Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsisti ja epävakaa ottavat yhteen. Kumpi voittaa?

Vierailija
17.11.2020 |

Jos oletetaan, että molemmat melko älykkäitä ja tiedostavat tilansa jossain määrin. Narsisti ylpeä narsismistaan. Ja epävakaa täysin häikäilemätön ja julma riitävästi suuttuessaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa on arvaamaton.

Niinpä hän voittaa kaavamaisen narsistin.

Vierailija
22/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mieheni ja minä. Akuun vaikutti että narsisti on voitolla, mutta näin kymmenen vuoden jälkeen aika tasaisesti mennään. 

Siis kymmenen vuotta olette vääntäneet yhdessä? Varmaan aikamoinen sotatanner.

Kyllä. Eipä ole tässä liitossa kerennyt kyllästymään. Toki ei koko aika sodita, osataan pitää etäisyyttä ja kerätä voimia seuraavaan koitokseen.

No huh. Varmaan sitten rakastatte toisianne jollain tavalla? Osaako narsisti rakastaa?

Ei osaa aidosti. Mutta on hauska seurata niitä yrityksiä esittää rakastavaa, kun on jotain itse vailla. Koska ei ole missään asiassa muuta motivaatiota kuin oma etu ja jalustan korottaminen. Minä taas rakastan hyvinkin palavasti. Tai sitten en. Sitä ei ole kukaan vielä onnistunut selvittämään. Mutta tarvitaan toisistamme haastajat. Ensimmäiset vuodet oli kyllä raskaita eron virittelyjä, mutta nykyään taitaa olla molemmilla myös se ajatus, että parempi meidän pysyä yhdessä, kuin että kaksi tällaista pääsisi tekemään tuhoja ehkä joidenkin "normaalien" ihmisten elämään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tässä nyt tarkoitetaan voitolla?

Vierailija
24/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mieheni ja minä. Akuun vaikutti että narsisti on voitolla, mutta näin kymmenen vuoden jälkeen aika tasaisesti mennään. 

Kyllä. Eipä ole tässä liitossa kerennyt kyllästymään. Toki ei koko aika sodita, osataan pitää etäisyyttä ja kerätä voimia seuraavaan koitokseen.

Hyvä, kiusatkaa toistanne ja jättäkää muut rauhaan.

Vierailija
25/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa. Se sössii narskun suunnitelmat ja paskoo narskun ohuen psyyken rippeet.

Vierailija
26/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti murskaa epävakaan joka murhaa narsistin mutta vapautetaan syyntakeettomana.

Vierailija
27/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "voittaa" jota ei kiinnosta voittaa tai kilpailla.

Vierailija
29/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh. Varmaan sitten rakastatte toisianne jollain tavalla? Osaako narsisti rakastaa?

Ei osaa aidosti. Mutta on hauska seurata niitä yrityksiä esittää rakastavaa, kun on jotain itse vailla. Koska ei ole missään asiassa muuta motivaatiota kuin oma etu ja jalustan korottaminen. Minä taas rakastan hyvinkin palavasti. Tai sitten en. Sitä ei ole kukaan vielä onnistunut selvittämään. Mutta tarvitaan toisistamme haastajat. Ensimmäiset vuodet oli kyllä raskaita eron virittelyjä, mutta nykyään taitaa olla molemmilla myös se ajatus, että parempi meidän pysyä yhdessä, kuin että kaksi tällaista pääsisi tekemään tuhoja ehkä joidenkin "normaalien" ihmisten elämään..

Miten jaksat sitä, että toinen pyrkii koko ajan horjuttamaan? Eikö psyyke kärsi.

Vierailija
30/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa. Se sössii narskun suunnitelmat ja paskoo narskun ohuen psyyken rippeet.

Mutta onko se oikein? Sanotaan vaikka että narsisti ja epävakaa kohtaavat. Epävakaa hiffaa, että narsisti on mikä on ja on nähnyt jo mistä naruista sitä voi vedellä. Narsisti on jo tähän pisteeseen mennessä kerennyt yrittää tyypillisiä temppujaan ilman tulosta.

Vierailija
31/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti voi olla juonikas, mutta sisin on kuitenkin hauras ja ihailunjanoinen.

Narsistinen raivokin on lopulta vain suojatunne. Suojatunne ei ole hääppöistä polttoainetta, kun sitä vertaa epävakaan "polttoaineen" ultimaattiseen puhtauteen ja voimaan. Kuin vertaisi bensaa vetypolttoaineeseen!

Vierailija
32/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei yleisesti näytä olevan kunnollista käsitystä, millainen on epävakaa ihminen. Hän ei mitenkään tyypillisesti ole häikäilemätön ja julma. Epävakaa saattaisi mainitussa tilanteessa sietää narsistin oikkuja ja kaltoinkohtelua hyvin pitkälle vain estääkseen hylkäämisen. Epävakailla on usein ongelmia puolustaa itseään. Narsisti taas usein tyypillisesti käyttää tätä hyväkseen. Se, mitä usein ei ymmärretä, on että epävakailla on erilaisia selviytymusstrategioita. Toiset eivät osaa säädellä vihaansa, kun taas toiset eivät uskalla ilmaista sitä. Itse kuulun jälkimmäisiin ja olen sietänyt mm. väkivaltaa ym, koska en ole uskaltanut puolustautua hylkäämisen pelossa.

Terveisin itse epävakaa

Vierailija
33/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei yleisesti näytä olevan kunnollista käsitystä, millainen on epävakaa ihminen. Hän ei mitenkään tyypillisesti ole häikäilemätön ja julma. Epävakaa saattaisi mainitussa tilanteessa sietää narsistin oikkuja ja kaltoinkohtelua hyvin pitkälle vain estääkseen hylkäämisen. Epävakailla on usein ongelmia puolustaa itseään. Narsisti taas usein tyypillisesti käyttää tätä hyväkseen. Se, mitä usein ei ymmärretä, on että epävakailla on erilaisia selviytymusstrategioita. Toiset eivät osaa säädellä vihaansa, kun taas toiset eivät uskalla ilmaista sitä. Itse kuulun jälkimmäisiin ja olen sietänyt mm. väkivaltaa ym, koska en ole uskaltanut puolustautua hylkäämisen pelossa.

Terveisin itse epävakaa

Tottahan tämäkin. Oma käsitykseni on, että epävakaissa on hyvin erilailla vihaa prosessoivia ja ilmaisevia.

On niitäkin joita kun riittävän pitkään poljetaan, niin menevät sellaisen raivon valtaan jossa millään ei ole enää mitään väliä. Eikä se raivo välttämättä edes näy ulospäin.

Vierailija
34/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa. Toteaa narskun ikäväksi ihmisesksi ja aikansa tapeltuaan katkaisee välit, etsii parempaa seuraa ja jättää narsistin huomiotta. Epävakaa unohtaa narskun ihan aidosti, narsku taas jää roikkumaan koska ei siedä sitä että hänestä ei välitetä. Epävakaalta ei enää heru huomiota ja se on narskulle myrkkyä.

Vierailija
35/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen raivokin on lopulta vain suojatunne. Suojatunne ei ole hääppöistä polttoainetta, kun sitä vertaa epävakaan "polttoaineen" ultimaattiseen puhtauteen ja voimaan. Kuin vertaisi bensaa vetypolttoaineeseen!

Mikä sinusta on epävakaan polttoainetta? Narsistin ja epävakaan ydintunne on hyvin samankaltainen häpeä ja huonommuus. Narsisti vain on kehittänyt selviytyäkseen suuren egon, jota ylläpitääkseen tarvitsee toisten ihailua. Näin hän kykenee ylläpitämään täydellistä kokemusta itsestään. Hän uskottelee itselleen, ettei tarvitse muita, vaikka oikeasti on hyvin riippuvainen toisista, sillä hänen egonsa ei pysy kasassa ilman ihailua.

Epävakaa taas mieltää, että hän on paha ja muut hyviä (päin vastoin kuin narsisti), ja hän kaipaa jatkuvaa hyväksyntää toisilta, jotta ei tuntisi tulevansa hylätyksi. Epävakaa helposti muokkaa itseään ympäristön tarpeisiin, koska on tottunut tällä tavoin saamaan hyväksyntää (narsisti taas on tottunut saamaan hyväksyntää olemalla täydellinen). Epävakaus ja narsismi ovat oikeastaan päinvastaisia selviytymiskeinoja erittäin samankaltaisen ydintrauman synnyttämään huonommuudentunteeseen.

Terveisin se sama itse epävakaa kuin edellä

Vierailija
36/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin itse epävakaa

Tottahan tämäkin. Oma käsitykseni on, että epävakaissa on hyvin erilailla vihaa prosessoivia ja ilmaisevia.

On niitäkin joita kun riittävän pitkään poljetaan, niin menevät sellaisen raivon valtaan jossa millään ei ole enää mitään väliä. Eikä se raivo välttämättä edes näy ulospäin.

Totta on, että epävakaista (tai ylipäätään ihmisistä) ne, joilla ei ole uskallusta ilmaista vihaa korrektisti, jossain vaiheessa aikansa vihaa sisälle padottuaan saavat hallitsemattomia raivokohtauksua. Tämä on luonnollista, sillä viha on universaali perustunne, jota ihminen ei voi itsestään pois kitkeä. Se pyrkii tulemaan esiin ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella.

Itsellä nämä kohtaukset tapahtuvat harvakseltaan ja pelkästään kotona. Useimmiten puran ne itseeni. Jos huudan miehelle, kadun jälkikäteen ja pyydän anteeksi. Tuntuu aina yhtä pahalta. Tähän on auttanut, että terapian avulla olen oppinut ilmaisemaan tunteitani ja sanomaan, jos olen vihainen tai tuntuu pahalta. Tasoittaa tunne-elämää huomattavasti.

Vierailija
37/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti murskaa epävakaan joka murhaa narsistin mutta vapautetaan syyntakeettomana.

Älä viitsi edes leikilläsi. Epävakailla ei ole taipumusta henkirikoksiin. Suosittelen psykologian opintoja. Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja etenkin sen kärjistymät (psykopatia ja sosiopatia) sen sijaan korreloivat rikollisuuden kanssa.

Vierailija
38/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta on epävakaan polttoainetta? Narsistin ja epävakaan ydintunne on hyvin samankaltainen häpeä ja huonommuus. Narsisti vain on kehittänyt selviytyäkseen suuren egon, jota ylläpitääkseen tarvitsee toisten ihailua. Näin hän kykenee ylläpitämään täydellistä kokemusta itsestään. Hän uskottelee itselleen, ettei tarvitse muita, vaikka oikeasti on hyvin riippuvainen toisista, sillä hänen egonsa ei pysy kasassa ilman ihailua.

Epävakaa taas mieltää, että hän on paha ja muut hyviä (päin vastoin kuin narsisti), ja hän kaipaa jatkuvaa hyväksyntää toisilta, jotta ei tuntisi tulevansa hylätyksi. Epävakaa helposti muokkaa itseään ympäristön tarpeisiin, koska on tottunut tällä tavoin saamaan hyväksyntää (narsisti taas on tottunut saamaan hyväksyntää olemalla täydellinen). Epävakaus ja narsismi ovat oikeastaan päinvastaisia selviytymiskeinoja erittäin samankaltaisen ydintrauman synnyttämään huonommuudentunteeseen.

Terveisin se sama itse epävakaa kuin edellä

Ehkä se on juuri sitä identiteetin häilyvyyttä, kykyä luoda itsensä uudelleen ja mennä eteenpäin. Narsisti usein haluaa pitää eksänsäkin hovissaan ruokkimassa egoaan ja palaa samoihin uhreihin monta kertaa.

Kun epävakaa jättää jonkun ihmisen taakseen, niin ei sitä ihan oikeasti enää kiinnosta.

Vierailija
39/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli osuva aloitus, koska mulla on ollut juttua miehen kanssa, joka selkein narsisti, jonka koskaan olen tavannut ja itse olen epävakaa. Toki ollaan tapeltu koko tämä aika ja nytkin on joku oisko tuhannes välirikko meneillään, mutta jotenkin se ydin meillä tuntuu olevan hyvin samanlainen. Sovussa kun ollaan niin menee hienosti yhteen ja ollaan samaa maata, seksi on tietty upeaa, mutta erimielisyyksien tullessa on samantien sotatila. Siinä sitten persoonallisuushäiriöt riitelee eikä me. Narsisti ei kykene mihinkään järkevään keskusteluun ja mä siinä vaiheessa vedän kilarit ja haistatan pitkät. Ja narsisti antaa hiljaista hoitoa. Tähän asti hän on aina lopulta ottanut yhteyttä, koska ei tietenkään kestä etten mä välitäkään, mutta voihan olla, että väliin kiilaa joku muu nainen joku kerta. Joku jolta hän saa vaihteeksi positiivista huomiota. Mutta sen olen päättänyt etten hänen perässä ala juoksemaan, koska sillon mulla ei ois mihinkään enää mitään sananvaltaa. Että joko minä olen tämän viritelmän "pomo" tai ei ole mitään juttua. Ja mä veikkaan, että hän tajuaa nyt sen ettei tavalliset temput toimikaan, kun tosiaan olen epävakaa ja täysin arvaamaton ja mulla se raivo tulee voimalla. En ole fyysisesti väkivaltainen enkä uhkaile itsemurhalla, mutta se tulee sanallisesti ulos se kaikki viha. Varsinkin tässä jutussa olen ollut aika kamala, koska hän on ollut minua kohtaan kohtuuton ja sietämätön. Mutta vetovoimaa on ja siitä ei taideta päästä yli eikä ympäri.

Vierailija
40/72 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi edes leikilläsi. Epävakailla ei ole taipumusta henkirikoksiin. Suosittelen psykologian opintoja. Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö ja etenkin sen kärjistymät (psykopatia ja sosiopatia) sen sijaan korreloivat rikollisuuden kanssa.

Te, jotka alapeukutatte, laittakaa jotain linkkiä väitteenne tueksi. Mututuntumalla on oikeasti törkeä väittää sellaista, millä ei ole mitään todellisuuspohjaa. Epävakaat eivät ole murhaajia. Piste. He ovat erittäin tunneherkkiä ihmisiä, usein empaattisia ihmisiä, toisin kuin esimerkiksi psykopaatit, joilta puuttuu ihmisille yleensä tyypillinen tunnemaailma. Olen itse epävakaa ja törmään jatkuvasti tähän, että ihmiset kuvittelevat omiaan, mistä syntyy stigma epävakaata persoonallisuushäiriötä kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme