Haittaako sinua henkilökohtaisesti, jos jään pois työelämästä
ja ryhdyn "mieheni elätiksi". Siis etten nosta mitään työttömyyskorvauksia tai ala sossun elätiksi, vaan työssäkäyvä mies maksaisi ruokani ja asumiseni ja hieman harrasterahaa (ei mitään suuria summia) ja minä omasta halustani sitä vastaan hoitaisin kotityöt, lasten asiat ja kasvatuksen suurimmaksi osaksi.
Ja tekisin siis tätä niin kauan kunnes lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Senkin jälkeen hoitaisin kotia, olisin kotirouva.
Ja siis oletetaan, että meidän perheessä kaikki olisivat tyytyväisiä tilanteeseen.
Mitä sinä henk.koht. rehellisesti ajattelisit tällaisesta, haittaisiko sinua minun kotiinjäämiseni? Jos, niin miksi?
Kommentit (47)
Ei mitään sanomista. Se on teidän perheen ratkaisu.
Sanoo toinen kotirouva
Ei todellakaan haittaisi. Tein saman ratkaisun 2 vuotta sitten, paitsi että mulla ei ole miestä, joka elättää mut. Onnistuneesti sijoitettu isänperintö turvaa kohtalaisen elintason. Jää ihmeessä pois töistä - et tule katumaan!
Ei se minulle kuulu. En itse ikinä haluaisi tehdä tuollaista, mutta feel free vaan.
Olen kuullut tapauksesta, että hyvätuloinen mies maksaa vaimolleen ihan virallisesti palkkaa tuollaisessa tapauksessa, eli antaa yhteiskunnan ottaa osansa. Näin hän turvaa vaimonsa eläkkeen. Jotkut ajattelee, että siinä ei ole järkeä, mutta miksipäs ei? Se on heidän ratkaisunsa, jos rahaa on, niin mikäpäs siinä. Pidä huoli, ettet jää tyhjän päälle, jos miehelle sattuu jotain. Ennenhän tuo oli ihan tavalista. Ei maaseudulla ollut edes päiväkoteja, joten yleistä oli että äidit olivat kotona siihen saakka, että nuorin aloitti koulun.
Olennaista on, että päätätte sen yhdessä ja teillä on selvät sävelet siitä, miten tulevaisuutesikin on turvattu (eläke, varautuminen siihen että mies kuolee tai tulee ero).
Tiedättekö, että todella harva meistä pääsee edes kotoa käyttämättä yhteiskunnan palveluja? Vesi-, sähkö ja viemäriverkosto saavat yhteiskunnan tukea. Jokainen katu on yhteiskunnan rakentama. Myös yksityiset tiet saavat tukia.
Tottakai me myös maksamme palveluistamme, sillä ME olemme se yhteiskunta.