Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Kaverin lapsi varastelee tavaraa kakkoskodista ja kavereiltaan. Niille ilmestyy kaikenmoista nurkkiin ja ihmettelivät myös samaa, kunnes asia selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Boxerit.
Olen nainen ja asun yksin, en harrasta yhden yön juttuja joten en tiedä kenen on ja mistä tulivat
Pyykkituvasta?
Olin laittamassa puhdasta pyykkiä vaatekaappiini ja sitten löysin sukan jota en tunnista jos se vaikka olisi kaverini sukka:)
Punainen pallomeren pallo. Oli keskellä huoneeni lattiaa kun tulin reissusta. Kämppis väitti kivenkovaan ettei tiedä asiasta mitään, mutta epäilen että oli pitänyt luvatta bileitä makuuhuoneessani ja pallo oli tarttunut jonkun vieraan mukaan ja jäänyt sinne (siihen aikaan mäkkäreissä ym oli joskus pieni pallomeri lapsille).
Pallo oli kissanleluna seuraavat 10v kunnes joskus heitin sen pois kun kissastakin aika jätti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ylimääräinen lautanen. Samaa sarjaa kuin muutkin meidän lautaset, yhtäkkiä vaan laskin, että lautasia onkin kuuden sijaan seitsemän.
ei pidä laittaa uros ja naaraslautasia päällekkäin
Meiltä löytyi harlekiinikirja kirjahyllystä (makasi siinä muiden selät pystyssä seisovien kirjojen päällä), kun olin lukioikäinen ja asuin vielä kotona. Sen nimi oli tyyliin "Jacques ja Pariisin yöt", ja se näytti muutamaankin kertaan luetulta ja oli hieman kulunut jo. Sitä ihmeteltiin porukalla ja äiti "syytti" minua (olin talouden ainoa toinen naispuolinen jäsen), vaikka kielsin toki ehdottomasti. Olin tuolloin innostunut mm. Edgar Allan Poesta ja Charles Bukowskista, joten tuo oli suuri loukkaus. :D Meillä oli hyllyssä mm. Asimovia, Lauttamusta, Vonnegutia, Hemingwayta, tietokirjoja, sen sellaista, joten tuo harkeliini aiheutti siksikin hyvin paljon hämmennystä. Äiti kai vieläkin uskoo, että minä sen taloon toin, ja minä ihmettelen vieläkin, mistä se siihen kirjahyllyyn päätyi. :D
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyi harlekiinikirja kirjahyllystä (makasi siinä muiden selät pystyssä seisovien kirjojen päällä), kun olin lukioikäinen ja asuin vielä kotona. Sen nimi oli tyyliin "Jacques ja Pariisin yöt", ja se näytti muutamaankin kertaan luetulta ja oli hieman kulunut jo. Sitä ihmeteltiin porukalla ja äiti "syytti" minua (olin talouden ainoa toinen naispuolinen jäsen), vaikka kielsin toki ehdottomasti. Olin tuolloin innostunut mm. Edgar Allan Poesta ja Charles Bukowskista, joten tuo oli suuri loukkaus. :D Meillä oli hyllyssä mm. Asimovia, Lauttamusta, Vonnegutia, Hemingwayta, tietokirjoja, sen sellaista, joten tuo harkeliini aiheutti siksikin hyvin paljon hämmennystä. Äiti kai vieläkin uskoo, että minä sen taloon toin, ja minä ihmettelen vieläkin, mistä se siihen kirjahyllyyn päätyi. :D
Se oli isäsi kirja.
Vierailija kirjoitti:
Juipelo
Uuvatti on kans aika hyvä nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Miesten mustat talvikalsarit kokoa xxxl. Onneksi ei aviomies sentään luullut, että käyn vieraissa tms. Ei käsitystä mistä ne tuli.
Aviomiehen poikaystävän kalsarit. Siksi hän ei esittänyt mitään luuloja.
Ei ole ilmestynyt, mutta on kadonnut.
Olen hukannut kauniin puukantisen King James -Raamatun. Itseasiassa asia on jopa hiukan harmittanut minua, vaikka en ole uskovainen, tai siis uskonnoltani kristitty.
Tästä on ehkä kuukausi aikaa, ja käänsin koko asunnon läpi, mikä ei ole paljoa, koska kyseessä on studioasunto Teneriffalla. Mistään ei loydy King James Raamattuani, vaikka kuinka etsin.
Kaikki tapahtui, kun hain HiperDinosta litran vaaleaa rommia, ja puolitoista litraa ColaZeroa. Minulla oli tosi hauskaa, ja kuuntelin YouTubesta Iron Maidens:ia (Female Tribute) ja ilmeisesti jotain muutakin. Sitten en oikeasti muista yhtään mitään.
Toinenkin kirja on kadonnut, samalla siis BBC:n Clues and Signs of....Siis englanninkielinen luontokirja patikoitsijalle harrastajalle tulkita ympäristöä ja signaaleja sekä merkityksiä, joita luonto ja ympäristö tarjoavat jokaiselle.
Tästä kaikesta ei liene kuin ottaa opiksi, ja nauttia useammin lähdevettä, vaikka en tuota kadottamista lukuunottamatta tunne erityistä harmia aiheesta.
Kenelle Raamattuni ja luontokirja on joutunut?
Meille ilmestyi pari vuotta sitten ruokalusikka, jota ei oo aiemmin ollu eikä nyt yhtä kuluneen näköistä ruokalusikkaa olla kyllä mistään kirppikseltäkään ostettu. Kukaan kylässä käynyt ei oo sitä tuonu, eikä meillä tai kellään lähipiirissä ole muita sen näköisiä lusikoita kotonaan. En tykkää käyttää koko lusikkaa kun ei tunnu yhtään omalta :D
Eikös miehen muikkeli aina sujauta pikkarinsa tyynyn alle reviirinsä merkiksi vaimon kiusaksi ;-)
Lukolliseen varastokellariin ilmestyivät luistimet (hokkarit). Kumpikaan meistä ei ole luistellut sitten yläasteen ja ei todellakaan omisteta luistimia. Jostain nämä olivat ilmestyneet ja ovi oli vielä siististi lukossa. Hämmennys.
Minä ja kaksi nuorta poikaa asutaan talossa. Eli kolme mies puolista. Pyykistä löytyi naisten stringit. Ketään meillä ei ole käynyt ja erostakin oli pari vuotta joten jäivät mysteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidän parvekkeelta löytyi tutti. Ketään tutti-ikäistä ei meillä ollut vieraillut ja asumme 8 kerroksessa (talomme ylimmässä), joten heittämälläkään ei oikein onnistu. Etenkin, kun parvekkeen lasit todella kuumia päiviä lukuun ottamatta lähes koko ajan kiinni.
Linnut kuljettelee tutteja, esim. harakat ja varikset
Kotini on täynnä ko.tavaroita. Minulla on adhd ja tykkään käydä kirppareilla, enough said 😅
Ihmettelevä kirjoitti:
Minä ja kaksi nuorta poikaa asutaan talossa. Eli kolme mies puolista. Pyykistä löytyi naisten stringit. Ketään meillä ei ole käynyt ja erostakin oli pari vuotta joten jäivät mysteeriksi.
Jospa nuoret pojat/poika on päässyt ns.tavaran makuun ja
joku tyttönen jättänyt stringit.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä esineet selittyvät jollain seuraavista syistä:
a) Lapsi on tuonut sen jostain
b) Lemmikki on tuonut sen jostain
c) Asunnon aikuinen on tuonut sen jostain.
Yleensä vain vaihtoehtoon c liittyy liiallinen alkoholin nauttiminen.
d) yleisavaimella on käynyt huoltomies tai joku taloyhtiöstä luvatta ja kertomatta (esim tuo kassillinen työhanskoja viittaa huoltomieheen)
Vai sinne ne mun kengät jäivät. Ihmettelinkin, kun heräsin aamulla pelkät sukat jalassa. Vessassa taas ihmettelin, että miksi pippelissä oli kortonki.