Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
661/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ensimmäisessä omassa asunnossani, johon oli avain vain minulla ja vanhemmillani. Kerran kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, niin keittiön pöydällä oli silmälasit joita ei niissä taatusti ollut siinä kun minä lähdin kauppaan. Tämä oli todella outo juttu, koska minulla ei ollut tai ole vieläkään silmälaseja käytössä joten minun lasini ne eivät olleet ja sen tiedän, että vanhempani eivät olisi asunnossani käyneet sillä aikaa kun olin poissa. He asuivat kohtalaisen kaukana minusta joten olisi ollut aika epätodennäköistä, että he olisivat tulleet käymään luonani ilmoittamatta sitä minulle ja käyneet omalla avaimellaan sisällä asunnossani kun en avannut ovea kun soitin sitä. Kummallakin vanhemmillani oli tuolloin jo silmälasit mutta nämä eivät selvästikään olleet kummankaan heidän lasinsa. Soitin heille ja he sanoivat, että eivät olleet käyneet luonani tai unohtaneet lasejaan minulle eivätkä he tunnistaneet laseja kun heidät seuraavan kerran nähdessäni näytin ne heille. En vieläkään yli 20 vuoden jälkeen tajua, että mistä lasit pöydälle ilmestyivät kun olin poissa.

Toisen kerran saman keittiön seinällä olevaan hyllykköön oli yllättäen ilmestynyt valokuva jossa oli 2 nuorta naista vierekkäin. Tästäkään kuvasta en tajua, että mistä se oli ilmestynyt ja ketkä kuvan naiset olivat sillä kukaan sukulainen tai tuttava jolle näytin kuvaa ei tuntenut heitä. Kuva oli vain yllättäen ilmestynyt sinne hyllykköön sillä pari päivää aikaisemmin sitä ei ollut vielä siellä.

Vierailija
662/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin ensimmäisessä omassa asunnossani, johon oli avain vain minulla ja vanhemmillani. Kerran kävin kaupassa ja kun tulin kotiin, niin keittiön pöydällä oli silmälasit joita ei niissä taatusti ollut siinä kun minä lähdin kauppaan. Tämä oli todella outo juttu, koska minulla ei ollut tai ole vieläkään silmälaseja käytössä joten minun lasini ne eivät olleet ja sen tiedän, että vanhempani eivät olisi asunnossani käyneet sillä aikaa kun olin poissa. He asuivat kohtalaisen kaukana minusta joten olisi ollut aika epätodennäköistä, että he olisivat tulleet käymään luonani ilmoittamatta sitä minulle ja käyneet omalla avaimellaan sisällä asunnossani kun en avannut ovea kun soitin sitä. Kummallakin vanhemmillani oli tuolloin jo silmälasit mutta nämä eivät selvästikään olleet kummankaan heidän lasinsa. Soitin heille ja he sanoivat, että eivät olleet käyneet luonani tai unohtaneet lasejaan minulle eivätkä he tunnistaneet laseja kun heidät seuraavan kerran nähdessäni näytin ne heille. En vieläkään yli 20 vuoden jälkeen tajua, että mistä lasit pöydälle ilmestyivät kun olin poissa.

Toisen kerran saman keittiön seinällä olevaan hyllykköön oli yllättäen ilmestynyt valokuva jossa oli 2 nuorta naista vierekkäin. Tästäkään kuvasta en tajua, että mistä se oli ilmestynyt ja ketkä kuvan naiset olivat sillä kukaan sukulainen tai tuttava jolle näytin kuvaa ei tuntenut heitä. Kuva oli vain yllättäen ilmestynyt sinne hyllykköön sillä pari päivää aikaisemmin sitä ei ollut vielä siellä.

Hyi olkoon, kuulostaa siltä että jollain on avain asuntoosi. Voisikohan olla joko talonmiehellä/huoltomiehellä tai sitten edellisellä asukkaalla? Jos edellinen asukas on ollut muistisairas ja muuttanut muualle niin on voinut tulla vanhasta muistista vanhaan asuntoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntoon selvästikin oli avain myös muilla kuin sinulla ja vanhemmillasi. Tai sitten isäsi tai äitisi käytti asuntoasi poissaollessasi kyseenalaisiin toimiin, eikä halunnut tunnustaa.

Vierailija
664/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin näitä tarinoita useamman sivun tänään. Huhtikuisessa versiossa ne lasit olivat eteisen lattialla.

Vierailija
665/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laukun pohjalta löytyi pari viikkoa sitten omituinen avain.  Oikeasti se ei ole mikään avain, vaan ikään kuin jonkunlainen koriste tai mainosjuttu, metallinen avaimen muotoinen ja siinä lukee isoilla kirjaimilla ONNI.  Ei ole mikään uusi, vaan jo naarmuinen ja yhdestä kulmasta ikään kuin ruostunut.  En tajua yhtään, mistä se sinne on tullut.

Tuossa se nyt on eteisen lipaston päällä ihmeteltävänä.  Kukaan ei tunnista sitä.  Käsilaukku on mulla aina mukana kun jossain käyn, mutta enpä ole paljon missään tässä nyt käynytkään, kuin kaupassa.  

Onni on varmasti firman logo. Tämmöisen löysin nyt helposti: https://www.onnion.fi/

Yritä tunnistaa logo niin selviää helpommin myös mistä on tullut mukaan: kyse voi olla messu-mainoksesta, liikelahjasta tai vain ihan mainosroinasta jonka joku on tunkenut käteesi ohimennen jossain ja laitoit ajatuksissa laukkuusi.

Vierailija
666/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasinen koristeellinen saippuapullo oli ilmestynyt tiskialtaan reunalle. En ole koskaan nähnyt ennen ja asuin yksin.

Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli. Miten lienee sinne joutunut. En pienehkön summan takia alkanut asiaa selvittämään. Tuskin setelin alkuperä olisi selvinnyt. Mukava yllätys kyllä, kun olin tuolloin varsin köyhä opiskelija.

Tää seteli voi olla ihan sitä, että joku, jolla on varaa, haluaa ilahduttaa satunnaista henkilöä, joka käyttää kirjastoa. Näitähän on, jotka joskus haluavat ilahduttaa tuntemattomia ilman mitään varsinaista syytä. 

Seteli oli uuden, kirjakaupasta ostetun kirjan välissä. Ei kirjaston!

Vierailija
667/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hulvattoman hauska ketju.

Mun astiakaapissa on käynyt jonkinlainen muodonmuutos. Aikanaan vuosikymmeniä sitten hankittiin Arabian astiat samaa sarjaa,  kaikkia puolitusinaa. Jossain vaiheessa yksi matala lautanen on mutatoitunut niin että nyt on 7 syvää ruokalautasta ja 5 matalaa ruokalautasta. Ei mitään hajua miten muuntautuminen on tapahtunut. Äkkiä vaan hoksasin ensin että yksi matala lautanen puuttuu ja sitä etsiskellessäni huomasin että toisia on tullut yksi lisää. 

Olette vieneet joskus ruokaa mukaan esim picnicille/lasten juhliin/tuliaisena/mökille tms jonne muutkin ovat nyyttäriperiaatteella tuoneet tavaraa. Sitten kun tyhjiä lautasia jaetaan niin otit ensimmäisen mukaan jonka tunnistit, tyyliin "ai olisin muistellut että meillä oli matala lautanen mutta ehkä nyt kuitenkin otin mukaan syvän".

Tuommoinen on aika tavallista, vaikkei niitä nyyttäreitä olisikaan usein. Itse en esim muista suoralta kädeltä yhtään nyyttikestejä lähivuosilta, mutta kun alan syvemmin miettimään niin tajuan että veimmehän jonnekin uuden vuoden juhliin yhden jälkiruokakakun, tai että vein työpaikalle ylimääräisiä muffineja kun leivoimme paljon.

Vierailija
668/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, tämmöinenkin selitys voi olla... Äidilläni oli aikoinaan yksi todella ihana ystävätär joka kävi meillä usein. Jossain vaiheessa äitini kiinnitti huomion siihen että tavaroita oli maagisesti ilmestynyt tai hävinnyt usein hänen käydessä kylässä.

No kävi ilmi että ystävä oli kleptomaani, ja vei usein pientä tavaraa mukanaan. Kyseessä saattoi olla yksi korvakoru, pariton lusikka, tms. Eli ei arvokasta sinällään vaan mitä nyt sattui löytymään. Hän myös palautteli tavaroita välillä salaa, mutta ne saattoivat olla jonkun toisen tavaroita, sillä meille myös joskus ilmestyi kummallisesti joku hopeakoru tai kynttilänjalka.

Ystävä ei ikinä myöntänyt mitään, mutta jälkikäteen kuulimme muiltakin tuttavilta että saman ystävän kanssa on heilläkin ollut ongelmia joten tapaus oli aika selvä.

Vierailija
669/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasta tehty koristelammas. Sellainen noin tennispallon kokoinen.

Äiti oli mun apuna purkamassa muuttolaatikoita uudessa kodissa ja kysyi mistä olen noin söpön lampaan saanut.

Minä en edes tiennyt omistavani moista esinettä!

Luultavasti olen sen joltain kylässä käyneeltä saanut edelliseen asuntoon lahjaksi, mutta pienten kaksosten, tuoreen avioeron ja synnytyksen jälkeisen masennuksen keskellä en ole rekisteröinyt asiaa muistiini ollenkaan.

Vierailija
670/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarikaappi. 

Maanantaina ihan tyhjä.

Eii kukkaan muistanut.

Vierailija
671/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viihteellä ja reissusta jäi nainen käteen, mentiin hänen luo

ja sänkyyn tottakai. Tyydytin siinä hänen ja itseni seksuaaliset tarpeet,

tarmokkaasti.  Session jälkeen hän nukahti raukeana ja minä

päätin lähteä omaan kotiin. Lähtiessäni sidon makuuhuoneen oven ulkopuoliseen

oven kahvaan käytetyn kondomin, ovi kiinni ja lähdin kotiin.

Saattaa siinä olla naisen miehellä ihmettelemistä kun saapuu aamuvarhaisella

yövuorosta kotiin :) heh heh. Tämmönen jäynä.

Vierailija
672/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Olin viihteellä ja reissusta jäi nainen käteen, mentiin hänen luo

ja sänkyyn tottakai. Tyydytin siinä hänen ja itseni seksuaaliset tarpeet,

tarmokkaasti.  Session jälkeen hän nukahti raukeana ja minä

päätin lähteä omaan kotiin. Lähtiessäni sidon makuuhuoneen oven ulkopuoliseen

oven kahvaan käytetyn kondomin, ovi kiinni ja lähdin kotiin.

Saattaa siinä olla naisen miehellä ihmettelemistä kun saapuu aamuvarhaisella

yövuorosta kotiin :) heh heh. Tämmönen jäynä.

No sehän oli hyvä, narautit pettäjän niin kuin kuuluukin. Nyt täytyy enää toivoa, että vaimosi tai tyttöystäväsi tekee vielä joskus saman sinulle.

Vierailija
673/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkaroon pieni avain. Siis todella pieni; esim. päiväkirjan lukkoon tms. sopiva. En tiedä mistä tullut. Kukkaroa pidän aina mukanani, ei loju koskaan ympäriinsä.

Vierailija
674/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyi alumiinitikkaat , akkuporakone ja laatikko työkaluja ja ruuveja. Ei ollut meidän ja ovet kaikki lukossa. Viikonpäästä illalla ovikello soi ja tuli tuntamaton mies hakemaan tavaroitaan. Sanoi tarkoituksella jättäneensä tavarat jos työtä pitää jatkaa

Ei oltu kuitenkaan tilattu mitään asennusta vaan talon entinen omistaja oli tilannut remppaamaan peltejä omaan osoitteeseensa. Jostain syystä oli tullut meille. Omituisinta vielä että me sarjoitimme lukot uudelleen muutettuamme mutta vanhan omistajan avaimet oli silti käyneet.

Vierailija
675/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 2:n viikon ryyppyputken päätyttyä, havaitsin jotta

leukaperääni oli ilmestynyt musta pääkallo.

Se pääkallo on mustanaamion ns.paha merkki ja on leukaperässsäni vieläkin,

sitä ei saa pesemällä pois.

Olen merkitty mies lopun ikäni ja en muista mitä olen tehnyt,  ansaitaakseni merkin.

Vierailija
676/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä kotiin tullessa vessanpöntössä kellui käytetty kondomi. 

Mies oli ihan ihmeissään, että mistä ihmeestä se on sinne voinut joutua. 

Muutamaa viikkoa myöhemmin jäi kiinni salasuhteesta jota oli kestänyt jo useamman kuukauden. 

Vierailija
677/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran vieras nainen mun sängyssä. Yritin kertoa etten tiedä mitään miten se on sinne tupsahtanut. Ei vaimo uskonut.

Vierailija
678/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei ikinä usko kukaan, jolle olen kertonut. Kerran tultiin kesälomareissulta kotiin ja eteisen lattialla oli sinikantinen Katekismus. Sellainen, joita ainakin ennen annettiin ripille päässeille. Käyttämättömän oloinen, ei nimeä etulehdellä. Kukaan meistä ei kuulu kirkkoon eikä meillä ole edes Raamattua talossa, saati sitten muita uskonnollisia teoksia.

Seurakunta jakoi katekismuksia kaikkiin talouksiin joskus ainakin yli kymmenen vuotta sitten. Olin itsekin niitä jakamassa.

Ovikelloa soitettiin, mutta jos ei avattu, laitettiin postiluukusta tai postilaatikkoon. Yleensä kyllä siinä oli mukana saate, että tässä teille lahja omalta seurakunnaltanne.

Ne oli pieniä sini- ja pehmeäkantisia.

Ei sen kummempia mysteeri.

Ihmettelen vain jos kukaan tuottavista ei asiaa tiennyt,kun se oli valtakunnallinen kampanja.

Vierailija
679/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boxerit.

Olen nainen ja asun yksin, en harrasta yhden yön juttuja joten en tiedä kenen on ja mistä tulivat

Vierailija
680/932 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi neljä lastenkirjaa kaapista. Ei ole lapsia, ei käy lapsia kylässä. Emme kumpikaan muistaneet mistä ovat tulleet. Luultavasti jonkun talonyhtiön kevät- tai syystalkoiden aikana joku laittanut roskalavalle josta olemme ne pelastaneet aikomuksena viedä ne kierrätykseen etteivät päädy turhaan jätteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi