VHH+perhe. Ruokien valmistuksesta asiaa.
Arki on hektistä ja ruuan laittoon ei paljoa halua/ehdi käyttää aikaa. Pitäisi tehdä ruokaa joka sopii myös lapselle. Millaisia ruokia teette? ja teettekö ihan tavallista kotiruokaa (ilman jauhosuurusteita) ja jätätte vain omalta lautaselta tärkkelyksen(pasta,peruna,riisi) pois,korvaten kasviksilla? kaipaisin helppoja liskuke vaihtoehtoja.
Kommentit (5)
Meillä syö koko perhe VHH-ruokaa, ei tarvi siis tehdä eri ruokia. Kaikki syö siis pääaterioilla kasvislisukkeita + lihaa ja kalaa. Lapset syövät sitten hedelmiä vapaasti, kun me aikuiset rajoitamme niiden määrää.
Hyi helvetti noita juureksia: söin keitettynä ja uunissa haudutettuna ja hirveet pieruvaivat.
Paistat sipulia ja kaalia.
Höyrytät parsakaalia ja lisäät lopuks kermaa
Voitko käyttää juureksia, niistä saa ihania lisäkkeitä esim lantusta/punajuuresta jne.
Mä en jaksa olla noin vainoharhainen. Kastikkeet suurustan jauhoilla, se on aika älyttömän pieni määrä/annos.
Lisukkeeksi otan itse vain kasviksia, lapsille on myös jotain hiilarilisäkettä. Syövät toki myös kasviksia. Höyrytetyt kasvikset arkena, viikonloppuna ehkä jaksan jotain hifistellä. Parsakaali ja kukkakaali mun suosikit.
Keitosta jätän perunat pois, kukaan ei ole kaivannut.
Kiusaukset teen siten, että laitan uuniin kaksi vuokaa vierekkäin: perheelle peruna-sipuli versio ja itselle suikalejuureksista oma.
Kastikkeet teen ilman jauhoja kaikille, lisukkeeksi perheelle pastaa tai perunaa, itselleni höyrytettyjä kasviksia tms. (joita saa toki muutkin ottaa).
Perheelle perunamuusia, minulle kukkakaalimuusia tai juures-koskenlaskijasosetta.
Lasagnen teen joko kesäkurpitsalla (kesä ja syksy) tai tuorejuusto-psyllium-kananmunataikinasta tehdyillä levyillä.
Lihapullissa ja -murekkeissa en käytä lainkaan korppujauhoja tms. riittävästi vaan juustoraasteita niin hyvä tulee.