Miesten ikätoiveet nettideiteissä + muuta ihmettelyä
Olen jo pidempään miettinyt tätä nettideittailun ihmeellisyyttä, mutta nyt on pakko ihmetellä ihan ääneen. Asiani koskee miesten ihannekumppanien ikähaarukkaa sekä yleisesti viestittelyä.
Olen 38-vuotias ja haen 35-46 -vuotiasta miestä. Kaikkein mieluiten ottaisin suunnilleen oman ikäisen kumppanin tai miehen ikähaitarilla 37-41, mutta olen vähän väljentänyt kriteereitäni. Kuitenkin saan jatkuvasti viestejä 49-55 -vuotiailta miehiltä, joiden ihannekumppani-ikään sovin. Suurin osa heistä hakee 30-40 -vuotiasta naista ja yli viisikymppisetkin ilmoittavat suoraan halunsa perheen perustamisesta! No mikäs siinä, saahan sitä haluta, mutta ihan oikeasti, kuinka realistista tuo on?
Sain taas eilen viestin eräältä 50-vuotiaalta mieheltä. Kiitin kohteliaasti huomiosta ja sanoin etsiväni nuorempaa miestä. Hän vastasi, että onhan Niinistölläkin nuorempi vaimo, miksen minä huolisi vanhempaa miestä. Tästä innostuin ja kysyin häneltä MIKSI hän kuvittelee, että häntä 12 vuotta nuorempi nainen olisi kiinnostunut ja miksi hän ei hae ikäistään, n. 45-55 -vuotiasta, naista. Kiinnostuneena odotan vastaako hän enää mitään.
Toinen ihmettelyni koskee viestien vaihtoa. Olen saanut useita viestejä, joissa lukee "Hei, kiinnostaisiko tutustua?". Käyn katsomassa profiilin ja siellä kerrotaan itsestään tyyliin 'tavallinen suomalainen, ihan mukava mies'. Mistä tuollaisessa profiilissa kiinnostutaan? Koska haluan olla kohtelias ja noiden lyhytsanaisten profiilien takana voi olla ties miten ihana ihminen, jatkan juttua:
MInä: Profiilisi on kovin vähäsanainen, kertoisitko lisää itsestäsi?
Mies: No olen tällainen tavallinen mies. Kysy, jos haluat tietää lisää.
Wtf? Justhan mä kysyin! Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole mitään kynäniekkoja, mutta jos haluaa tavata naisen, pitää osata kertoa itsestään edes jotain!
Joo, lienee selvää, että mun nettideittailu-ura menee jäähylle hetkeksi. Eihän tämä mikään vakava juttu ole, kunhan ihmettelen ja piti päästä purkamaan ajatuksiaan :)
Kommentit (77)
Nuorempana tuli seurusteltua 10-15 vuotta itseäni vanhempien miesten kanssa. Niille tuli hirveä kriisi kun 50-vuotispäivät alkoi lähestyä. Eivät pysyneet nuoremman mukana missään lajissa. Käyttivätpä vielä taloudellisesti hyväksi ;-) Se siitä 'vanhempi on varakas' -potaskasta.
Nykyään nettideiteissä miehet valehtelee oman ikänsä alaspäin - livetapaamiset onkin sitten omituisia, kun mikään muukaan ei täsmää siihen mikä kuva itsestä on netissä annettu. Ehkä on sitten niin, että naiset valehtelee kilonsa, miehet ikänsä? ;-)
Ilmeisesti Niinistö-Haukio -suhde on luonut miehille sellaisen kuvitelman, että minkälainen tahansa mies voi saada nuoren älykkään vaimon.
Ei viiskymppinen mies jaksa pienen lapsen jokapäiväistä hoitamista. Toki se on tapa saada nainen jotenkin sidotuksi siihen mieheen, eliniäksi. Siinä sitten hoidetaan sekä lasta että miestä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:56"]
Ai jotka haluavat lapsen isäksi 45v?? Mistä tiedät?
[/quote]
Siitä, että tuon ikäinen pienen lapsen isä ei ole mikään harvinaisuus.
[/quote]
Kovin yleistäkään se ei ole.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:27"]
Tää on hyvä keskusteluketju, kiitos siitä!
Eli minkäikäistä tämmöisen 45v miehen pitäisi hakea, jos perheen perustaminen on mielessä? Edelliset lapset olen isoiksi huolehtinut, jos tulee mielee kysyä, että mitä tein nuorempana :)
[/quote]
Sellaista naista joka ei pelkää riskeerata jälkikasvunsa tulevaisuutta :)
The biggest study of its kind has found that the children of fathers aged over 45 were at greater risk of autism, bipolar disorder and schizophrenia as well has having lower IQs and poorer academic performance.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 18:43"] Toinen oli teini, joka ei tajunnut mitään tanssimisesta ja oli kihertelevän ja poissaolevan näköinen koko ajan. Annoin numeron lopuksi tanssiasiaa varten mutta mitään ei kuulunut.
-Mies 28v-
[/quote]
Hyvä ettei ottanut yhteyttä. Teinit olkoot teinien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:03"]
Nuorempana tuli seurusteltua 10-15 vuotta itseäni vanhempien miesten kanssa. Niille tuli hirveä kriisi kun 50-vuotispäivät alkoi lähestyä. Eivät pysyneet nuoremman mukana missään lajissa. Käyttivätpä vielä taloudellisesti hyväksi ;-) Se siitä 'vanhempi on varakas' -potaskasta.
Nykyään nettideiteissä miehet valehtelee oman ikänsä alaspäin - livetapaamiset onkin sitten omituisia, kun mikään muukaan ei täsmää siihen mikä kuva itsestä on netissä annettu. Ehkä on sitten niin, että naiset valehtelee kilonsa, miehet ikänsä? ;-)
Ilmeisesti Niinistö-Haukio -suhde on luonut miehille sellaisen kuvitelman, että minkälainen tahansa mies voi saada nuoren älykkään vaimon.
Ei viiskymppinen mies jaksa pienen lapsen jokapäiväistä hoitamista. Toki se on tapa saada nainen jotenkin sidotuksi siihen mieheen, eliniäksi. Siinä sitten hoidetaan sekä lasta että miestä.
[/quote]
Tää on sulle nyt ilmeisen tärkeä juttu :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:27"]
Tää on hyvä keskusteluketju, kiitos siitä!
Eli minkäikäistä tämmöisen 45v miehen pitäisi hakea, jos perheen perustaminen on mielessä? Edelliset lapset olen isoiksi huolehtinut, jos tulee mielee kysyä, että mitä tein nuorempana :)
[/quote]
Sellaista naista joka ei pelkää riskeerata jälkikasvunsa tulevaisuutta :)
The biggest study of its kind has found that the children of fathers aged over 45 were at greater risk of autism, bipolar disorder and schizophrenia as well has having lower IQs and poorer academic performance.
[/quote]
Juuri niin!
Tähän kun vielä lisää sen tosiasian että Skitsofrenialle altistava geenimuutos on Suomessa kymmenen kertaa yleisempi kuin muualla maailmassa, ja skitsofrenia on Suomessa miesten yleisin mielenterveysongelma, niin yli 45 vuotias suomalaismies on kertakaikkiaan kurja valinta lasten isäksi.
Jos omanikäiset miehet meinaa jotenkin loppua Suomesta niin lämpimästi voin suositella katseen suuntaamista ulkomaisiin, sivistyneisiin, mukaviin ja kohteliaisiin miehiin.
Suomalaiset naiset kun ovat ihan hyvässä arvossa yleisesti maan ulkopuolella, kauniita, sivistyneitä, koulutettuja ja itsenäisiä. Kelpaa oikein hyvin monelle länsimaalaiselle supliikille herrasmiehelle :)
Mene väsynyt nukkumaan jo :D
http://static1.purefans.com/items/0/12/42/30/@/124230-flavio-briatore-et-sa-sublime-fullscreen-1.jpg
Ei ole ulkomainen tai suomalainen 50+ yhtään sen parempi valinta 30 kymppiselle naiselle.
Pointti oli se että ulkomailta löytyy mainiosti omankin ikäisiä miehiä joilla ei ole kiikarissa ensisijaisesti itseä 10-20 v nuorempi nainen :)
Missä näitä ulkomaalaisia voisi tavata? Match.com? Mulla ongelma on se, etten halua laittaa kuvaa mihinkään palveluihin.
Olen miettinyt nettideittailua mutta saa nähdä uskallanko...
Mitkä muuten nykyään on ne deittipalvelut, joita kannattaa käyttää? Edelliset nettideittikokemukset on olleet vuosien takaa ja silloin kokeilin Suomi24:ää ja Cityä. Onko jollain kokemuksia Tinderistä?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:07"]
Tuo on muuten jännä että netissä miehet hakee nuorempia. Olen saman huomannut, olen 39-vuotias. Ja livenä taas minusta tuntuu nykyisin kiinnostuvan 20-30-vuotiaat, kummaa että "puuma" kiinnostaa livenä vaan netin kautta ei.
[/quote]
Ero on siinä, että livenä sun otsassa ei todennäköisesti lue "39-vuotias". Ehkä näytät livenä hyvältä ja ehkä ikäistäsi nuoremmalta. Luettuna 39-vuotta voi näyttää joidenkin mielestä paljolta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:33"]
Ei ole ulkomainen tai suomalainen 50+ yhtään sen parempi valinta 30 kymppiselle naiselle.
Pointti oli se että ulkomailta löytyy mainiosti omankin ikäisiä miehiä joilla ei ole kiikarissa ensisijaisesti itseä 10-20 v nuorempi nainen :)
[/quote]
30-kymppinen = 300-vuotias.
Olen 28-vuotias ja 50-vuotiaat kiinnostuvat minusta eniten. Yllättäen en syty minua 20 vuotta vanhemmille miehille, joilla on enemmän yhteistä oman isäni kuin minun kanssa.
Mistä noin vanhan miehen kanssa edes pitäisi puhua? Ei olisi mitään yhteistäkään, ei mitään "muistatko kun silloin aikoinaan"-juttuja. Plääh.
Ehkä heillä on jäänyt se perhe perustamatta ja sen takia hakevat vielä jotenkin hedelmällisessä iässä olevaa naista?
Minulla on myös tuo kokemus. Olen 45-vuotias nainen ja netissä en kelpaa samanikäisille miehille. Ravintolassa taas 30-35 -vuotiaat miehet yrittävät iskeä. Lopputulos: olen yksin, kun en halua seurustella 55+ ikäisten, enkä 30-vuotiaiden kanssa.
Joo no ehkä on parasta ihan kaikille, että olette yksin kun tuntuu olevan niin helvetin hankalaa :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:07"]
Tuo on muuten jännä että netissä miehet hakee nuorempia. Olen saman huomannut, olen 39-vuotias. Ja livenä taas minusta tuntuu nykyisin kiinnostuvan 20-30-vuotiaat, kummaa että "puuma" kiinnostaa livenä vaan netin kautta ei.
[/quote]
Tää perustuu varmaan siihen, että netin kautta seuraa hakee ehkä keskimääräistä "säälittävämmät" miehet, joilla ei ole mitään todellisuudentajua siitä kiinostaako jotain 20 vuotiasta kaljamahainen 40 vuotias. He eivät ole oikein päässeet siihen seurustelun makuun varmaan koskaan kun vaatimukset on ihan naurettavat.
sitten taas livenä, jos joku poika näkee hyvän näkösen vanhemman naisen, niin miksikäs ei :) ne pojat saa varmaan keneltä haluaa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:48"]
Alfa-juttu... naaraissakin on alfoja. Mutta sitä en tainnut ymmärtää, vai mitä?
[/quote]
Höpö höpö.
Eikä tehdä tästäkin nyt mitään feministi-ketjua pliis. Alkoi lupaavasti, mutta tutulle tasolle ollaan päästy taas viimeisimpien viestien myötä.
[/quote]
No sinähän aloit tehdä tästä lassukka-ketjua. Onko jollekin oikeasti yllätys, että esim. susilaumoissa on alfanaaras? En tiennytkään, että ihmiset voivat olla noin tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:51"]
Toi puhkinussittu, tarkoittaa zombieksi nussittua muoria, joka on kyyninen ihan joka ainoalla elämänalueella seksielämä mukaan lukien. Kokemuksesta tiedän, että heitä on, sorry!
[/quote] Harmi, että kohdallesi on vain tuollaisia tullut. Älä kuitenkaan yleistä