Katriina vai Katariina
Kommentit (30)
En tiedä kumpi on kauniimpi, mutta hankala nimi. Yksi sukulaistyttö o jompikumpi, mutta en koskaan muista kumpi.
Ehdottomasti Katriina. Katariina on vatsakatarri. Ja kamarissa valvotaan.
Katariina. Sopii paremmin myös kansainvälisesti.
Miksi kaikki ylistävät Katariinaa, Katriina on kauniimpi nimi. Katariinasta tulee mieleen Katala ja muutenkin katti tai joku muu hirveä. Katriina on kaunis, Kulta-Katriina.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 21:54"]Katariina. Sopii paremmin myös kansainvälisesti.
[/quote] Katriinahan se kansainvälinen on, harvat tuon tapaiset nimet lausutaan Katariina, vaan nimen omaan Kätriina, Kätrin eikä Käthäriina.
Nimenomaan, Kulta Katriina, vahva ja pehmeä ;)
[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 22:26"]Katariina on paljon kauniimpi ja ylväämpi. Katariina Suuri jne. Katriina taas vähän tavallisempi ja vaatimattomampi. Rullakatriina etc.
Katariinan oisin antanut omallekin tytölle varmaan toiseksi nimeksi. En vaan saanut tyttöä.
[/quote] Ei todellakaan ole kauniimpi. Katriina kuullostaa kuninkaalliselta ja kauniilta, kun taas Katariina kammottavalle amerikkalaiselle.
Katriina ehdottomasti. Paljon kauniimpi, sekä kirjoitettuna että lausuttuna.
Katriina, tai jos vielä hiotaan niin Katrina
Mäkin äänestän Katriinaa. Pidän nimestäni. ;)
Mua ei edes haittaa, vaikka osa ihmisistä sanoo vahingossa "Katariina", sit vaan korjataan.
Katariina on mun mielestä kauniimpi nimi
Tosi kauniita molemmat, en osaa päättää!
Katariina. Arvokkaampi nimi, Katriina taas kuulostaa Katariinan lempinimeltä.
Katariina. Katriinasta minulle tulee mieleen kiukkuinen viisikymppinen vanhapiika, Katariinasta tyttö tai nuori nainen.