Haittaako sinua henkilökohtaisesti, jos jään pois työelämästä
ja ryhdyn "mieheni elätiksi". Siis etten nosta mitään työttömyyskorvauksia tai ala sossun elätiksi, vaan työssäkäyvä mies maksaisi ruokani ja asumiseni ja hieman harrasterahaa (ei mitään suuria summia) ja minä omasta halustani sitä vastaan hoitaisin kotityöt, lasten asiat ja kasvatuksen suurimmaksi osaksi.
Ja tekisin siis tätä niin kauan kunnes lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Senkin jälkeen hoitaisin kotia, olisin kotirouva.
Ja siis oletetaan, että meidän perheessä kaikki olisivat tyytyväisiä tilanteeseen.
Mitä sinä henk.koht. rehellisesti ajattelisit tällaisesta, haittaisiko sinua minun kotiinjäämiseni? Jos, niin miksi?
Kommentit (47)
Tämä yhteiskunta tarvitsee veronmaksajia. Sinun velvollisuutesi on kantaa kortesi yhteiseen kekoon, vaikka hampat irvessä. Minä en ala sinun puolestasi raatamaan kahden edestä ja yksin maksamaan maailmalle tukijaisia. Ei se yhteiskunta pyöri sillä tavalla.
Töihin siitä laiskamato.
Ei haittaisi. Tekisin itsekin noin, jos voisin. Tietysti on ymmärrettävä ja hyväksyttävä se, että yhteiskunta ja sen palvelut muuttuisivat aika tavalla, jos monet toimisivat samoin.
Toivottavasti käytätte myös vain yksityisiä palveluita, koska sinähän et kotona olevana osallistu verotuksen kautta millään tavalla julkisten palveluiden rahoitukseen (koulut, päiväkodit, terveydenhuolto jne.). Myös se, että sinulle ei keräänny eläkettä jne. tulee ehkä muiden maksettavaksi, jos mies kuolee tai jättää, etkä eläkeläisenä pärjää silloisella eläkkeelläsi vaan tarvitset asumistukea tms.
Ei kai se nyt ketään muuta voi haitata, jos sinä et saa eläkettä :D
Kyllä se mua henkilökohtaisesti haittaa, koska juuri noin naiset putoaa urakierrosta ja tylelämästä, ja mitä usesampi nainen putoaa työelämästä ja urakierrosta, sitä harvemmille tulee edes mieleen, että naisten tukeminen vois olla muuta kuin huono sijoitus.
Työttömyys vähenisi huomattavasti, jos kaikki naiset jäisivät puolisonsa elätettäväksi. Mutta nykymiehet eivät ala siihen. Minunkin exäni ajoi minua töihin hoitovapaalta, kun hänelle ei tahtonut jäädä humputteluun tarpeeksi rahaa.
Ei haittaisi yhtään, mun mielestä jokainen saa ja jokaisen pitääkin tehdä itse omat ratkaisunsa. Muilta pulinat pois.
Minua ei haittaisi. Olen itsekin tehnyt noin tietyn jakson elämästäni. Olin kyllä vähän yllättynyt siitä miten vihamielisiäkin kommentteja tuli lähipiiristä. Eli joitakin kyllä haittaa. Olen koulutettu ja ollut itsekin pitkään työelämässä. Tämä tietty jakso elämässä nyt vaan päätettiin hoitaa noin.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:13"]
Kyllä se mua henkilökohtaisesti haittaa, koska juuri noin naiset putoaa urakierrosta ja tylelämästä, ja mitä usesampi nainen putoaa työelämästä ja urakierrosta, sitä harvemmille tulee edes mieleen, että naisten tukeminen vois olla muuta kuin huono sijoitus.
[/quote]
Hyväksytkö sen, että toiset ajattelevat eri tavalla, esim. jotkut eivät edes halua luoda uraa, vaan haluavat keskittyä vaikkapa kotiäitiyteen/kotirouvuuteen? Hyväksytkö erilaiset mielipiteet? Saako joku toinen nainen olla rauhassa oman mielipiteensä kanssa, vai yritätkö saada toiset vakuuttuneiksi oman mielipiteesi "oikeudellisuudesta"?
Ei haittaisi. En edes asu samassa maassa kanssasi, luultavasti.
Itsekin olen kotirouvana, ja varmasti jotain ihmistä jossain vituttaa. En mä kuitenkaan hirveästi käytä yhteisillä rahoilla hankittuja juttuja, sairausvakuutuksenkin maksan itse (siis mies maksaa), ei mene verorahoista mun hoitoni. Me ollaan mietitty, josko ihan virallisesti saisin hieman palkkaa mieheltä tai menisin anopille osa-aika-apulaiseksi ja hän maksaisi mulle vähän palkkaa. Saatan mennä johonki töihinkin joskus, jos mut huolitaan ja kykenen migreeneiltä ja allergioilta. :)
Kunhat et käytä mitään yhteiskunnan palveluja esim: teitä, terveydenhuoltoa, sairaalaa (esim. syöpähoitoja ja synnytyksiä ei ainakaan vielä yksityisillä), lapsenne eivät sitten käy päivähoidossa tai yhteiskunnan järjestämissä kerhoissa (sinä kun et maksa veroja, mitä jokaisen kynnelle kykenevän pitäisi maksaa, koska niillä turvataan myös oman jälkikasvun ilmaispalvelut),
'
Sitten myöhemmin, kun miehesi on ehkäjättänyt sinut tai kuollut, niin et hae mitään yhteiskunnan tukia, et asumistukea, et toimeentulotukea etkä vieläkään niitä yhteiskkunan palveluita jne.
Noilla spekseillä ei haittaisi. Muuten olet rasitteena verotuksessani.
Sitten on tietysti erikseen sairaat, vammaiset ja aidosti työttömiksi jääneet, heille toki kuuluu kaikki yhteikkunanp alvelut, mutta tuollaisille, jotka omasta halustaan ei mitään yhteiskunnallel kyvyistään huolimatta antaisi, ei mitään tarvitsisi saadakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:23"]
Kunhat et käytä mitään yhteiskunnan palveluja esim: teitä, terveydenhuoltoa, sairaalaa (esim. syöpähoitoja ja synnytyksiä ei ainakaan vielä yksityisillä), lapsenne eivät sitten käy päivähoidossa tai yhteiskunnan järjestämissä kerhoissa (sinä kun et maksa veroja, mitä jokaisen kynnelle kykenevän pitäisi maksaa, koska niillä turvataan myös oman jälkikasvun ilmaispalvelut),
'
Sitten myöhemmin, kun miehesi on ehkäjättänyt sinut tai kuollut, niin et hae mitään yhteiskunnan tukia, et asumistukea, et toimeentulotukea etkä vieläkään niitä yhteiskkunan palveluita jne.
Sitten on tietysti erikseen sairaat, vammaiset ja aidosti työttömiksi jääneet, heille toki kuuluu kaikki yhteikkunanp alvelut, mutta tuollaisille, jotka omasta halustaan ei mitään yhteiskunnallel kyvyistään huolimatta antaisi, ei mitään tarvitsisi saadakaan.
[/quote]
Yksi, joka tienaa 4000, maksaa enemmän veroja kuin kaksi, jotka tienaavat 2000.
Juu ei haittaa kunhan et loppuelämäsi ajan käytä mitään mm. seuraavista: julkista terveydenhuoltoa, julkisia vanhainkoteja tai palvelutaloja, kirjastoja, Yle:n palveluja, tieverkostoa, julkisia kaupungin/kunnan uimarantoja, uimahalleja, lenkkipolkua, hiihtolatuja, Julkista liikennettä (yhteiskunta sponssaa), maistraatin palveluja, et äänestä (tästä on kuluja), et sitten koskaan ano asumistukea, toimeentulotukea yms.
Koska et maksa omaa osaasi lasten kouluista, niin järjestätte puolelle lapsistanne yksityiset koulut ja samoin kaikki muutkin yksityiset palvelut kunnes nämä tienaavat itse.
Mä olen kotirouva ja voin sanoa että mies maksaa munkin puolesta ne verot:)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:27"]
'
[/quote]
[/quote]
tuskin 4000 tuhannen verotuloilla maksetaan esim. kahden ihmisen syöpähoitoja :(
Ja se yksi ihminen antaa kuitenkin vain yhden ihmisen työpanoksen yhteiskunnan hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:28"]
Juu ei haittaa kunhan et loppuelämäsi ajan käytä mitään mm. seuraavista: julkista terveydenhuoltoa, julkisia vanhainkoteja tai palvelutaloja, kirjastoja, Yle:n palveluja, tieverkostoa, julkisia kaupungin/kunnan uimarantoja, uimahalleja, lenkkipolkua, hiihtolatuja, Julkista liikennettä (yhteiskunta sponssaa), maistraatin palveluja, et äänestä (tästä on kuluja), et sitten koskaan ano asumistukea, toimeentulotukea yms.
Koska et maksa omaa osaasi lasten kouluista, niin järjestätte puolelle lapsistanne yksityiset koulut ja samoin kaikki muutkin yksityiset palvelut kunnes nämä tienaavat itse.
[/quote]
Te, jotka ajattelette kutakuinkin näin kuin lainaamassani viestissä, voiko mielestänne yhteiskunnan pyörittämiseen osallistua muutoin, kuin maksamalla veroja?
Mitä mieltä olette esim. siitä, jos työssäkäymätön/työtön ihminen tekee esimerkiksi vapaaehtoistyötä? Tai hänellä on sijaislapsia? Tai hoitaa naapurin lasta, jotta naapuri pääsee käymään töissä eikä lapsen tarvitse olla yksin iltapäiviä? Tai mitä tahansa muuta lähimmäisen avustamista?
Ihan mielenkiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 17:27"]
'
[/quote]
[/quote]
tuskin 4000 tuhannen verotuloilla maksetaan esim. kahden ihmisen syöpähoitoja :(
Ja se yksi ihminen antaa kuitenkin vain yhden ihmisen työpanoksen yhteiskunnan hyväksi.
[/quote]
No kahdella kahden tonnin verotuloilla maksetaan vielä vähemmän. Ei pienituloisten miesten vaimot kotirouviksi jää ja yhdestä suuresta tulosta maksetaan veroa paljon enemmän kuin kahdest pienestä, otin tuohon vain helpon esimerkin.
Ei se yhteiskunta nyt pyöri niin, että täysin terve ja työkykyinen ei maksa veroja. Kuitenkin käytät yhteiskunnan palveluja, vaikka luulet ettet käytä.
Jäisin itsekin ilomielin jos olisi mahdollista!
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 16:58"]
Olennaista on, että päätätte sen yhdessä ja teillä on selvät sävelet siitä, miten tulevaisuutesikin on turvattu (eläke, varautuminen siihen että mies kuolee tai tulee ero).
[/quote]
Eli sinua henkilökohtaisesti haittaisi, jos minä en tulevaisuudessa saisi eläkettä, mieheni kuolisi, tai meille tulisi ero?
ap