Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö olla huolestunut? Miesystäväni lapset ovat minua aikuismaisempia

Vierailija
17.11.2020 |

Olen kolmekymppinen nainen ja miesystävälläni on kaksi 10-vuotiasta lasta. Nämä ovat niin kypsiä, poika on todella älykäs ja on kiinnostunut mm. tietokoneista, tekniikasta ja matematiikasta. Tyttö taas tykkää siivota, tehdä ruokaa ja harrastaa kaikenlaista urheilua. Minä en osaa mitään mitä he osaavat. Olen ihan susi lähes kaikessa mitä aikuiset yleensä osaavat. Välillä jopa naurattaa se, millainen olen.

Mitä mieltä olette, saako sitä olla oma itsensä, vaikka olisi sellainen kuin minä vai pitäisikö minun oikeasti jo vihdoin aikuistua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossa iässähän ne aivot pitäisi alkaa olla vihdoin valmiit joten kyllä. Tosin jos pysyt tyhmänä, miehesi mielenkiinto pysyy paremmin yllä. Ainakin jos olet häntä nuorempi. TYkkäävät sellaisita yksinkertaisista nuoremmista naisista, koska saavat tunteen, että ovat hallitsevassa asemassa.

Vierailija
2/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että ne geenit ovat puoliksi tulleet miesystäväsi exältä, ja tämä mitä varmimmin tarkoittaa sitä, että miesystäväsi ei pidä sinua lainkaan yhtä älykkäänä tai taitavana kuin häntä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet pärjännyt tähän asti, jos et osaa siivota, tehdä ruokaa tai liikkua? Ja tekniikankin kanssa on ongelmia?

Vierailija
4/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, ettei kohdallasi ole kyse ”aikuismaisuudesta” - mitä ikinä se sitten onkaan - vaan joko laiskuudesta oppia asioita ja taitoja, tai sitten jonkinlaisesta pelosta kypsymistä ja vastuunottamista kohtaan. Ei se oikeastaan ole naurun asia, vaan lievästi surullista.

Vierailija
5/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että ne geenit ovat puoliksi tulleet miesystäväsi exältä, ja tämä mitä varmimmin tarkoittaa sitä, että miesystäväsi ei pidä sinua lainkaan yhtä älykkäänä tai taitavana kuin häntä?

Sehän on vain hyvä, jos lapset ovat saaneet hyvät geenit myös äitinsä puolelta. Miten se voisi olla huono asia? Ai siksikö, että Minä voin tuntea itseni huonoksi? Omituinen ajattelutapa.

Olen tottunut jo lapsesta asti olemaan huonompi kuin muut monissa eri asioissa ja hyväksynyt sen jo aikapäiviä sitten.

Tämä on vaan jo vähän turhankin koomista, kun on huomannut miten jopaa 10-vuotiaatkin ovat minua osaavampia. Ennen kuin tapasin mieheni minä en ollut tekemisissä lasten kanssa, joten tällaista vertailupohjaa ei aiemmin ole ollut. Olen siis ihan uudessa tilanteessa.

Lapset ovat erittäin mukavia, pidän heistä ja he pitävät minusta.

Ap

Vierailija
6/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kuitenkin valinnut sinut suhteeseen kanssaan, joten kai hän on hyväksynyt sinut tuollaisena, mitä olet. Jos saatte lapsia yhdessä, heistä ei ehkä tule yhtä älykkäitä, kuin miehen vanhemmista lapsista, mutta sitä se vaan on, elämä.

Vierailija
7/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kuitenkin valinnut sinut suhteeseen kanssaan, joten kai hän on hyväksynyt sinut tuollaisena, mitä olet. Jos saatte lapsia yhdessä, heistä ei ehkä tule yhtä älykkäitä, kuin miehen vanhemmista lapsista, mutta sitä se vaan on, elämä.

En mä halua lapsia. Mies on kyllä puhunut että voisi tehdäkin lapsen kanssani, että näköjään on hyväksynyt sen millainen olen. Mies on sanonut minua fiksuksi. Ei hän ainoa ole, joka niin on sanonut.

Ap

Vierailija
8/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, ettei kohdallasi ole kyse ”aikuismaisuudesta” - mitä ikinä se sitten onkaan - vaan joko laiskuudesta oppia asioita ja taitoja, tai sitten jonkinlaisesta pelosta kypsymistä ja vastuunottamista kohtaan. Ei se oikeastaan ole naurun asia, vaan lievästi surullista.

Itse uskon kyllä että ongelmani johtuvat laiskuudesta. Äitini on samaa mieltä.

Ap

Vierailija
9/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä, jos lapset ovat saaneet hyvät geenit myös äitinsä puolelta. Miten se voisi olla huono asia? Ai siksikö, että Minä voin tuntea itseni huonoksi? Omituinen ajattelutapa.

Olen tottunut jo lapsesta asti olemaan huonompi kuin muut monissa eri asioissa ja hyväksynyt sen jo aikapäiviä sitten.

Tämä on vaan jo vähän turhankin koomista, kun on huomannut miten jopaa 10-vuotiaatkin ovat minua osaavampia. Ennen kuin tapasin mieheni minä en ollut tekemisissä lasten kanssa, joten tällaista vertailupohjaa ei aiemmin ole ollut. Olen siis ihan uudessa tilanteessa.

Lapset ovat erittäin mukavia, pidän heistä ja he pitävät minusta.

Ap

Mikään ei estä sinua oppimasta heiltä. Voi olla hauskaa yhteistä tekemistä, pyydä tyttöä tekemään kanssasi ruokaa ja anna opettaa.

Elämä on oppimista hautaan saakka. Oppia voi keneltä vaan, minkä ikäiseltä tahansa. Kukaan meistä ei ole valmis, eivät edes tämän ketjun surkuttelevat aikuiset. Se, ettet osaa joitakin arjen taitoja ei tarkoita, ettetkö olisi älykäs. Joko sinulle ei ole opetettu tai et ole kokenut niitä tarpeellisiksi.

Voi olla myös, että näet itsesi suhteettoman huonona ja ihailet lapsia enemmän kuin syytä. Jälkimmäinen tekee sinusta vain lempeän ja lapsista ylpeän äitipuolen. Ala työstämään itsetuntoasi, se koituu myös lasten hyödyksi.

Vierailija
10/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miksi pitäisikään pitää? Jos pidän exäni musikaalisempana, niin tarkoittaako, että tämä epämusikaalisempi on huono kumppani? Joku syyhän siihen on, et lasten äiti on ex.

Kaiken lisäksi miehille se naisen älykkyys ei tutkitusti ole ykköstoive.

Vierailija
11/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ihan kun mun kaveri. Korkeakoulutettu mutta ei esim. muka "osaa tehdä ruokaa". Siis mitään. Pizzan lämmittämiseenkin täytyy katsoa ohjeet paketista. Säälittävää esittämistä.

Toisaalta niin saa helpoiten muut tekemään asiat puolestaan. Luultavasti olet samanlainen. Eli laiska ja lapsellinen.

Vierailija
12/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto mikä kommentti. Miten tämä liittyy ap:n kysymykseen? Ihan kuin ap olisi kovinkin paha ihminen, joka ansaitsee tällaista v#ttuilua. Tämä on sairas palsta..

Vierailija
13/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih. Siskonpoika sanoi minusta kerran, että täti ei taida olla ihan aikuinen. Noh, minäpä siihen loihe lausumahan, että täti on vähän erilainen aikuinen.

Hän on siis tottunut sellaisiin aikuisiin, jotka koko ajan nalkuttaa, valittaa ja huutaa että ei saa tehdä noin tai näin. Joskus aivan naurettavista asioista. Minä taas olen hieman erilainen mitä tulee siihen, mikä on "sopivaa" ja mikä ei.

No, hyvä että hänellä on hieman erilainenkin aikuisen malli, sellainen, että ihan kaikki ei ole kuolemanvakavaa.

Vierailija
14/14 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten monet ihmiset ajattelevat että epäaikuismainen aikuinen on sama kuin tyhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme