Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko juonut pepsi maxia alkuraskaudessa ja saanut terveen lapsen?

Vierailija
07.01.2023 |

Minua huolettaa asia koska join raskauden viikot 0-5 melkein päivittäin tölkillisen pepsi maxia ja löysin netistä uutisen missä aspartamiinin haittoja sanotaan jopa pahemmaksi kuin alkoholin.
Viralliset sivut thl jne. eivät kuitenkaan tunnusta aspartamiinin haittoja, vaan sanotaan että se on turvallista.
Kokemuksia ja lohdutuksen sanoja? Voiko olla ettei tuosta ole aiheutunut pienintäkään haittaa sikiölle?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä maskia loppuraskauden ajan, niin ei tule ongelmia.

Vierailija
2/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole ajatellut ihan itsesi vuoksi vähentää tuota? Kyllä minä varmaan join mutta en suinkaan joka päivä.

Vierailija
4/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä taas!?

Vierailija
5/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt seksiunia koko tämän 6v kun olen ollut parittelematta.

N31

Vierailija
6/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin viikolla 5, viikkoihin 0-4 mahtui kahdet kunnon kännit ja paaljon Pepsi Maxia. Sattui pikkujouluaikaan! 😛 Terve, fiksu ja älykäs poika.

Vierailija
7/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
8/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole

Vierailija
9/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin ja join kaikkea eikä tarvinut panikoida typeryyksiä. Ilma jota hengität on vaarallisempaa kuin pari tölkkiä pepsimaxia.

Vierailija
10/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Join jopa rooibois teetä ja glögiä, söin haukea. Jätin väliin medium pihvit, graavilohen ja maksan. Lapset (2kpl) ovat terveitä ja fiksuja.

Vierailija
11/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join koko raskauden ajan pepsi maxia ja ihan terve lapsi tuli

Vierailija
12/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä lasta ovat autisteja, vasta kolmannen raskauden aikana älysin jättää pois pepsimaxin :( Valitettavasti todennäköisyytesi saada terve lapsi on aika pieni.

Vierailija
13/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami on toki ihan myrkkyä ihmiselle, mutta eikö se ois pahempi vasta myöhemmässä raskausvaiheessa? En tiiä, luottaisin neuvolaan ja ammattilaisiin, turha sitä nyt enää on stressata.

Kenenkään ei noin ylipäänsä kannata ikinä aspartaamia juoda. Mut on niitä lapsia varmaan tuhansittain joiden äidit on sitä juoneet ja tuskin ne nyt niin on siitä kärsiny. Älä stressaa. Netti kiinni.

Vierailija
14/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani oli neljä jalkaa, kaksi päätä ja vain yksi käsi :( 

Vierailija
15/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi ensimmäistä lasta ovat autisteja, vasta kolmannen raskauden aikana älysin jättää pois pepsimaxin :( Valitettavasti todennäköisyytesi saada terve lapsi on aika pieni.

Niin sinun todennäköisyytesi saada terve lapsi oli pieni, yhden kohdalla kuitenkin onnisti. Ap:lla on eri geenit kanssasi, niin todennäköisyys on suuri.

Vierailija
16/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nautiskellut valkoviiniä alkuraskaudessa. Lapsi on terve.

Vierailija
17/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeesti... ei tuohon taatusti kuole äiti eikä lapsi. Käly veti pepsi maxia litran päivässä raskausaikana ja lapsi on nyt jo aikuinen ja hyvin fiksu. Itse ehdin vetää ihan kunnon lärvitkin pari kertaa ennen kuin tajusin olevani raskaana, eikä tuo lapsi nyt mitenkään poikkeuksellisen epäonnistunut ole. On nyt 20-vuotias yliopisto-opiskelija.

Vierailija
18/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Join jopa rooibois teetä ja glögiä, söin haukea. Jätin väliin medium pihvit, graavilohen ja maksan. Lapset (2kpl) ovat terveitä ja fiksuja.

Ei glögiä ole mitään syytä vältellä. Ainoa mitä siinä voi olla on inkivääri, joka sekin on mausteenomaisessa käytössä täysin ok. 

Vierailija
19/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein testin viikolla 5, viikkoihin 0-4 mahtui kahdet kunnon kännit ja paaljon Pepsi Maxia. Sattui pikkujouluaikaan! 😛 Terve, fiksu ja älykäs poika.

Minkä ikäinen poika on nyt? Hyvä että ei ole tullut vaurioita. Monilla ne huomataan vasta koulussa valitettavasti.

Vierailija
20/43 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myydään yli 40 litran tölkkejä. Siellä alkaa tulla turvallisen käytön raja vastaan. Kissat ovat huomattavasti vaarallisempia.