Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?

Vierailija
16.11.2020 |

Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.

Kommentit (932)

Vierailija
361/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha taskulamppu oli ilmestynyt yön aikana keittiöön. Ei edes toiminut ja oli maa-aineksen peitossa. Edelleen mysteeri.

Puoliso (vai sinä itse) rymynnyt kännissä kontaten yöllä kotiin lähimetsän läpi?

Vierailija
362/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja kavereita on käynyt 4 kpl sinä aikana kun olen tuossa asunut ja tasan tarkkaan tiedän että eivät käytä nuuskaa eivätkä jättäisi niitä muutenkaan mihinkään jos käyttäisivät. Silti sohvan väliin sekä keittiön pöydän alle ilmestyi käytettyjä pussinuuskia.

Pelästyin ja kysyin kaverit läpi, kukaan ei edelleenkään käytä nuuskaa enkä tiedä miten ne ovat voineet tänne päätyä. Ahdistaa kun olen hukannut yhden kotiavaimista enkä tiedä minne ja asun huonolla alueella ja epäilin että joku olisi poissa ollessani viettänyt aikaa luonani yksin, mutta se alkaa kuulostaa ehkä jo liian vainoharhaisellta, joten annoin asian olla. Ihmetyttää silti edelleen.

Kuinkahan paljon entisillä asukkailla on asuntojen ylimääräisiä avaimia, joita ei ole palautettu. Tiedän yhden tapauksen, jossa asukas ihmetteli milloin mitäkin outoa asiaa ja lopulta paljastui, että joku entinen asukas oli päivisin käynyt asunnossa. Käynnit loppuivat, kun lukot oli vaihdettu.

Meillä oli aikoinaan vuokralainen, joka ei palauttanut kaikkia avaimia. Suuttui sitten kovasti, kun sarjoitimme lukon uudestaan ja vähensimme kulut vuokravakuudesta, koska ”eihän hän voi tietää, keille kaikille on antanut avaimen”. Just joo.

Kai vastasit että ”sitä suuremmalla syyllä”?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumioutunut patsas sohvalla. Näyttää keski-ikäiseltä mieheltä, jotain samaa kuin siinä nuoressa komistuksessa jota joskus tapailin.

Tämän takia ei kannata nuorena tavoitella komistuksia. Ei nimittäin ole niin iso muutos myöhemmällä iällä.

Vierailija
364/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin varastosta jonkun laatikon pohjalta vanhan messinkisen pyöreän rasiantapaisen. Tutkin sitä ja selvis että on saksankielinen viiden vuoden kalenteri. Pitkään istuin ja kaivelin muistia että onko jokin oman perheen perintöesine vai kirppikseltä ostettu. Ei mitään muistikuvaa mutta kauan on ollut, kyseinen laatikkokin varmaan 15v koskematta samassa varastonnurkassa. Vanhemmatkaan ei muista että meillä sellaista olis koskaan ollut. Tossa se nyt odottelee että muisti virkistyis.

Vierailija
365/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vaatekaapin ylähyllyltä xl-kokoiset naisten alushousut.  Itse olin s-kokoinen.

Vierailija
366/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasinen koristeellinen saippuapullo oli ilmestynyt tiskialtaan reunalle. En ole koskaan nähnyt ennen ja asuin yksin.

Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli. Miten lienee sinne joutunut. En pienehkön summan takia alkanut asiaa selvittämään. Tuskin setelin alkuperä olisi selvinnyt. Mukava yllätys kyllä, kun olin tuolloin varsin köyhä opiskelija.

Tää seteli voi olla ihan sitä, että joku, jolla on varaa, haluaa ilahduttaa satunnaista henkilöä, joka käyttää kirjastoa. Näitähän on, jotka joskus haluavat ilahduttaa tuntemattomia ilman mitään varsinaista syytä. 

Ap: -"Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli".

Kirjastossa työskennelleenä löytyi joskus seteli kirjan välistä. Outoa käyttää seteliä kirjanmerkkinä.

Ei ollut kirjamerkkinä, vaan monet piilottaa rahoja kirjoen sivujen väliin. Ja unohtaa. 

Joo mutta kun aloittaja oli löytänyt setelin KIRJAKAUPASTA ostamansa UUDEN kirjan välistä ja sinä (?) puhut, että kirjaston kirjojen väliin saattaa joku ilahduttaakseen piilottaa setelin.

No joku on tarkastellut kirjaa kaupassa ja kädessä ollut seteli päätykin sinne, vaikkei ostanutkaan kirjaa.

Vierailija
367/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin varastosta jonkun laatikon pohjalta vanhan messinkisen pyöreän rasiantapaisen. Tutkin sitä ja selvis että on saksankielinen viiden vuoden kalenteri. Pitkään istuin ja kaivelin muistia että onko jokin oman perheen perintöesine vai kirppikseltä ostettu. Ei mitään muistikuvaa mutta kauan on ollut, kyseinen laatikkokin varmaan 15v koskematta samassa varastonnurkassa. Vanhemmatkaan ei muista että meillä sellaista olis koskaan ollut. Tossa se nyt odottelee että muisti virkistyis.

Tuo voi olla sellainen nappula kuin Indiana Jonesissa jota pyöräyttämällä muuttuu koko ympäristö....

Vierailija
368/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin iso siivous ja hyllystä, jossa oli kaikenlaisia papereita ym. löytyi paperi josta kellään meistä ei ole mitään hajua miten se on meille päätynyt tai kenen se on.

Paperissa on ”aikajana” syntymästä alkaen, siinä on siis myös syntymäaika. Kukaan meistä ei tunne ketään kehen se voisi täsmätä. Aikajanalle on merkitty esim. seurustelut mutta ei nimiä, myös eka lemmikki, kotoa poismuutto, opiskelut ym.

Paperi on vielä tallessa eikä edelleenkään mitään tietoa kenen se on.

Vierailija
369/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet upouudet miesten nahkahanskat, joita kukaan tunnusta omikseen. Täysi mysteeri, mistä tulivat ja kenen ovat.

Vierailija
370/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

akai kawairashii kuruma kirjoitti:

Itä-Saksassa Stasi kävi siirtelemässä toisinajattelijoiden asunnoissa esineitä.  Välillä jonkin esine katosi ja palasi takaisin. Kadulla kävellessä saattoi kuulla ryhmän täysin tuntemattomia ihmisiä keskustelemassa kävelijän henkilökohtaisista asioista.

Ideana oli saada ihmiset epäilemään omaa mielenterveyttään.

Ja esim oli sellainenkin keino että aina kun ihminen astui ulos asunnostaan oli siinä mustissa laseissa joku ja henkilö vaihtui vaan, tai aina joka ikinen päivä asetettiin roska samaan paikkaan kadulla jossa asukas käveli...

Nuo ovat olleet pirullisia keinoja horjuttaa ihmisiä kyllä. Eikä niin kaukanakaan siitä mitä AV llä tehdään....

Vierailija
371/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eteisen lipaston ylälaatikossa metallirasia, jossa on kolikoita. Otan siitä mukaan jos käyn lähikaupassa jotain ihan pientä ostamassa tms.

No, viime viikolla siellä oli huomattavasti 2 euron kolikkoa isompi, pronssinvärinen kolikko. Siinä on toisella puolella kolikkoa kiertävässä renkaassa teksti "Summum bonum" ja ristin haaroissa kirjaimet W, J, C ja T. Toisella puolella on myös jaettu ristimäisesti neljään osaaan, ja ekassa osassa on pääkallo, toisessa keihäs kädessä oleva kilpeä kantava mies, kolmannessa tulivuori purkautumassa ja viimeisessä linna. Jostain kaupasta kai tuon on tarvinnut vaihtorahana tulla, mutta kumma juttu, kun on niin selvästi isompi kuin normi kolikot.

Vierailija
372/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä juttu on että höyhen merkitsee jotain yliluonnollista tervehdystä ? Ei ole ensimmäinen ketju jossa on tullut vastaan.

Minusta olisi oudompaa jos ei koskaan missään tulisi höyhentä vastaan kun lähes kaikkialla liikkuu lintuja ja keveinä voivat helposti pöllähtää vaikka ikkunasta sisään.

Varmaan vaikka kuolemantapauksen jälkeen tulee enemmän pysähdyttyä nykyhetkeen jolloin huomioi sitten asioita joista ei muuten välittäisi ja annettua niille outoja merkityksiä, mutta silti, miksi juuri höyhenet?

Vierailija
373/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukansiemeniä ilmestyy viikoittain lattioille. Varmasti joku hiiri joka niitä poissa olessa kuljettaa jostain jemmasta. En ole kuullut mitään rapinaa vuoteen eikä papanoitakaan koskaan näy. Kärpätkin muutti kuistin alta kesällä pois. Luulis että hiiret häiriintyis koirasta mutta vissiin täällä tanssahtelevat ihan sovussa kun oon töissä.

Vierailija
374/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli ilmestynyt mystinen avain. Olin pidempään ihmetellyt kyseistä avainta avainnipussani, mutta ajattelin jossain vaiheessa tarvitsevani sitä, joten en heittänyt pois.

Muuttaessani uudella paikkakunnalle säilytin avainta edelleen, jos joku jostain ilmestyisi sitä kaipaamaan. Ei kaivannut, joten heitin menemään.

Se oli omituinen avain, koska näytti ihan kotiavaimelta! Kukaan muu ei sitä avainnippuuni ole voinut kiinnittää, joten olen itse syyllinen. Joku tärkeä avain sen silti täytyi olla, koska oli avainnipussa kiinni eikä kaapin perukoilla.

Joissakin sähkörasioden (pysäköintipaikan lämmitystolppa) kansissa on abloy-avain.

Jos kannen antaa olla aina auki, niin lopulta unohtaa koko avaimen olemassaolon. 

Vierailija
375/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä juttu on että höyhen merkitsee jotain yliluonnollista tervehdystä ? Ei ole ensimmäinen ketju jossa on tullut vastaan.

Minusta olisi oudompaa jos ei koskaan missään tulisi höyhentä vastaan kun lähes kaikkialla liikkuu lintuja ja keveinä voivat helposti pöllähtää vaikka ikkunasta sisään.

Varmaan vaikka kuolemantapauksen jälkeen tulee enemmän pysähdyttyä nykyhetkeen jolloin huomioi sitten asioita joista ei muuten välittäisi ja annettua niille outoja merkityksiä, mutta silti, miksi juuri höyhenet?

Olen kuullut tällaisenkin: rakas kissa kuollut ja vaikka ei ollut ulkokissa jne ja kerrostalokin niin niin vaan oli seuraavana aamuna sitten valkoinen höyhen viipottanut pitkin lattiaa, eikä taloudessa edes höyhentyynyjä. Niin onhan nämä jänniä.

Vierailija
376/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha taskulamppu oli ilmestynyt yön aikana keittiöön. Ei edes toiminut ja oli maa-aineksen peitossa. Edelleen mysteeri.

Ihan kuin Viisikoissa :)

Vierailija
377/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tykkään monasti vittuillessaan viedä yhden kengän jonkun kotoa ja kiikutan sen sitten vaivihkaa toisen talouden naulakkoon.

Näin saan tuplavaikutuksen ja hämmingin pienellä vaivalla.

Vierailija
378/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 samanlaista hupparia pyykkikorissa, vaikka vain 1 piti olla.

Joskus vieläkin kaipaan virkkaamaani punaista hattua, jonka joku on löytänyt kotoaan sinä aamuna, jolloin vuosituhat vaihtui.

Vierailija
379/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarin liinavaatekaapin päälle oli ilmestynyt uusi pieni nalle, jossa oli tuotelappu kiinni, eli ei kenenkään vanha. Meillä ei ole enää pieniä lapsia, eikä lapsiperhetuttuja. Siinä se nalle mötkötti.

Täysi mysteeri.

Vierailija
380/932 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin kerran kondomin kodinhoitohuoneen lattialta, pyykkikasan alta.

Jonkun perheen miehen taskuista kai pudonnut, koskaan ei selvinnyt kenen.