Miksi silmälaseista jää todella helposti painaumat?
Aamulla kun laitan lasit päähän, niin ei tarvitse kauaa niitä pitää, kun on jo painaumat jäänyt. Onko mulla jotenkin turvonnut naama aina vai huonot lasit? Tosin aurinkolasit tekee samaa, että tuskin laseista kiinni...?
Kommentit (8)
Koska ne silmälasit/aurinkolasit PAINAA sitä nenävartta. Siinä kohdassa verenkierto heikkenee ja ihonalaiskudon ohenee. Minulla meni useampi viikko näönkorjausleikkauksen jälkeen ennen kuin painaumat nenävarresta olivat "parantuneet".
Optikkoliikkeessä voi pyytää leveämmät tai pehmeämmät esim silikoniaset tyynyt. Ei maksa paljoa. Itsellä auttoi, ei enää painaumia.
Onko tuo sitten ikään liittyvää, että verenkierto heikkenee näin, kun en muista, että ennen näin äkkiä olisi painaumat tullut? Nyt ehkä parin vuoden aikana ollut tätä vaivaa ja ikä siis 34v. Leikkauttaisin silmät jos en olisi näin arkajalka... :)
ap.
Painautumia tulee kun on turvotusta kasvoissa. Terveisin Prednisolon-kuurilla oleva painaumanaama
Mitähän mun sitten pitäisi tehdä, ettei sitä turvotusta olisi? Juoda enemmän?
ap.
En käytä silmälaseja, mutta saman ongelman kanssa painin aurinkolasirintamalla. Minulla ne painaumat tulee todella helposti, ihan jo 15-30 min jälkeen ja on tullut ihan nuoruudesta saakka (olen nyt 31v). Olen kokeillut kaikenlaisia malleja (kevytrakenteisia, silikonityynyisiä), mutta ongelma on ja pysyy. Aurinkolasien poisoton jälkeen nenänvarressa se punainen jälki näkyy pitkään. Samoin painaumajäljet snorklaamisen jälkeen.
En ymmärrä koko kysymystä. Sama kun valittaisi siitä että kun maitolasi läikkyy, niin lattialla on maitoa.
En tiedä. Mulla oli sama juttu. Nyt laserin jälkeen ongelma poistunut :)