Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

matkavaluutta.. miten kannattaa ottaa?

Vierailija
16.03.2014 |

Käteisenä vaiko maksaa kortilla matkakohteessa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voiko maksaa debit puolelta luottokortilla?

Ap

Vierailija
22/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatt

aa käyttää luottoa niin saa rahansa takaisin helpommin jos tulee huijatuksi.

Vierailija
24/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäis maksaa debit-puolelta, kun sulla kerra luottokortti on? Ei kaikissa maissa. Mä voin maksaa suomessa belgialaisella pankkikortillani ja nostaa rahaa seinästä ilman kuluja. Esim op:n kortilla ei kuluitta noin voi tehdä ulkomailla.

Vierailija
25/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mä tavasin pitkään.. Mistä ihmeen kavaluudesta on kyse.

Vierailija
26/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän korttia mahdollisimman vähän. Otan mielummin valuutan rahana. On ollut tapana lomakohteessa vuokrata pankista lokero (ei hotelllista ja ihan syystä). Se ei maksa viikon/ parin reissulla paljoakaan ja saan mielenrauhan. Osa rahoista sinne talteen ja sieltä voi käydä aina tarpeen tullen hakemassa. Omalla kohdalla tämä toimii loistavasti.

Vierailija
27/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:47"]

Itse käytän korttia mahdollisimman vähän. Otan mielummin valuutan rahana. On ollut tapana lomakohteessa vuokrata pankista lokero (ei hotelllista ja ihan syystä). Se ei maksa viikon/ parin reissulla paljoakaan ja saan mielenrauhan. Osa rahoista sinne talteen ja sieltä voi käydä aina tarpeen tullen hakemassa. Omalla kohdalla tämä toimii loistavasti.

[/quote]

Tuo on kyllä hätävarjelun liioittelua. Kuka jaksaa viikon parin reissulla vuokrata pankkilokeroa ja ravata sieltä hakemassa rahaa? Mitä sä pelkäät että kortilla maksaessa tapahtuu? Miljoonat ihmiset maksaa kortilla päivittäin ilman mitään ongelmia.

Vierailija
28/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 15:47"]

[/quote]

Tuo on kyllä hätävarjelun liioittelua. Kuka jaksaa viikon parin reissulla vuokrata pankkilokeroa ja ravata sieltä hakemassa rahaa? Mitä sä pelkäät että kortilla maksaessa tapahtuu? Miljoonat ihmiset maksaa kortilla päivittäin ilman mitään ongelmia.

[/quote]

Tee niin kuin parhaaksi katsot. Itse en ottaisi sitä riskiä. Olen nähnyt liian monta onnetonta tapausta, kun rahat ja kortit on häipyneet varkaden matkaan.

Kyllä Siperia opettaa!

Vierailija
29/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä mahollisimman vähän. Valuutanvaihtokurssi on luottokorteissa merkittävästi edullisempi kuin valuutanvaihtopisteissä. K Plussa Master Cardissa toistuvasti ollut kurssi kaikkein edullisin. Korttimaksaminen on turvallista kun pitää huolen että näppäilee PIN koodin toisella kädellä suojaten eikä päästä korttiaan näkyvistä maksutapahtuman yhteydessä.

Vierailija
30/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä muutamalla satasella jos matkustaa euroopan alueella missä ei käy eurot, sen verran että voi maksaa metro, juna yms liput (jotka ostetaan valvomattomista automaateista)  Ja että saa kahvikupin ja vesipullon, ettei tarvitse maksaa esim Englannissa punnan tai kahden ostosta kortilla.

Muuten pankkikortilla.

Kaukomatkoille esim Thaimaa puolet kassasta batheina ja puolet euroissa joita voi sitten tarpeen mukaan käydä paikallisesa pankissa vaihtamassa.

Vierailija
31/34 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisvaluutta kannattaa aina vaihtaa vasta siellä kohde maassa, koska siellä kurssi on paljon edullisempi kuin Suomessa. Riippuen missä päin reissaan, mutta yleensä on käteisenä USA:n dollareita ja jonkun verran paikallisvaluuttaa. Mutta pääasiassa hoidan maksamisen Visa Electronilla, toimii lähes kaikkialla.

Vierailija
32/34 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kantamaan suurta summaa käteistä mukana, tai pitämään niitä kaikkia samassa paikassa.

Vierailija
33/34 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vaihdan valuuttaa niin että pärjään ensimmäisen vuorokauden. kortilla maksan isoissa/merkki kaupoissa ja paikallista valuuttaa nostan kohteessa automaatista.

Vierailija
34/34 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:01"]

Minulla on aina käteistä mukana. Monissa maissa missä käymme on käytössä € joten ei ongelmia. Muutoin vaihdan valuutan lentokentällä hieman ja loput kohdemaassa.

Visa on mukana kaiken varalta.

Ei muuten lomabudjetti pauku yli käteisen kanssa. Eikä tarvitse sitten jälkikäteen maksaa luottolaskua.

[/quote]

Itse asiassa tuossa käy juurikin päinvastoin. Ainahan se on lomamatkalla perinne tuhlata matkan lopuksi yli jäänyt käteinen kaikkeen mitä ei oikeasti tarvitse edes. Kortilla ei oo mikään pakko ostaa mitään mitä ei tartte, koska kortin takana olevat rahat on käypää valuuttaa myös kotomaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan