Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
181/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontut. Tuovat ja vievät tavaroita.

Vierailija
182/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran keittiön pöydällä kuulakärkikynä jossa luki Mamba. Asun yksin, ja on minulla tapana jättää tavarat pitkin poikin, mutta jos olisin ottanut laatikosta Mamba-kynän, niin kai olisin sen noteerannut, kun ei kuulu omaan musiikkimakuuni kyseinen orkesteri. Ja miten se edes olisi joutunut laatikkoon, ellei sitten exän tavaroita, josta tosin olin eronnut monia vuosia sitten. Kukaan kaveri ei ole tunnustanut kepposta, eikä minulla ollut vieraita käynytkään. Epäilen, että kodissani on käynyt luvatta joku huoltoyhtiön henkilö, jolla on onneton musiikkimaku.

Mietin aikanaan Mamba-kynän mysteeriä pääni puhki ja olin jo unohtanut sen, kunnes nyt taas palautui mieleen. Toivottavasti ennen kuolemaani tämä vielä selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.

Meillä on kadonnut lasinen uunivuoka! Ihan käsittämätöntä mihin se on voinut joutua, kaikki paikat on etsitty. Kahdestaan miehen kanssa asumme joten lapsiakaan ei voi syyttää rikkomisesta tms. 

Neliskanttinen, levennykset kahvoina? Tällainen on materialisoitunut meille. Iso ja ruma, mutta tosi kätevä perhekoko. Kukaan ei tiedä mistä, ei tosiaan saada ruokaa tuliaisina. Mulle tulee muutenkin uunivuokia, saan niitä lahjaksi, voitan arpajaisista ja löydän muuton jälkeen uuden asunnon kaapeista. Olen eläessäni ostanut kaksi, enimmillään niitä oli 9.

No kyllä! Aikansa elänyt jo ja vähän tummentumaa mutta ihan hyvä vuoka oli. Se on siis teillä :D. Ihmeellinen juttu. Siinä oli hyvä tehdä lasagnea. Mutta ei ole koskaan lahjaksi ruokaa tehty siihen. Me asumme Helsingissä. Miten pitkälle tämä meidän vuoka on lentänyt?

Juuri sellainen. Vähän kellertävää lasia ja osittain tummentunut. On tosiaan erinomainen lasagne- ja kaalilaatikkovuoka, vaikkei enää mikään uusi. Tallessa täällä Tampereella, en tosiaan tiedä miksi. :D Ehkä universumissa on joku valkoinen aukko, joka tuuttaa pihalle mustaan aukkoon kadonneita tavaroita...?

No mä olen todella iloinen, että se mun vuoka on nimenomaan Tampereella! Mä olen nimittäin syntynyt siellä (mutta en ole sen vuoan kanssa matkustanut). Ihania lasagneillallisia teille :). Saatte pitää sen, me ostettiin jo uusi :). 

Vierailija
184/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan löysin  jääkaapista energiajuoman joka oli vielä jotain venäläistä, en ollut nähnyt sitä kaupoissa. Asuin yksin.. Kyselin kyllä kavereilta vaikken  muistanut kenenkään mitään jääkaappiini laittaneen. 

Joku venäläinen koitonttuko sen toi, kun kyllästyi katselemaan silmäpussejani? .D

Vierailija
185/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun digikamerat yleistyivät jäi vanhoja paperisia valokuvia arkistoimatta kenkälaatikollisen verran. Otin sitten itseäni niskasta kiinni ja liimasin kuvat valokuva-albumiin, kirjoittaen kuvien alle tiedot niissä olevista henkilöistä, paikoista ja päivämääristä parhaani mukaan muistellen. 

Sitten käsiini osui suurehko, melkein A4 kokoinen mustavalkoinen kuva. Siinä oli yli 40 henkeä seisomassa jonkun kartanon rappusilla. Vaikka kuinka tarkastelin kuvaa, en tunnistanut ainuttakaan henkilöä kuvasta. En tunnista kartanoa, jonka portailla kuva on otettu. Olen näyttänyt kuvan kaikille tuttaville ja sukulaisille. Kukaan ei tunnista ketään kuvasta. 

Edelleen mietin, mistä kuva oli joutunut kenkälaatikkoon vaatehuoneeseemme.

Voi olla suvun salaisuuksia esim sisällissodan ajalta, laitettu sitten laatikkoon jokatapauksessa. Punaisia tai valkoisia Kartanon rapuilla.

Vierailija
186/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan kaappiin ilmestyi kultainen kihlasormus (?). Asun yksin, joten ei voi olla mikään miehen salapanon sormuskaan. Muuttaessa sitä ei taatusti siellä ollut ja siivonnutkin olin monet kerrat, mutta ehkä jonkun entisen asukkaan sormus kuitenkin jostain raosta oli tullut esiin. Mutta kun se oli niin nätisti siihen aseteltu kuin joku olisi sen hetki sitten siihen laittanut suihkun ajaksi...

Vierailija
187/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartano nimitystä kyllä jotkut savolaiset (vääräleuat) käyttivät kaikista maatiloista, mutta useimmille kartano tuo mieleen hiukan paremman paikan ratsutilan tms. Koulun tai maatilan nyt yleensä erottaa toisistaan. Oliko ihmisillä kuvassa minkälaiset vaatteet?

Vierailija
188/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole juuri koskaan mitään vastaavaa sattunut. Kerran aikanaan oli vähän hämmentävää, kun vuokraemäntä alkoi luetella puhelimessa, että mitä seksileluja oli löytänyt mun kaapista. Niin kuin että joo. Jos asutte vuokralla, niin on yllättävän yleistä että asunnon omistaja saattaa käydä asunnossanne kertomatta siitä, ja lukea papereitanne ja tonkia.

Vierailija
189/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen 80-lukua. Naisilla jumalattomat olkatoppaukset ja kasari hiukset. Vaikka mustavalkokuva kyseessä, niin aivan nykyajalta, sepä siinä kumaa onkin.

Vierailija
190/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ulkona paikka, jossa pidämme teetettyä vara-avainta ulko-oveen. Kerran huomasimme, että siellä on kyllä avain, mutta se ei sopinut oveemme ollenkaan.

Vierailija
191/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.

Meillä on kadonnut lasinen uunivuoka! Ihan käsittämätöntä mihin se on voinut joutua, kaikki paikat on etsitty. Kahdestaan miehen kanssa asumme joten lapsiakaan ei voi syyttää rikkomisesta tms. 

Neliskanttinen, levennykset kahvoina? Tällainen on materialisoitunut meille. Iso ja ruma, mutta tosi kätevä perhekoko. Kukaan ei tiedä mistä, ei tosiaan saada ruokaa tuliaisina. Mulle tulee muutenkin uunivuokia, saan niitä lahjaksi, voitan arpajaisista ja löydän muuton jälkeen uuden asunnon kaapeista. Olen eläessäni ostanut kaksi, enimmillään niitä oli 9.

No kyllä! Aikansa elänyt jo ja vähän tummentumaa mutta ihan hyvä vuoka oli. Se on siis teillä :D. Ihmeellinen juttu. Siinä oli hyvä tehdä lasagnea. Mutta ei ole koskaan lahjaksi ruokaa tehty siihen. Me asumme Helsingissä. Miten pitkälle tämä meidän vuoka on lentänyt?

Juuri sellainen. Vähän kellertävää lasia ja osittain tummentunut. On tosiaan erinomainen lasagne- ja kaalilaatikkovuoka, vaikkei enää mikään uusi. Tallessa täällä Tampereella, en tosiaan tiedä miksi. :D Ehkä universumissa on joku valkoinen aukko, joka tuuttaa pihalle mustaan aukkoon kadonneita tavaroita...?

No mä olen todella iloinen, että se mun vuoka on nimenomaan Tampereella! Mä olen nimittäin syntynyt siellä (mutta en ole sen vuoan kanssa matkustanut). Ihania lasagneillallisia teille :). Saatte pitää sen, me ostettiin jo uusi :). 

Paljon kiitoksia. Se tuo paljon iloa ja lupaan pitää siitä hyvää huolta, ellei se jatka matkaansa. :)

Vierailija
192/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävän kylpyammeesta löytyi pitkä tummanruskea hius. Olen itse vaaleahko ja poikaystävälläni on vaaleanruskea lyhyt tukka. Hänellä oi ollut aavistustakaan, mistä hius oli ammeeseen tullut.

Parin viikon kuluttua kylpyammeesta löytyi tummanruskean hiuksen luovuttanut pää + kroppa. Sehän olikin poikaystäväni toinen tyttöystävä. Kiva tietää, että mysteeri selvisi. Sain kuulla että minä, ilkimys, tulin kylään 2 tuntia liian aikaisin! Ja pilasin siis kaiken.

Voi minnuu.

Vierailija
193/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hyvin pienikokoisen miehen urheilupusakka. Ei koskaan selvinnyt mistä tai kenen on. Onko joku käynyt meillä poissaollessamme?

Vierailija
194/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön pöydällä oli muiden tavaroiden muassa pieni vakoilu- tai minikameran näköinen aparaatti. Muut tavarat olivat omiani. Ihmettelin siinä, että mikähän se esine on, ei ollut oma. Heitin sen roskikseen ja katselin kauhuissani kaikki listat yms. paikat läpi kämpässä, josko niitä olisi sijoiteltu muuallekin. En löytänyt kuitenkaan mitään (muuta).

Asun yksin.

Vierailija
195/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yhtäkkiä liinavaatekaappiin kolmas identtinen niiskuneitipyyhe kahden omamme seuraksi. Olemme kyselleet kaikki tuttavat läpi, mutta kukaan ei tunnusta jättäneensä meille omaansa! Ei myöskään puutu yhtään pyyhettä, että ei selity pyyhe esim. vahingossa uimahallista matkaan tarttuneena, ja emme muutenkaan ota noita pyyhkeitä ikinä minnekään. Kaksi pyyhettä halusi tehdä perheenlisää? Kyseessä vanha pyyhe, joka ei ole ollut tuotannossa yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
196/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni pesi pyykkiä ja löysi pyykistä Björn Borg-merkkiset miesten sukat. Emme käytä kuivaushuonetta. Kuivaamme rummussa. Mies ostaa itse halpiksia.

Tarjosi 20 v. pojalle. - Ei oo mun. Emmää tommosia käytä.

Olen etätöissä kotona, joten tietty mies heittäytyi epäileväiseksi:

- Onkos rouvalla käynyt miesvieraita....?

-EI ole!

Siinä sitä ihmeteltiin kuukauden päivät.

Lopulta tytär tunnusti. 17-v. tyttärellä oli eka poikaystävä, joka oli kesän mökkiviikonlopun aikana käynyt vierailulla......ja sukat päätyivät tyttären pyykin joukossa koriin.

Sukka-arvoitus päättyi äidin ja tyttären ehkäisykeskusteluun.

Ehkäisykeskustelu olisi pitänyt käydä viisi vuotta aiemmin..

Vierailija
197/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty kondomi makuuhuoneessa! Itse en käytä ja tuskin vaimmollakaan mitään sala rakastakaa on?

Vierailija
198/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun digikamerat yleistyivät jäi vanhoja paperisia valokuvia arkistoimatta kenkälaatikollisen verran. Otin sitten itseäni niskasta kiinni ja liimasin kuvat valokuva-albumiin, kirjoittaen kuvien alle tiedot niissä olevista henkilöistä, paikoista ja päivämääristä parhaani mukaan muistellen. 

Sitten käsiini osui suurehko, melkein A4 kokoinen mustavalkoinen kuva. Siinä oli yli 40 henkeä seisomassa jonkun kartanon rappusilla. Vaikka kuinka tarkastelin kuvaa, en tunnistanut ainuttakaan henkilöä kuvasta. En tunnista kartanoa, jonka portailla kuva on otettu. Olen näyttänyt kuvan kaikille tuttaville ja sukulaisille. Kukaan ei tunnista ketään kuvasta. 

Edelleen mietin, mistä kuva oli joutunut kenkälaatikkoon vaatehuoneeseemme.

Voi olla suvun salaisuuksia esim sisällissodan ajalta, laitettu sitten laatikkoon jokatapauksessa. Punaisia tai valkoisia Kartanon rapuilla.

Meillä on tuollainen kuva vuodelta 2002, aika lailla kauan sisällissodan jälkeen.

Vierailija
199/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ilmestyy jatkuvasti sukkia. Kyselen kuka tunnistaa mutta kukaan ei tunnista omakseen 🙄

Vierailija
200/932 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta ryhmäkuvan löytymisestä - Olisiko mahdollista ,että joku olisi  teettänyt kuvia, ja kuvaamossa vieras kuva vahingossa joutunut kuvien joukkoon.  Kuvat olisi siirretty nipussa säilytyslaatikkoon ilman sen kummempaa tarkastelua. Sitten löytyi kun niitä liimailit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi