Kelpaisko teidän lapsille noi House(13 e) lenkkarit,
vai pitääkö olla Converset ( 80 e)
- 160 e köyhempi av-mamma
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:43"]
halvat kengät ei kestä
[/quote]
Samoissa hikipajoissa väännetään sekä halvat että kalliit. Jos haluaa lapselle laatukengät, ostaa Jalakset tai ostaa urheilukaupasta lisäsisäpohjallisen jos lenkkarien pohja ei tunnu jalkoihin sopivalta.
Meillä 1-vuotiaan Kavat ja Tepsutkin maksavat tuon 80e. Vaikea kuvitella, että en ostaisi teinille saman hintaluokan kenkiä. Hän kuitenkin pitäisi niitä kauemmin.
Converseissa kulkee meidän perheen teinit,14v tyttö ja 16v poika.
Ostan todellakin lapsilleni sellaiset vaatteet jotka he itse haluavat ja joissa he tuntevat olonsa mukavaksi ja kauniiksi/komeaksi, tai ehkä enemmänkin itsevarmaksi. Kyse ei ole merkistä, hinnasta tai muodikkuudesta, vaan siitä että vaatteet ovat mieleiset ja joilla voi ilmaista itseään.
Jos jompikumpi haluaa jonkun "halpisvaatteen" (tyttö käyttää paljon esim. Tokmannilta ostettuja toppeja, kuulemma ovat parhaita kun ne on tarpeeks pitkiä.) niin sen saa, tietysti tarpeet huomioiden.
Vahdin toki pukeutumista sen verran että vaatteet on asialliset, puhtaat, ehjät ja siistit.
Omasta lapsuudesta muistan sen että omat vanhempani pihisteli viimeiseen asti vaatteissa ja kärsin paljon siitä ettei mulla ollu MITÄÄN mitä olisin itse halunnut. Mulla ei ollut edes kallis maku, vaan heidän mielestä vaatteilla koreilu on turhaa, ja ehkä vähän jumalankin mielestä väärin. Joo, lahkolaisia olivat.
Pukeuduin käytännössä täysi-ikäiseksi erinäisistä lahjoituslaareista kaivetuissa kamppeissa ja se oli todella rankkaa. Lapset ja nuoret ovat julmia.
En tahtois tota kidutusta kenenkään lapsille, joten suojaan omani siltä tietenkin. Opetan myöskin lapsilleni sen, että jokainen ihminen on saman arvoinen ja yhtä kaunis, olipa jalassa Converset tai Houset. :)
Kelpais. Ja jos tulis tinkaa ja nitinää niin en silti ostaisi Converseja vaan sen takia että "pitää olla". Kumpi teillä päättää, sinä vai lapsi?
Meidän 12-vuotias ei luojan kiitos osaa vielä olla merkeistä tai muutenkaan ulkonäöstään sen kummemmin kiinnostunut, vaikka monet luokkakaverinsa ovatkin jo "naisistuneet". Ostan halpoja (en välttämättä just Houseja, mutta muita vastaavan hintaisia) niin pitkään kuin mahdollista ja kun ne eivät enää kelpaa, voidaan hankkia merkkikengät, ei ongelmaa. En minä mitään kolmensadan euron kenkiä tietenkään ostaisi, mutta 70 euroa kengistä ei kaada meidän budjettia - etenkään, kun pikkulapsena vaatteisiin ei laitettu paljoakaan rahaa.