Mikä olisi sopiva paino 164 cm pitkälle naiselle?
Olen tällä hetkellä ylipainoinen. mikä olisi sopiva paino pituiselleni naiselle? Lisätwist on se, että rasvattomaksi massaksi on pihtimittauksilla saatu 58 kg.
Kommentit (94)
50-55, tai no riippuu ruumiinrakenteesta
Mitä hittoa? 50?? Toivottavasti ette oo tosissaan.. ehkä joo jos haluaa olla tissitön lauta!
Itsellä se on 75 kg.
Hölläsin treenejä ja lisäsin ruuan määrää 200 prossasesti. Tykkään mekoista ja hameista(enkä halua näyttää transsulta). entinen kilpaminä ei näyttänyt niissä hyvältä. Joten jätin kilpailun, mutta treeniä en. Hieman rasvaa lihaksille, peppusta myös. Nyt näytän naiselliselta.
16-vuotias tyttäreni on 164 cm ja 49 kiloa. Aika hoikka tuo on. Tissitönkin vielä. Jos ajatellaan aikuista naista samassa pituudessa, niin tuollaiset 53-60 kiloa olisi kyllä ihanteellinen paino.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:35"]
Olen tällä hetkellä ylipainoinen. mikä olisi sopiva paino pituiselleni naiselle? Lisätwist on se, että rasvattomaksi massaksi on pihtimittauksilla saatu 58 kg.
[/quote]
Isoluisuutta se vain on, kuten useimmilla ylipainoisilla.
Tällaisiin on mahdoton vastata koska kaikki ovat erilaisia. Itse olen tällä hetkellä 68kg, mistä suuri osa on lihasta (rasvaprosentti 20). Joillekin samanpituisille tämä paino ei taas sopisi. Pari vuotta sitten olin n. 57kg ja näytin mielestäni liian laihalta.
Mun kohdalla ihannepaino on 60-62 (sama pituus). Olin 38v saakka n 55 kiloinen ja kuvien perusteella tosi nälkiintyneen näköinen, ihan rimpula. Viimeiset 17 vuotta on oltu tässä painossa ja olen tyytyväinen
Riippuu niin paljon ruumiinrakenteesta yms. Olen aika lihaksikas ja kiinteä mutta luustolta siro
118kg. Tää on hyvä. 123kg:ssa sattui polviin.
Eiköhän se ole kiinni iästä, ruuminrakeneesta ja siitä, mistä paino koostuu. Tärkeintä on, että on itse tyytyväinen ja hyvässä kunnossa (ei tarvitse nähdä nälkää). Huh...50kg? Minä olen 163cm ja painan 61kg ja housukokoni on 36 ja paita 34. Urheilen 3-4 kertaa viikossa. Hieman saisi rasvaa lähteä pois jaloista ja vatsasta, mutta olen aika tyytyväinen kroppaani. Saan herkutella viikonloppuisin ja nautin urheilusta - voin hyvin. Pääasia, että on itse tyytyväinen.
9 jatkaa vielä. Tavoitepainoni on 57kg :)
Riippuu paljon kehonkoostumuksesta. 50-60kg.
Yrittäkää nyt arvon ihmiset ymmärtää, että rasvaton paino = lihakset, luut ym. kehon tärkeät osat. Rasvatonta painoa ei siis kannata lähteä pudottamaan (ellei halua lihaksistaan eroon), vaan keskittyä sen rasvamassan tiputtamiseen.
Optimipaino saadaan siten, että lisätään tuohon 58 muutama kilo ns. ylimääräistä.
57-58 on itselleni normaalipaino. Olen 164,5cm. Tällä hetkellä mulla on nelisen kiloa ylimääräistä. Jos paino menee alle 57, alan näyttää nälkiintyneeltä.
Mä olen 164,5 cm pitkä ja painan 51 kg. Tää on ihan hyvä - olen hoikka, mutta aika muodokas. Nälkää ei tässä painossa pysymiseen tarvitse nähdä, mutta hieman kyllä katson, mitä tulee syötyä.
Itse olen 163cm ja painan 49kg. Olen ollut aina todella siro ja yleisesti pieni. Olen painanut joskus 52 kiloa ja se on itselleni liikaa. Kaikko ylimääräinen näkyy mulla heti mahassa. Mutta ihannepainohan riippuu täysin ruumiinrakenteesta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:35"]
[/quote]
Muistaakseni ihannepaino on karkeasti arvoituna oma pituus sentteinä miinus sata,eli 164cm-100= 64kg. Tietysti kun palstan painokeskusteluja lukee,oppii että jokainen joka painaa enemmän kuin syntyessään on järkyttävä sotanorsu. Itsekin olen tuon pituinen,ja pyrin pudottamaan painon suunnilleen kuutenkymmeneen kiloon,ihan sama mikä on virallisesti "sopiva"paino :)
Noin 52-56 olisi aika hyvä