymät (psykopatia ja sosiopatia) sen sijaan korreloivat rikollisuuden kanssa.

Te, jotka alapeukutatte, laittakaa jotain linkkiä väitteenne tueksi. Mututuntumalla on oikeasti törkeä väittää sellaista, millä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Epävakaat eivät ole murhaajia. Piste. He ovat erittäin tunneherkkiä ihmisiä, usein empaattisia ihmisiä, toisin kuin esimerkiksi psykopaatit, joilta puuttuu ihmisille yleensä tyypillinen tunnemaailma. Olen itse epävakaa ja törmään jatkuvasti tähän, että ihmiset kuvittelevat omiaan, mistä syntyy stigma epävakaata persoonallisuushäiriötä kohtaan.

Näin. Epävakailla on PALJON kaikenlaisia tunteita. Se on se syy miksi he ovat epävakaita.

Täällä alapeukutetaan jos joku ei miellytä.

Vierailija
42/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei yleisesti näytä olevan kunnollista käsitystä, millainen on epävakaa ihminen. Hän ei mitenkään tyypillisesti ole häikäilemätön ja julma. Epävakaa saattaisi mainitussa tilanteessa sietää narsistin oikkuja ja kaltoinkohtelua hyvin pitkälle vain estääkseen hylkäämisen. Epävakailla on usein ongelmia puolustaa itseään. Narsisti taas usein tyypillisesti käyttää tätä hyväkseen. Se, mitä usein ei ymmärretä, on että epävakailla on erilaisia selviytymusstrategioita. Toiset eivät osaa säädellä vihaansa, kun taas toiset eivät uskalla ilmaista sitä. Itse kuulun jälkimmäisiin ja olen sietänyt mm. väkivaltaa ym, koska en ole uskaltanut puolustautua hylkäämisen pelossa.

Terveisin itse epävakaa

Tottahan tämäkin. Oma käsitykseni on, että epävakaissa on hyvin erilailla vihaa prosessoivia ja ilmaisevia.

On niitäkin joita kun riittävän pitkään poljetaan, niin menevät sellaisen raivon valtaan jossa millään ei ole enää mitään väliä. Eikä se raivo välttämättä edes näy ulospäin.

Kyllä, täällä yksi tikittävä aikapom mi. Olen kiltti ja miellyttämisen haluinen, koska ihmiset eivät ole hyväksyneet minua tai he ovat hyväksikäy ttäneet minua. En lapsena saanut ilmaista tunteitani, eikä niitä oikein saisi ilmaista näin aikuisenakaan. Minua myös kiusattiin lapsena rajusti (eli henkistä ja fyysistä väkival taa), ja purin sen vihan itseeni. Olen pienikokoinen ja jossakin vaiheessa jos minua tarpeeksi ärsytetään, niin silloin räjähdän. Ihmiset olettavat ulkonäköni perusteella, että olen heikko ja minua voi polkea maahan. Jotkut eivät ole räjäh dyksen jälkeen uskaltaneet ärsyttää minua. Väkivalt ainen olen vain itseäni kohtaan, mutta sanon kyllä sanottavani. Yhden kerran päässä on humissut tyhjää, mutta suusta tuli isoon ääneen: "PERRRRKELE!" ja sen jälkeen oli varsin tyhjä olo.

Pari hyvin narsistista ihmistä minulla on ollut läheisinä ystävinä, mutta ensimmäistä en tunnistanut aikoinaan ollenkaan, koska olimme peruskoulussa eikä näistä asioista oikein tiedetty mitään ja tajusin asian vasta vuosia myöhemmin, mutta toisen tunnistin heti kun hän yritti hylätä minut. Kumpikaan ei enää hetkauta minua millään tavalla, epävakaana voin katkaista välit ihmisiin kuin nappia painamalla, mutta minulla on aina painava syy. En ole kovin impulsiivinen ihminen muuten kuin että tunteet saattavat muuttua sekunnissa eli siis harkitsen ostoksia enkä voi mennä kauppaan ilman ostoslistaa tai en välttämättä puhu jos en ensin suunnittele sanojani, mutta jos olen ensin iloinen ja sitten tulee joku ikävä ajatus mieleen, saatan ajatella itseni vahingoittamista. Yksi ajatus saattaa tehdä hyvästä päivästä huonon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti leikiten. Narsistin voittaa vain täysin tunnekylmä ihminen. Epävakaa on äärimmäisen tunteva. Narsisti saa sen hetkessä psykoottiseksi tai jopa psykoosiin. Todella typerä kysymyskin. Epävakaat on aina jollain tapaa rikkinäisiä ihmisiä jotka on jo hajonneet.

Vierailija
44/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti leikiten. Narsistin voittaa vain täysin tunnekylmä ihminen. Epävakaa on äärimmäisen tunteva. Narsisti saa sen hetkessä psykoottiseksi tai jopa psykoosiin. Todella typerä kysymyskin. Epävakaat on aina jollain tapaa rikkinäisiä ihmisiä jotka on jo hajonneet.

Narsistitkin ovat rikkinäisiä, hajonneita ihmisiä.

Vierailija
45/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti saattaa pahentaa tai tuoda esiin epävaakaan pimeimmät puolet olemalla toinen huomioimatta. Narsisti haluaa, että hänen ehdoilla mennään ja epävakaa joutuu joustaa loputtomiin kunnes tulee musta piste.

17 v. Sivusta seurannut.

Vierailija
46/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa on arvaamaton.

Niinpä hän voittaa kaavamaisen narsistin.

Ei voita koska epävakaat on epämiellyttäviä. Ne ei ikinä saa hovia taakseen toisin kuin narsisti. Epävakaa on polttanut jo itsensä loppuun kun narsisti vasta aloittaa tuhoamista.

Vierailija
47/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli osuva aloitus, koska mulla on ollut juttua miehen kanssa, joka selkein narsisti, jonka koskaan olen tavannut ja itse olen epävakaa. Toki ollaan tapeltu koko tämä aika ja nytkin on joku oisko tuhannes välirikko meneillään, mutta jotenkin se ydin meillä tuntuu olevan hyvin samanlainen. Sovussa kun ollaan niin menee hienosti yhteen ja ollaan samaa maata, seksi on tietty upeaa, mutta erimielisyyksien tullessa on samantien sotatila. Siinä sitten persoonallisuushäiriöt riitelee eikä me. Narsisti ei kykene mihinkään järkevään keskusteluun ja mä siinä vaiheessa vedän kilarit ja haistatan pitkät. Ja narsisti antaa hiljaista hoitoa. Tähän asti hän on aina lopulta ottanut yhteyttä, koska ei tietenkään kestä etten mä välitäkään, mutta voihan olla, että väliin kiilaa joku muu nainen joku kerta. Joku jolta hän saa vaihteeksi positiivista huomiota. Mutta sen olen päättänyt etten hänen perässä ala juoksemaan, koska sillon mulla ei ois mihinkään enää mitään sananvaltaa. Että joko minä olen tämän viritelmän "pomo" tai ei ole mitään juttua. Ja mä veikkaan, että hän tajuaa nyt sen ettei tavalliset temput toimikaan, kun tosiaan olen epävakaa ja täysin arvaamaton ja mulla se raivo tulee voimalla. En ole fyysisesti väkivaltainen enkä uhkaile itsemurhalla, mutta se tulee sanallisesti ulos se kaikki viha. Varsinkin tässä jutussa olen ollut aika kamala, koska hän on ollut minua kohtaan kohtuuton ja sietämätön. Mutta vetovoimaa on ja siitä ei taideta päästä yli eikä ympäri.

Jeps. Sama tilanne täällä. Mies yrittää epätoivoisesti paikannella mistä napeista painella, jotta saisi jotain reaktiota irti.

Varmasti sillä on muitakin verkkoja vesillä, kuten narsisteilla tuppaa yleensä olemaan. Itse alan olla sillä kannalla, että unohdan koko jutun jo alkuunsa. Sinällään sääli, koska se seksi...

Vierailija
48/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kompastuu ylemmyydentunteeseensa. Epävakaa hautoo kostoa kuukausia tai vuosia, kunnes iskee. Viha pysyy ihan tuoreena.

Vierailija
49/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti saattaa pahentaa tai tuoda esiin epävaakaan pimeimmät puolet olemalla toinen huomioimatta. Narsisti haluaa, että hänen ehdoilla mennään ja epävakaa joutuu joustaa loputtomiin kunnes tulee musta piste.

17 v. Sivusta seurannut.

Sehän on narsistin tarkoituskin. Leimata uhri hulluksi, epävakaaksi, väkivaltaiseksi, arvaamattomaksi, vaaralliseksi ja lopulta itse julistaa itsensä uhriksi. Kaikki sataa aina narskun laariin.

Vierailija
50/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voittaa joka ei tiedä näitä diagnosoituja eikä ikinä heitä kohtaakaan

Vierailija
51/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te levitätte ikävästi myrkkyä tällä palstalla.

Vierailija
52/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa on arvaamaton.

Ei voita koska epävakaat on epämiellyttäviä. Ne ei ikinä saa hovia taakseen toisin kuin narsisti. Epävakaa on polttanut jo itsensä loppuun kun narsisti vasta aloittaa tuhoamista.

Hovi voi myös hylätä narsistin ja silloin on narsisti ääääärimmäisen haavoittuva. Kaksi näitä olen nähnyt ja molemmissa meni narsistilta pasmat kovin sekaisin.

Vierailija
53/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa voittaa. Narsisti ei saa otetta tällaisesta ihmisestä

Vierailija
54/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 v. Sivusta seurannut.

Sehän on narsistin tarkoituskin. Leimata uhri hulluksi, epävakaaksi, väkivaltaiseksi, arvaamattomaksi, vaaralliseksi ja lopulta itse julistaa itsensä uhriksi. Kaikki sataa aina narskun laariin.

No mutta ei se epävakaata haittaa. Minäkin olen narsistin mielestä se hullu, mutta ei minua haittaa myöntää sitä. Varsinkin kun narsisti pahensi mielenterveysongelmiani. Entä sitten, vaikka minulla on mielenterveysongelmia? Ne yhteiset ystävät, jotka ovat narsistin puolella, joutavatkin olla hänen puolellaan, jos ovat niin tyhmiä. En minä kaipaa sellaisia ihmisiä elämääni. Minä voin jatkaa elämääni, narsisti ei. Minua ei kiinnosta narsistin elämä, mutta hän yrittää olla vielä ystäväni.

Vierailija
55/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa on arvaamaton.

Hovi voi myös hylätä narsistin ja silloin on narsisti ääääärimmäisen haavoittuva. Kaksi näitä olen nähnyt ja molemmissa meni narsistilta pasmat kovin sekaisin.

Narsisti voi mennä liian pitkälle. Lainailla liikaa rahaa, piikitellä ja nöyryyttää hovin jäseniä liikaa, puukottaa selkään, päihteillä ja aiheuttaa muuta vahinkoa, jolloin hovi voi kääntää selkänsä ihan ilman epävakaatakin. Narsisti ilman hovia ja lähteitä on äärimmäisen hauras.

Vierailija
56/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti murskaa epävakaan joka murhaa narsistin mutta vapautetaan syyntakeettomana.

Älä viitsi edes leikilläsi. Epävakailla ei ole taipumusta henkirikoksiin. Suosittelen psykologian opintoja. Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja etenkin sen kärjistymät (psykopatia ja sosiopatia) sen sijaan korreloivat rikollisuuden kanssa.

Te, jotka alapeukutatte, laittakaa jotain linkkiä väitteenne tueksi. Mututuntumalla on oikeasti törkeä väittää sellaista, millä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Epävakaat eivät ole murhaajia. Piste. He ovat erittäin tunneherkkiä ihmisiä, usein empaattisia ihmisiä, toisin kuin esimerkiksi psykopaatit, joilta puuttuu ihmisille yleensä tyypillinen tunnemaailma. Olen itse epävakaa ja törmään jatkuvasti tähän, että ihmiset kuvittelevat omiaan, mistä syntyy stigma epävakaata persoonallisuushäiriötä kohtaan.

Jopa aloituksesi: älä viitsi edes leikilläsi, antoi aikas hyökkäävän kuvan eikä loput tekstit sitä kyllä miksikään muuttanut.. Eihän kukaan edes vertaillut mikä persoona on eniten kallellaan henkirikoksiin. Niin paitsi sinä itse. Että minkä ihmeen väitteen tueksi muiden tässä pitäisi linkkiä laittaa kun sinä olet kovin väittelijä itsesi kanssa.

Rauhallinen, empaattinen epävakaa ja silti myös sitä mitä en nyt tähän viitsi kirjoittaa, mutta viestisi käsitteli..

Vierailija
57/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat epävakaat eivät varmasti tee rikoksia, mutta en usko että tämä diagnoosi on tavaton varsinkaan ns intohimorikoksissa. Silloin kun ihminen siirtyy epävakaan huonolle puolelle, asiat voivat mennä ikävästi sillä hän on niin mustavalkoinen ja täysillä tunteva, että että ei tunne sellaista kohtuutta tai armoa, mikä muilla saattaa tulla vastaan. Epävakaan mielestä häntä huonosti kohdellut ansaitsee kaiken pahan, missä hän saattaa tietysti olla oikeassakin. Normaali ihminen pystyy jotenkin suuntatumaan tulevaan ja jättämään sikseen, mutta epävakaalla ne samat vaikeat tunteet voi palata yhä uudelleen.

Vierailija
58/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen epävakaa. En aggressiivinen. Kyllä mä sain yliotteen narsistista. Hän kerää hovia, mutta ei hovi samana pysy. Olen nyt parin vuoden aikana nähnyt kymmenien ihmisten lähtevän siitä. Aina tulee uusia tilalle, koska hän osaa miellyttää - niin kauan kuin häntä palvotaan riittävästi ja ollaan hänen kanssaan samaa mieltä. Kyseenalaistajat hän potkii usein itsekin pois osa lähtee itse. Mutta mä sain yliotteen todistamalla hänen toimiaan laittomaksi ja pitämällä sopivaa etäisyyttä. Luultavasti hän hieman pelkää minua. Onneksi ei ole sukua eikä työkaveri, vaan harrastuksissa tämä myllää. Vaihtaa seuraa aina kun entisessä ei palvota tarpeeksi. Nyt on ottanut yhden johdon käsiinsä ja näyttää siltä, että hän unohtaa sen seuran varsinaisen toiminta-ajatuksen, koska keskittyy vain siihen, mikä on hänen oma intressinsä - ja mistä varsinkin saa paljon huomiota. 

Vierailija
59/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa voittaa helposti. Narsistin toimintamalli perustuu lyhyisiin purskahduksiin, epävakaa on pitkäjänteisempi ja on yleensä psyykenlääkitty ja siten jo hyvässä suojassa. Epävakaa on paljon vaarallisempi kuin narsisti, narsisti päästää kaiken energiansa lyhyenä purskauksena.

Epävakaa voi käydä loppumatonta vaikkapa pitkiin mykkäkouluihin tai pöydän kattamiseen vain itselle perustuvaa väsytystaistelua, jota sopivasti hämmentää psyykkisellä oirehtimisella, joka käy yleensä hyvinkin pedantille narsistille sietämättömän raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä