Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hakenut jo niin monta työpaikkaa, etten enää tiedä mitä voisin hakea!

Vierailija
01.07.2025 |

Olen ollut vuoden työttömänä ja olen hakenut yli 200 työpaikkaa, läheltä (kotikaupungista) ja kaukaa (eri maakunnastakin). Olen kolunnut piilotyöpaikkoja, kysynyt avoimesti sähköpostitse tai puhelimitse, hakenut samojakin paikkoja, yrittänyt uutta.. mutta en ole työllistynyt. En tiedä enää mitä työpaikkaa oikein hakisin, koska ei ole oikeasti enää mitään mitä hakea?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat lisääntyy kuulema sillä tavalla että niihin tehtaillaan tolkuton määrä hakemuksia. Näin on meidän viisaat päättäneet.

Vierailija
2/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hakijan vika jos kukaan ei palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Sain just th-velvoitteeni täytettyä. Tuskaa on, kun niitä paikkoja ei ole, tai samat viikosta toiseen...

Vierailija
4/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat lisääntyy kuulema sillä tavalla että niihin tehtaillaan tolkuton määrä hakemuksia. Näin on meidän viisaat päättäneet.

Ei, vaan työpaikkoja tulee lisää kun ihmiset vain menevät töihin.

Vierailija
5/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitä itseäsi. Lue ammattiin missä tarvitaan työntekijöitä. Jos ei varaa opiskella, myy asunto tai jos lapsia, anna lapset huostaan opiskelun ajaksi. Hommaa verkostoa, niinkuin rikkailla tai myy pöllönsilmää. 

6/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae ulkomaille töihin?

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
7/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hakemalla se työpaikka löydy. Nyt on lama ja työnantajat palkkaa vain sellaisia ihmisiä jotka voisi nostaa yrityksen liikevaihtoa. Sinä et ole sellainen joten ei sinua kukaan palkkaa.

Vierailija
8/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin. Ihmettelen myös että mihin ihmiset hakevat, varsinkin rajoitteita omaavat. Ja jos on laitettu jo samoihin monta kertaa.

Vierailija
9/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja tulee lisää kun kielletään kaikki työpaikat. Sitten kaikki menevät töihin kun ei ole yhtään työpaikkaa mihin mennä.

Vierailija
10/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huonot ajat. Mä olin kans samassa tilanteessa, vuosi työttömyyttä takana ja yllätyksekseni sain sitten työpaikan. Valitettavasti vaan töissä on ihan superhiljaista eikä ole mitään tekemistä, mutta kaiketi tämä on sitten parempi kun elän palkallani enkä tukiloilla. Päivässä tulee 25000 askelta kun taaperran ympäriinsä virikkeettömään häkkiin lukitun eläimen lailla 

Vierailija
11/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava oikeiston väite: joka ikinen voi kouluttautua parhaimmaksi huippuosaajaksi tullakseen valituksi.

Vierailija
12/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri

Itse olen ollut yli kymmenen vuotta työttömänä ja ei aavistustakaan montako sataa tai tuhatta paikkaa hakenut?

Katselen googlen kartasta mitä firmoja näkyy ja pusken hakemuksen menemään. Vuokrafirmat olen jo unohtanut kun niistä ei ensimmäisen kontaktin jälkeen enää koskaan mitään kuulu.

Työtön +50v

Vierailija
13/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Ihmettelen myös että mihin ihmiset hakevat, varsinkin rajoitteita omaavat. Ja jos on laitettu jo samoihin monta kertaa.

Joo. Minäkin haen aina vaan samoihin paikkoihin, joskus keksin jonkun uuden kun suunnitelma tarkistetaan puolen vuoden välein. Ei ole muuta rajoitetta kuin ikä ja yksi pakkohaku enää kuussa. Olen hakenut piruuttaan toiselle puolelle Suomea ksäkeikoille, näkisihän siinä uusia paikkoja, turha toivo kun niillä on omatkin työttömänsä. Mielenkiintoinen tuo työmarkkinatorin systeemi kun sinne voin syöttää vain sen yhden työpaikan kuukaudessa. Eli haen yhtä ja vain yhtä työpaikkaa kuukaudessa. No kyselen useampia tietysti mutta ilmoittelen sitten yksi kerrallaan.

Vierailija
14/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työttömänä koko 2020-luvun enkä ole hakenut yhtäkään työpaikkaa.

Kyllä jossain vaiheessa kannattaa tajuta tilanne ja keskittyä johonkin muuhun.

Vierailija
15/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannatakaan enää nykyhallituksen aikaan tosissaan hakea. pelleilyksi on mennyt. Ensi vaalien jälkeen sitten katsoo uudestaan, miksi touhu menee.

Vierailija
16/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoihin paikkoihin ei väitetysti voi edes laittaa hakemuksia jos ei halua menettää tukia. Silti jossain pienellä paikkakunnalla voi olla samat paikat ainoita joihin voi hakea..

Vierailija
17/17 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole. Olet hyvä ihminen, koit jaksaa, tee kotona jotain kivaa.