Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ikätoiveet nettideiteissä + muuta ihmettelyä

Vierailija
16.03.2014 |

Olen jo pidempään miettinyt tätä nettideittailun ihmeellisyyttä, mutta nyt on pakko ihmetellä ihan ääneen. Asiani koskee miesten ihannekumppanien ikähaarukkaa sekä yleisesti viestittelyä.

Olen 38-vuotias ja haen 35-46 -vuotiasta miestä. Kaikkein mieluiten ottaisin suunnilleen oman ikäisen kumppanin tai miehen ikähaitarilla 37-41, mutta olen vähän väljentänyt kriteereitäni. Kuitenkin saan jatkuvasti viestejä 49-55 -vuotiailta miehiltä, joiden ihannekumppani-ikään sovin. Suurin osa heistä hakee 30-40 -vuotiasta naista ja yli viisikymppisetkin ilmoittavat suoraan halunsa perheen perustamisesta! No mikäs siinä, saahan sitä haluta, mutta ihan oikeasti, kuinka realistista tuo on?

Sain taas eilen viestin eräältä 50-vuotiaalta mieheltä. Kiitin kohteliaasti huomiosta ja sanoin etsiväni nuorempaa miestä. Hän vastasi, että onhan Niinistölläkin nuorempi vaimo, miksen minä huolisi vanhempaa miestä. Tästä innostuin ja kysyin häneltä MIKSI hän kuvittelee, että häntä 12 vuotta nuorempi nainen olisi kiinnostunut ja miksi hän ei hae ikäistään, n. 45-55 -vuotiasta, naista. Kiinnostuneena odotan vastaako hän enää mitään.

Toinen ihmettelyni koskee viestien vaihtoa. Olen saanut useita viestejä, joissa lukee "Hei, kiinnostaisiko tutustua?". Käyn katsomassa profiilin ja siellä kerrotaan itsestään tyyliin 'tavallinen suomalainen, ihan mukava mies'. Mistä tuollaisessa profiilissa kiinnostutaan? Koska haluan olla kohtelias ja noiden lyhytsanaisten profiilien takana voi olla ties miten ihana ihminen, jatkan juttua:

MInä: Profiilisi on kovin vähäsanainen, kertoisitko lisää itsestäsi?

Mies: No olen tällainen tavallinen mies. Kysy, jos haluat tietää lisää.

Wtf? Justhan mä kysyin! Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole mitään kynäniekkoja, mutta jos haluaa tavata naisen, pitää osata kertoa itsestään edes jotain!

Joo, lienee selvää, että mun nettideittailu-ura menee jäähylle hetkeksi. Eihän tämä mikään vakava juttu ole, kunhan ihmettelen ja piti päästä purkamaan ajatuksiaan :)

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ikähaarukassa sitten miehen pitäisi olla, jos nainen on ESIM. n.25-27-vuotias? Ja nimenomaan vielä siinä perheen perustamismielessä.

Alkoi vaan kiinnostaan, kun ihmisillä on niin kärkkäitä mielipiteitä siitä, minkäikäinen voi olla kenenkäkin kanssa perhettä perustamassa... :)

Vierailija
62/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 01:39"]Missä ikähaarukassa sitten miehen pitäisi olla, jos nainen on ESIM. n.25-27-vuotias? Ja nimenomaan vielä siinä perheen perustamismielessä.

Alkoi vaan kiinnostaan, kun ihmisillä on niin kärkkäitä mielipiteitä siitä, minkäikäinen voi olla kenenkäkin kanssa perhettä perustamassa... :)

[/quote]

Suunnilleen samanikäinen. Yleensähän kuitenkin jonkun aikaa seurustellaan ja asutaan yhdessä ennen lasten hankkimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos mies on yli 6-vuotta vanhempi tätä vaikka 27-vuotiasta naista? Onko mies jo "liian vanha" tekemään ja kasvattamaan lapsia?

Vierailija
64/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 02:15"]Entäs jos mies on yli 6-vuotta vanhempi tätä vaikka 27-vuotiasta naista? Onko mies jo "liian vanha" tekemään ja kasvattamaan lapsia?

[/quote]

Nettideittimaailmassa sopivuutesi selviää lukemalla tavoittelemiesi 27-vuotiaiden naisten deitti-ilmoituksesta ikähaarukan, jota he vastaajilta toivovat.

Vierailija
65/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat ikäkriteerit nyt on vain oikeastaan merkki hyvin pinnallisesta ja typerästäkin henkilöstä usein, joten omalta kannaltani katsonkin sen vain olevan positiivista jos suhde sellaisen arvomaailman omaavan kanssa ei koskaan saa edes mahdollisuutta alkaa vahingossa.

Olen 38 v nainen ja itseäni on säännöllisesti luultu ainakin n. kymmenen vuotta nuoremmatksi helpostikin, ja moni naispuolinen kaverinikin sanoo että kyllä on paremmaksi vain muuttunut vuosien myötä kun kuvia katsoo.

Tietysti oikeassa elämässä jos en ole ikääni kertomassa heti ensimmäiseksi, ja miksi ihmeesssä nyt olisikaan, niin on useinkin nuorempi mies minusta viehättynyt ja sitten ikäni tullessa esiin ei ole uskoa että olenkin vanhempi heitä. Siinä vaiheessa se tosin ei kuitenkaan mitenkään edes haittaa pätkääkään fiksua miestä. Viisaammaksi ja itsevarmemmaksihan sitä itsekin muuttuu kuitenkin vuosien saatossa.

En kuitenkaan oikein osaa itse katsoa kymmeniä vuosia vanhempia silmiä sillä silmällä, ehkä jos on jotenkin nuorekkaana pysynyt itse niin ei ihan sinne pappa osastolle ole mitään poltetta ja tarvetta vilkuilla. Samanikäiset tietenkin käy mainiosti myös, persoona se kun ratkaisee kuitenkin kaiken aina minulla ainakin. Lapsilleni en etsi isää tai elättäjää kuitenkaan, vaan ihan aidosti minusta kiinnostunutta ja kanssani viihtyvää kumppania loppujen lopuksi jos nyt mitään varsinaisesti etsimällä etsin.

Mutta pointtini oli että pelkillä tiukoilla ikäkriteereillä ne miehet itse kuitenkin rankkaavat pois usein upeita ikäisiään naisia, ja se taas voi kuitenkin olla loppujen lopuksi palvelus niille naisille.

Lisäkisi, jos perhettä vielä kovasti haluaa, ei ole mitään 100% takeita kuitenkaan että se nuorempi nainen aina saa lapsia sormia napsauttamalla, tai ettei oman ikäinen kykenisi mainiosti olemaan äiti.

Ja ulkonäkö nyt ei aina mene todellakaan vuosien mukaan ja muutu surkeaksi vuosien saatossa automaattisesti. Tosin kaikkihan me vanhennutaan, miehet ja naiset, mutta tyylejä on erilaisia:

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014031618127910_vi.shtml

Vierailija
67/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v nainen. Muutaman kerran joku 45-50 vuotias mies on yrittänyt kovasti treffeille, nätisti olen lopulta sanonut että ikäero on aikamoinen. On vaan jankanneet että on hän on nuorekas, mikä on kun ei kunnon mies kelpaa yms.

Ilme on muuttunut, kun olen kysynyt että olisivatko he sitten kiinnostuineita kuuskymppisestä naisesta. Ja tämähän on heidän mielestään ollut AIVAN eri asia....

Vierailija
68/77 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohoi ap, onko se mies vastannut sulle ja kertonut miksi etsii niin nuorta naista?

Vierailija
69/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten tämä ketju on paisunut! Täytyy lukea kommentit läpi. Mies, jolta siis kysyin syytä nuoremman naisen etsimiseen ei ainakaan äsken ollut vastannut, mutta katsotaan, josko jotain selitystä tulisi :)

ap

Vierailija
70/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saahan sitä toivoa toki aina vaikka kuuta taivaalta.

mutta sitten on aika hassua että eivät näe sitä kokonaisuutta kun valittavat ettei naista saa. Saisivathan ne jos olisivat realistisia.

Vierailija
71/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 20:34"]

No saahan sitä toivoa toki aina vaikka kuuta taivaalta.

mutta sitten on aika hassua että eivät näe sitä kokonaisuutta kun valittavat ettei naista saa. Saisivathan ne jos olisivat realistisia.

[/quote]

joo mulla tuli tää mieleen kun kattelin britti(?)sarjaa virgin diaries jossa skippy-niminen kaveri etsi naista

mukava tyyppi ja täysin vääriä naisia kalasteli...

Vierailija
72/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi Iltalehden linkissä olevat ikääntyneet on kaikki ikääntyneet siinä mielessä samalla tavalla, että kirurgin veistä on käytetty. Ja lisäksi ammattimaisesti meikattu ja ehkä kuviakin vielä photoshopattu.

Vierailija
73/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tähän ketjuun voin jakaa kokemuksiani chateista, joissa välillä käyn juttelemassa ja jos toinen on sopivan ikäinen sinkkumies niin kyselen sitten enemmänkin. Kysyn yleensä mieheltä:

-millaista naista etsit?

Johon saatan saada 30-40 -vuotiaaltakin mieheltä vastaukseksi että:

-kyllä sen tietää kun tulee vastaan, kun "kolahtaa"

Hmm?Eikö tuon ikäisellä miehellä ole mitään kokemuksia naisista, jos ne vaan joko "kolahtaa" tai ei..?

Tai sitten toinen vastausvaihtoehto samanikäiseltä mieheltä voi olla joku

-sopusuhtainen tai muodokas, ei ole väliä onko blondi vai brunette

Hmm?

Onhan ihan hyvä asettaa ulkonäöllekin kriteerejä mutta jos mies saa vastata mitä tahansa niin ainoana vastauksena nuo ulkonäkökriteerit.

Tai sitten mies vastaa kysymykseen:

-mukava, rehellinen, luotettava tms. ympäripyöreää, mikä sopii melkein keneen tahansa naiseen

Eli vähän samoilla linjoilla kuin nämä "olen mukava, kysy lisää":D

Vierailija
74/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin 30-vuotiaana näitä vähintään yli 15 vuotta vanhempien miesten yhteydenottoja. Mulla oli aika väljä ikähaarukka, mutta ei niin väljä että lähes 50-vuotias kiehtoisi. Ihan kuin profiilia ei olisi vaivauduttu ollenkaan katsomaan. Kerran menin kokeilumielessä treffeille nelikymppisen kanssa ja siitä tulikin pikku romanssi, mutta halusin omia lapsia ja hän puolestaan halusi vapaata elämää eron ja pikkulapsivaiheen jälkeen.

Naisillakin on tylsiä profiileja ja kaverin mukaan tylsiä yhteydenottoja/parin sanan vastauksia. Täytyy ihmetellä ylipäätään miten todella mielenkiinto herää, jos toinen ei voi kertoa vaikka harrastuksistaan, vaan vastaa että no niitä tavallisia harrastuksia. Ööh. Ai sinäkin tykkäät virkata ja leipoa, sehän kiva!

Oma lukunsa olivat noin 18-vuotiaat puuma-aatteesta innostuneet klopit, jotka eivät vielä vanhempien miesten tapaan rohjenneet lähettää heti kikkelikuvia, vaan laittoivat viestin, kertoivat mittansa ja "tarjouksensa" ja ehdottivat että voi lähettää kuvan, "et pety". Vastasin kohteliaasti, että ei kiitos. Deittilaatikko täyttyi kiukkuisista viesteistä, että jo on kun ei tällainen saalis kiinnosta, eikö tosiaan..! Ja pienet haistattelut päälle.

Vierailija
75/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle. Itse olen 39v ja mieheni on 51v. Iällä ei ole merkitystä kun muuten kolahti niin paljon, että sivussa meni yksi aviolitto (kaksi teini-ikäistä lasta) ja yksi avoliitto (ei lapsia eikä muutenkaan pitkää tulevaisuutta). Tapaamisestamme on jo 9v. En oikeastaan osannut silloin arvioida ollenkaan, minkä ikäinen mies on, tai en edes ajatellut asiaa. Olihan se aika iso yllätys kun ikäeroa oli tosiaan 12v. Ei tullut miehelle 50 kriisiä eikä villitystäkään, kun ilmeisesti ne "vaimonvaihtoviikot" oli jo 10v aikaisemmin. Minä olen meistä se terveydenkin suhteen huonommilla geeneillä varustettu, joten vanhuuden turvasta ei kummallakaan ole takeita. Meidän elämä vaan sujuu loistavasti yhdessä, meillä on yhteiset harrastukset ja haaveet ja toiveet. Ja vaikka ne lapset ei ole yhteisiä, niin hekin ovat elämässämme mukana. Itse en ole koskaan lapsia halunnut, onneksi, koska mies ei todellakaan olisi "siihen vaipparumbaan" enää uudestaan lähtenyt yli 40v.

En kyllä itsekään ymmärrä ollenkaan tänne kirjoittanutta 45v miestä, että miksi hänellä on toiveissa vielä perheen perustaminen, jos hänellä on jo lapsia. Ymmärtäisin vähän paremmin jos olisi lapseton. Ei kannata olettaa, että kaikki naiset haluaa välttämättä lapsia ollenkaan!

Vierailija
76/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:20"]

Jos omanikäiset miehet meinaa jotenkin loppua Suomesta niin lämpimästi voin suositella katseen suuntaamista ulkomaisiin, sivistyneisiin, mukaviin ja kohteliaisiin miehiin.

Suomalaiset naiset kun ovat ihan hyvässä arvossa yleisesti maan ulkopuolella, kauniita, sivistyneitä, koulutettuja ja itsenäisiä. Kelpaa oikein hyvin monelle länsimaalaiselle supliikille herrasmiehelle :)

[/quote] Kauniit, sivistyneet, koulutetut ja itsenäiset ovat missä tahansa paikassa arvossa, myös Suomessa. Varmasti ulkomailla on pilvin pimein ihania miehiä ja naisia, mutta minusta on turha lähteä merta edemmäs kalaan. On siellä niitä huonojakin ihan samalla tavalla kuin Suomessa, eli miksi varta vasten suunnata sinne?

Vierailija
77/77 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:20"]

Jos omanikäiset miehet meinaa jotenkin loppua Suomesta niin lämpimästi voin suositella katseen suuntaamista ulkomaisiin, sivistyneisiin, mukaviin ja kohteliaisiin miehiin.

Suomalaiset naiset kun ovat ihan hyvässä arvossa yleisesti maan ulkopuolella, kauniita, sivistyneitä, koulutettuja ja itsenäisiä. Kelpaa oikein hyvin monelle länsimaalaiselle supliikille herrasmiehelle :)

[/quote] Kauniit, sivistyneet, koulutetut ja itsenäiset ovat missä tahansa paikassa arvossa, myös Suomessa. Varmasti ulkomailla on pilvin pimein ihania miehiä ja naisia, mutta minusta on turha lähteä merta edemmäs kalaan. On siellä niitä huonojakin ihan samalla tavalla kuin Suomessa, eli miksi varta vasten suunnata sinne?

[/quote]

Kaipa tässä ajateltiin sitä, että jos omanikäiset miehet etsivät aina itseään nuorempia naisia, ei tietynikäisille naisille jää ketään, ellei ole valmis ottamaan paljon itseään vanhempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme