Miksi oksennan sipseistä?
Oksennan joka kerta muutaman tunnin päästä syötyäni sipsejä, vaikka söisin niitä vain kourallisen verran. Sipsimerkillä ei ole väliä, eikä sillä sisältääkö laktoosia/tiettyä lisäainetta vai ei. En tietenkään enää sipsiä syö kun tämän yhteyden oksentamiseen tajusin, mutta onko muilla tällaista? Ei kauhean normaalilta tunnu. Herään jopa kesken unien oksentamaan, jos muutaman sipsin olen erehtynyt syömään. Perunasta ei muuten tule oireita. Eipä tämä mikään suuri ongelma ole, kiinnostaa vain tietää onkohan muilla vastaavaa?
Kommentit (8)
Aika outoa jos oksennat vaikka söisit vain kourallisen? Koska oksensit ensimmäisen kerran sipsien syönnin jälkeen...söitkö silloinkin vain vähän vai koko pussin?
Itse olen kerran syönyt yksin ison pussin juustonaksuja illalla ja heräsin aamuyöllä kun oli pakko mennä oksentamaan...maha ei pystynyt sitä sulattamaan. Ja en voinut moneen vuoteen edes haistaakaan juustonaksuja ;)
Eli oliskos enemmän henkisellä puolella vikaa kun kuorallisessa sipsejä...riippuu siis tuosta 1. sipsien ykäkerrasta?
Sappikiviä... Sipseissä on niin paljon rasvaa että ne saavat sapenerityksen valloilleen. Kun sappinesteen pääsy suoleen estyy esim kivien takia tulee tuollaisia kouristuksia ja oksentamista. Itse oksennan myös uppopaistetuista ruuista. Älä syö rasvaista.
Itselläni oli nuorempana sama juttu joka kerta huono olo kun söi sipsejä. En syönyt moneen vuoteen sipsejä. Kunnes monen vuoden jälkeen söin niin kas kummaa ei enään samaa reaktiota, mutta en niitä paljon viitsi nykyään syödä, koska ajatus siitä huonosta olosta on.
hyvissä sipseissä ei ole muuta kuin perunaa, suolaa ja kasviöljyä. Rasva voi aiheuttaa oksentamisen. Aiheuttaako letut samanlaisen reaktion?
Ei ainaskaan mulla muut kuin sipsit
Kauheita lisäainepommejahan ne taitavat olla...? Yliherkkyysreaktioltahan tuo kuulostaa, ilmeisesti niissä on jotain josta kehosi ei tykkää. Jännä juttu kyllä.
Luomusipseistä tulee sama reaktio, vaikka eivät sisällä lisäaineita. Onhan tämä aika kummallista.
Ap
Melkein sama juttu täällä. Minulle tulee vain todella suuret vatsakivut, vaikka söisin vain kourallisen sipsejä. Maha aina todella kipeä sipseistä.