Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Miehen taskusta löytyi vieraat pikkarit. Ihmettelemme nyt yhdessä mistä ne sinne ilmestyivät.
Vierailija kirjoitti:
Elätte kyllä outoa elämää :D
Monet ovat varmaan huonomuistisia. Ihmettelen usein sitä, kuinka tärkeitä ja isoja asioita tuttavani unohtavat. Esim. yksi unohti, että hänet oli muutama vuosi sitten uhattu tappaa... En yhtään ihmettelisi, jos joku heistä unohtaisi ostaneensa tai saaneensa jonkun tavaran, ja kirjoittaisi siitä tähän ketjuun. "En yhtään tiedä mistä se on peräisin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuo visio että joku mies ois vasiten raahannut ohjuksenkärjen olohuoneeseensa suurenakin saaliinaan....
Tuo vietti on miehillä kova jo luola-ajoista ne ovat raahanneet kaikenlaista jännää retkiltään olkkariin.
Tämän voi aidosti allekirjoittaa. Isäni ei tuonut kotiin pommia, mutta kaikkea muuta rojua senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mystinen kivi kirjoitti:
Meille ilmestyi entiseen asuntoomme (jossa asuimme mieheni kanssa kaksin) monen kilon painoinen, valtavan iso ja ruma kivi. Kumpikaan ei tiennyt kuka sen sinne oli kantanut ja miksi. Kivi oli olohuoneen lattialla siihen asti kun muutimme nykyiseen asuntoon (eli noin kaksi vuotta). Joka kerta kun sitä katsoi, alkoi naurattaa niin pirusti, joten mutään haittaa siitä ei ollut. 😂
Se on kotimainen designkapine, Kaamoskivi. https://www.ekoaarrekauppa.fi/product/2177/pentik-kaamoskivi-kynttelikk…
Siis hyi. Niinku ois jokin sisäelin lakattu. Yäk kerta kaikkiaan.
Keuhkot?
Lusikka, joka ei kuulu mihinkään kodin sarjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.
Meillä on kadonnut lasinen uunivuoka! Ihan käsittämätöntä mihin se on voinut joutua, kaikki paikat on etsitty. Kahdestaan miehen kanssa asumme joten lapsiakaan ei voi syyttää rikkomisesta tms.
Neliskanttinen, levennykset kahvoina? Tällainen on materialisoitunut meille. Iso ja ruma, mutta tosi kätevä perhekoko. Kukaan ei tiedä mistä, ei tosiaan saada ruokaa tuliaisina. Mulle tulee muutenkin uunivuokia, saan niitä lahjaksi, voitan arpajaisista ja löydän muuton jälkeen uuden asunnon kaapeista. Olen eläessäni ostanut kaksi, enimmillään niitä oli 9.
No kyllä! Aikansa elänyt jo ja vähän tummentumaa mutta ihan hyvä vuoka oli. Se on siis teillä :D. Ihmeellinen juttu. Siinä oli hyvä tehdä lasagnea. Mutta ei ole koskaan lahjaksi ruokaa tehty siihen. Me asumme Helsingissä. Miten pitkälle tämä meidän vuoka on lentänyt?
Siivotessa löytyi kerran sohvan alta pieni käsipyyhe, jota minä eikä mieheni ollut koskaan ennen nähnyt. Ajateltiin, että se kuului miehen kavereille, jotka olivat olleet meillä sitä ennen yökylässä mutta koska mies ei kehdannut asiasta kysyä niin pesin sen ja laitoin kaappiin. Edelleen on käytössä.
Yhdet laadukkaat aurinkolasit. Ne vain ilmaantuivat meidän keittiön pöydälle. Tarjosin niitä kaikille, jotka meillä olivat käyneet, mutta kukaan ei niitä omistanut. Tuolla ne on olleet lipaston laatikossa nyt muutaman vuoden. Sitten ilmaantui käsinneulottu kaunis kaulahuivi eteisen tuolin selkänojalle. Taas kyselin kaikilta mahdollisilta, josko sen joku omistaisi. Ei omistanut. Tuolta löytyy meidän vaatekaapista. Ei sitä viitsi pitääkään, jos sitten joku joskus kuitenkin omakseen tunnistaisi. Tänä syksynä naulakkoon ilmestyi musta miestentakki, ei ole sillekään omistajaa löytynyt.
Oudoltahan se tuntuu, kun meillä ei edes käy juurikaan vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Jep, lusikka jonka varressa on muumio tai muumiota muistuttava kuva. Joskus 20 vuotta sitten heitin sellaisen roskiin, ei mitään tietoa mistä se oli tullut meille. Jossain vaiheessa muutin ja noin vuosi muuton jälkeen sellainen oli jälleen ilmestynyt lusikkalaatikkoon. Heitin lusikan taas pois. Useita vuosia ja monta muuttoa myöhemmin havahduin, että samanlainen lusikka oli taas lusikkalaatikossa, jälleen heitin lusikan pois. Mitään järjellistä selitystä en ole keksinyt asiaan.
Olisiko mahdollista, että joku perheenjäsen olisi lusikan löytänyt ja laittanut sen takaisin lusikkalaatikkoon tietämättä, että lusikka on tarkoituksella heitetty pois?
Aurinkolasit ilmaantui meille, eikä kukaan meillä käynyt tunnistä niitä omikseen.
Lumikki-kasvopyyhe ilmestyi jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat mielenkiintoisia, siis ne tapaukset joissa mitään selitystä esineen alkuperälle (esim. lapsi tuonut jostain) ei tunnu löytyvän. Ja näiden lisäksi olen täältäkin tainnut lukea juttuja siitä, kuinka joku esine on vastaavasti hävinnyt todella selittämättömästi. Ei siis niin, että ei vain mitenkään muistaisi mihin sen on laittanut, vaan joku aina samassa paikassa ollut esine on yhtäkkiä vain ollut poissa eikä ole ollut mitään sellaista mahdollisuutta että sen olisi joku varastanutkaan.
Meillä on kadonnut lasinen uunivuoka! Ihan käsittämätöntä mihin se on voinut joutua, kaikki paikat on etsitty. Kahdestaan miehen kanssa asumme joten lapsiakaan ei voi syyttää rikkomisesta tms.
Neliskanttinen, levennykset kahvoina? Tällainen on materialisoitunut meille. Iso ja ruma, mutta tosi kätevä perhekoko. Kukaan ei tiedä mistä, ei tosiaan saada ruokaa tuliaisina. Mulle tulee muutenkin uunivuokia, saan niitä lahjaksi, voitan arpajaisista ja löydän muuton jälkeen uuden asunnon kaapeista. Olen eläessäni ostanut kaksi, enimmillään niitä oli 9.
:D Aika hauskaa. Olet uunivuokamagneetti! Yrittääköhän universumi vihjata sinulle alanvaihtoa tai jotain?
Olen tosiaan, ja myös itse tullut samaan tulokseen. Rakastan kokkaamista harrastuksena, joten en pidä ilmiötä pahana. En kuitenkaan voisi tehdä sitä työkseni - olisi karvas pettymys tehdä sitä, mitä asiakas haluaa eikä sitä, mitä itse haluaa. :D Perhe syö (söi, enää puoliso saman katon alla) mitä tarjotaan. -ed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä! Aikansa elänyt jo ja vähän tummentumaa mutta ihan hyvä vuoka oli. Se on siis teillä :D. Ihmeellinen juttu. Siinä oli hyvä tehdä lasagnea. Mutta ei ole koskaan lahjaksi ruokaa tehty siihen. Me asumme Helsingissä. Miten pitkälle tämä meidän vuoka on lentänyt?
Juuri sellainen. Vähän kellertävää lasia ja osittain tummentunut. On tosiaan erinomainen lasagne- ja kaalilaatikkovuoka, vaikkei enää mikään uusi. Tallessa täällä Tampereella, en tosiaan tiedä miksi. :D Ehkä universumissa on joku valkoinen aukko, joka tuuttaa pihalle mustaan aukkoon kadonneita tavaroita...?
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ikinä usko kukaan, jolle olen kertonut. Kerran tultiin kesälomareissulta kotiin ja eteisen lattialla oli sinikantinen Katekismus. Sellainen, joita ainakin ennen annettiin ripille päässeille. Käyttämättömän oloinen, ei nimeä etulehdellä. Kukaan meistä ei kuulu kirkkoon eikä meillä ole edes Raamattua talossa, saati sitten muita uskonnollisia teoksia.
Kuulin kerran entisen tiirikoija-varkaan joka oli tullut voimakkaasti uskoon kertovan "että hän mietti kovasti miten voisi käyttää varkaana kehittämiään lahjoja päästä minne vaan ja keksi sitten sujautella ihmisten tiloihin ja taskuihin uskonnollisia läpysköitä jne". Oisko tuollainen veijari?
Monestihan nuo on vieraan naisen asuntoon jättämiä "merkkejä"
Vierailija kirjoitti:
Lusikka, joka ei kuulu mihinkään kodin sarjaan.
Joku on sotkenu lusikkansa teidän soppaan
Isoäiti löysi kotoaan naisten kulahtaneet pitkät kalsarit. Koska olimme ainoita yökyläilijöitä hänen luonaan, hän oli vakuuttunut että ne ovat meiltä. Kokeilin jalkaankin, eivät sopineet. Jäi mysteeriksi kuka oli kalsarinsa sinne jättänyt, isoäiti itse käytti vain sukkahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei ikinä usko kukaan, jolle olen kertonut. Kerran tultiin kesälomareissulta kotiin ja eteisen lattialla oli sinikantinen Katekismus. Sellainen, joita ainakin ennen annettiin ripille päässeille. Käyttämättömän oloinen, ei nimeä etulehdellä. Kukaan meistä ei kuulu kirkkoon eikä meillä ole edes Raamattua talossa, saati sitten muita uskonnollisia teoksia.
Kuulin kerran entisen tiirikoija-varkaan joka oli tullut voimakkaasti uskoon kertovan "että hän mietti kovasti miten voisi käyttää varkaana kehittämiään lahjoja päästä minne vaan ja keksi sitten sujautella ihmisten tiloihin ja taskuihin uskonnollisia läpysköitä jne". Oisko tuollainen veijari?
Ehkä :D Hänen kannaltaan valitettavasti siitä ei ollut mitään apua
Joo. Asun yksin ja lattialta löytyy jatkuvasti omenan siemeniä. Syön omenoita harvoin. Äsken lattialta, paikasta jossa istun usein löytyi kokonainen omenankota varsineen. Oli aavemaisen näköinen raato se.
Oltiin miehen kanssa oltu vähän aikaa yhdessä ja etäsuhteessa. Löysin miehen kaapista mustan topin, joka ei ollut minun. Kyllähän tuossa hieman epäilykset heräsivät. Joko en muista oikeasti itse ostaneeni tuota toppia, toppi oli jonkun miehen exän tai sitten mies pyöritti samaan aikaan useampaa daamia.
Ihan pari päivää sitten mies toi meidän varastosta laatikon, josta löytyi jonkun uppo-oudon miehen lääkeresepti. Osoite oli minun entisessä kotikaupungissa. En tiedä kuka tuo mies oli ja miksi hänen resepti oli minun tavaroissani.