Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, tämmöinenkin selitys voi olla... Äidilläni oli aikoinaan yksi todella ihana ystävätär joka kävi meillä usein. Jossain vaiheessa äitini kiinnitti huomion siihen että tavaroita oli maagisesti ilmestynyt tai hävinnyt usein hänen käydessä kylässä.
No kävi ilmi että ystävä oli kleptomaani, ja vei usein pientä tavaraa mukanaan. Kyseessä saattoi olla yksi korvakoru, pariton lusikka, tms. Eli ei arvokasta sinällään vaan mitä nyt sattui löytymään. Hän myös palautteli tavaroita välillä salaa, mutta ne saattoivat olla jonkun toisen tavaroita, sillä meille myös joskus ilmestyi kummallisesti joku hopeakoru tai kynttilänjalka.
Ystävä ei ikinä myöntänyt mitään, mutta jälkikäteen kuulimme muiltakin tuttavilta että saman ystävän kanssa on heilläkin ollut ongelmia joten tapaus oli aika selvä.
Eräs pariskunta vei meiltä kaksi jääkaappimagneettia. Hiukan outoja muutenkin ja exäni kavereita olivat.
Mies, heitin pihalle kun en tiennyt mistä oli tullut
Mustat pitsipikkarit mökin pesukoneessa.
Ei ole. En tunnista ilmiötä. Tosin en ota alkoa enkä käytä huumeita.
WC-pyttyyn oli kustu ja jätetty vetämättä. Kenenkään ei tiedetä käyneen asumattomana olleessa asunnossa.
Onhan noita pieniä metallisia osasia iso loota täynnä. Ei mitään hajua, mistä ovat peräisin ja voiko heittää pois. Myös useampia tuntemattomia avaimia on.
Valkoinen vessan/kylpyhuoneen matto löytyi kodinhoitohuoneen kaapin periltä. Meillä kummallakaan ei ole ollut koskaan sellaista. Arveltiin että ehkä joku tuttu olisi mahdollisesti tuonut sen pehmusteeksi vuosia sitten muuttoapuna ollessaan ja sitten se olisi jäänyt meille. Mutta pitkään sai miettiä.
On :D Meidän pihalla lojui vuosia semmonen läpinäkyvä muovinen kuplan mallinen juttu, noin puoli metriä pitkä.
Vasta nyt tajusin, että se oli katulyhdystä tippunu lampun kupu, minkö lapset oli löytänyt ja tuonut pihalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muovi housut sängyn alta.
Voi hyvänen aika, muovihousut on yhdyssana.
Tuoko selittää sen miten joutuivat sängyn alle? Voe hyväne aeka tokkiisa.
Joka vempeleen korjauksen jälkeen pöydällä on jonkinmoinen kasa outoja osia 🤔
Meillä ilmestyi yhtäkkiä aterinlaatikkoon yksi tavallinen ruokaveitsi, joka on ainut laatuaan. Ei ole mitään sarjaa niiden haarukoiden ja veisten kanssa, joita meillä jo oli.
No, veitsi on yhä käytössä yksinäisenä sutena, hyvin toimii :D
Aina välillä käyttäessäni sitä, tulee mieleen, että mistä tämäkin oikein ilmestyi.
Sonja kirjoitti:
Miehen auton hanskalokerosta, löytyi vajaa kortsupakka.
Kuulemma käyttää kortsuja vaidekepin suojana silloin
kun sen kaveri Arttu on juoppukuskina.
Kertoi että Artulla on aina niin likaiset kädet ja
kortsu suojaa vaidekeppiä likaantumiselta.
Joo Artun "juoppokuskihommat" kyllä tiedetään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ex-puolison aikana tuli. Sillä aikaa, kun olin lapsen kanssa muutaman päivän käymässä vanhempieni luona (asuivat kaukana), hattuhyllyyn oli ilmestynyt naisten talvipäähine, sellainen pantamallinen. En kertonut siitä, kyselin vain, että onko käynyt vieraita ja varmistin vielä erikseen, että ei ole siskonsa tai äitinsäkään piipahtanut. Ei ollut eikä kukaan koskaan kaivannut päähinettä.
Pari-kolme kuukautta myöhemmin, kun olimme muuttaneet erillemme, mies oli kertonut yhteiselle tuttavapariskunnalle, että hänellä oli ollut toinen jo jonkin aikaa.
Minulla kävi vähän sama exän kanssa. Olin kavereiden kanssa viikon lomareissulla ja kotiin palatessani oli kämppä oikein hinkattu ja puunattu viimeisen päälle. Petivaatteetkin oli vaihdettu. Ihmettelin kylppärissä sinne ilmestynyttä naisten suihkusaippuaa. Ensiksi se oli kuulemma minun vainoharhaisen hullun ja sitten se oli hänen siskonsa ja lopulta se oli naisen, jonka kanssa minua petti :) erottiin.
Mies sai aikoinaan työpaikan 150 km päästä ja hankittiin sieltä asunto, minä jäin vanhalle paikkakunnalle 3 kk ajaksi eli työn irtisanomisajaksi. Vuorotyön vuoksi saatoin olla uudessa asunnossa viikolla tai viikonloppuna. Muutaman viikon kuluttua aloin ihmetellä miehen siisteyttä ja sitä, että oli hankkinut olohuoneeseen uudet verhot (minähän olin hankkinut sinne verhot muutettaessa!) ja uusia pussilakanoitakin oli ilmestynyt. En kysellyt mieheltä, kunhan laittelin kotia vähän lisää. Seuraavan kerran sinne mennessäni löytyi uusi matto ja työhuoneeksi sisustamani huone oli ihan uudessa mallissa, pöydällä ompelukone ja hyllyssä naistenlehtiä.
Mies ei osannut selittää, mistä oli kyse. Niinpä soitin töihin ja vaihdoin vuoroja, aamulla väitin miehelle meneväni iltavuoroon. Klo 17 tienoilla omilla avaimilla saapui ihan mukava nainen, jolla ei ollut aavistustakaan siitä, että miehellä oli vaimo ja kaiken lisäksi tämä vaimo omisti puolet asunnosta ja oli muuttamassa sinne. Hän kun kuvitteli, että siitä tulee koti hänelle - tietty yhdessä miehen kanssa.
Näistä voisi perustaa oman ketjunsa; elämää alfan kanssa.
Mulla vaan häviää kaikki. Iso peitto, iso kattila, puhelin, yksi toimitusduunissa tärkeä väline, ylioppilaslakki...eli jos tällaisia ilmiintyy jollekin niin meidän asuntojen välillä on ulottuvuusyhteys :D
Vierailija kirjoitti:
Töistä kotiin tullessa vessanpöntössä kellui käytetty kondomi.
Mies oli ihan ihmeissään, että mistä ihmeestä se on sinne voinut joutua.
Muutamaa viikkoa myöhemmin jäi kiinni salasuhteesta jota oli kestänyt jo useamman kuukauden.
Helvetin sika!
Ei kondomeja saa laittaa vessanpönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä kellään ole lapsia, kun aina vaan pettämistarinoita. Oikeasti. Meiltä löytyy milloin mitäkin, toki lähinnä lasten kamppeiksi tunnistettavia. Tosin ei paljon enää 13vuotiaan ja kavereidensa tavaroista tunnista onko ne lapsen vai aikuisen. Mutta löytyis tällä hetkellä ainakin sateenvarjo, hanskat, snorkkeli ja uimahousut, selfietikku, hammasharja, iphone laturi, sukkia useammatkin, joita kukaan ei tunnista.
Eivät lapset pettämistä estä.
Uskotko sinä miehesi selityksen? Hän valehtelee sinulle. Miksei hän ole ostanut vinyylihanskoja Juoppokuski Artulle?