Mikä olisi sellainen ammatti/työ, jossa tarvitaan taitoa ymmärtää monimutkaisia ohjeita?
Kun itsellä ei ole suunnilleen mitää muita taitoja kuin lukea ja ymmärtää monimutkaisia tekstejä, etenkin ohjeita. Löydän niistä ne ärsyttävimmätkin pikkupräntillä kirjoitetut huomautukset, jotka monilta menevät ohi.
Muita taitoja ei oikein ole. En ole esimerkiksi kovin taitava käsistäni tai sosiaalisesti taitava, vaikka olen yrittänyt näitä välillä harjoitella. Osaan kuitenkin kirjoittaa halutessani sujuvasti.
Kommentit (9)
Henkilökohtainen avustaja. Saat ohjeet tehdä asiat tietyllä tapaa tai omalla tavallasi, mutta pääset työn jalkeen vielä miettimään, mikä menikään pieleen kun mikään tekemäsi tapa ei kuitenkaan ole oikea!
TUKES tarvis semmosia, jotka ymmärtää oikean merkityksen. En käsitä, mitä porukkaa sinne on palkattu:-X
Lääketeollisuus toimii pääasiassa juurikin erittäin pikkutarkoilla toimintaohjeilla, ja sitä vahvemmin mitä "perustasoisemmassa" työssä on. Eli esimerkiksi lääketeknikon, laborantin tai farmaseutin tutkinnolla lääketuotantoon tai analytiikkaan liittyvä työ voisi sopia. Toki analytiikka vaatii jonkin verran kädentaitoja, mutta ei mitään erityisen kummallista mitä ei oppisi kohtuullisella vaivalla. Olen itse vähän "mämmikoura" mutta pärjään silti aivan hyvin labrahommissa :)
Vierailija kirjoitti:
Lääketeollisuus toimii pääasiassa juurikin erittäin pikkutarkoilla toimintaohjeilla, ja sitä vahvemmin mitä "perustasoisemmassa" työssä on. Eli esimerkiksi lääketeknikon, laborantin tai farmaseutin tutkinnolla lääketuotantoon tai analytiikkaan liittyvä työ voisi sopia. Toki analytiikka vaatii jonkin verran kädentaitoja, mutta ei mitään erityisen kummallista mitä ei oppisi kohtuullisella vaivalla. Olen itse vähän "mämmikoura" mutta pärjään silti aivan hyvin labrahommissa :)
Sittenhän osaat sanoa, mitä saa aikaan SDS
Sehän on Sodium Lauryl Sulfat?
Hallituksen ja THL:n antamien koronaohjeistuksien noudattaja olisi ainakin yksi.
Varmaan jonkinlainen lakeihin liittyvä työ voisi olla? Monella nettisivullakin on näitä mahdottoman pitkiä lakitekstejä, joita kukaan ei jaksa lukea, liekö ymmärtääkään 😄
Verokäsittelijä?
Kelan etuuskäsittelijä?