Onko kotiisi koskaan ilmestynyt esine, jota kukaan teillä ei tunnista? Esine, josta kukaan ei tiedä, kenen se on ja mistä se tuli?
Löysin äsken keittiön laatikosta vanhan hopeisen kakkulapion, jossa on etunimi, jota kukaan ei tunnista, ja päivämäärä, joka ei merkinnyt kenellekään mitään. Kukaan ei tiedä, mistä se on peräisin, enkä ole koskaan ennen nähnyt sitä.
Kommentit (932)
Naisten korkokengät kokoa 42. En tiedä lähipiiristä ketään niin isojalkaista.
Vierailija kirjoitti:
Naisten korkokengät kokoa 42. En tiedä lähipiiristä ketään niin isojalkaista.
Sun miehen harrastus?
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmisiltä jääneet alushousut. Miten ihmeessä kukaan lähtee ilman alushousuja eli miten ne voi unohtua? Vai kuskaako jengi aina ylimääräisiä mukana, joten toiset puetaan ja toiset unohdetaan?
Mulla oli nuorenpana usein käsilaukussa muun muassa varapikkarit ja sukat. Silloin elin huoletonta elämää, jolloin esim päiväreissu kaverin luokse Hyvinkäällä saattoi matkalla muuttua viikonlopun mittaiseksi reissuksi Helsinkiin johonkin random-paikkaan bileisiin ja / tai jatkoille tai saatoin päätyä vaikka Lahteen entisen kirjekaverin luokse. Nykyään en enää sellaista osaisi kuvitella omalle kohdalle, mutta silloin nuorena ei ollut kauheasti rajoituksia. Käsilaukusta löytyi vaikka mitä, minkä kanssa pärjäsi parikin yötä, jos tuli mieleen tehdä spontaaneja reissuja.
Ihan tuntematon, mutta kauan kadoksissa ollut:
Oltiin ostettu yksi lahjakortti . Meillä lahjakortit ym. aina yhdessä laatikossa keittössä. Kyseinen lahjakortti kuitenkin katsosi. Katsottiin kaikki mahdolliset paikat: kaappien takaa, laatikoiden alta, kirjojen ja lehtien välistä, laukuista...ihan joka paikasta. Kadonnut ja ajateltiin, että ehkä mennyt vahingossa roskiin. Kului viikkoja.
Lähdin sitten lasten kanssa yhtenä aamuna aikaisin matkalle. Mies jäi yksin kotiin. Kun mies aamulla heräsi, lahjakortti oli kauniisti keittiön työtasolla. Mies laittoi viestiä minulle, että löysit sitten lahjakortin. Ei, en ollut löytänyt, enkä ollut laittanut sitä työtasolle. Lapsetkin kielsivät tietävänsä asiasta.
Kerran ilmestyi karkkipapereita karkeista joita en syönyt koska en pitänyt niistä, laatikolla oli myös käyty salaa kun olin lomalla. Ja lapsena leluja kaadettiin ja kolikoita hävisi, vanhemmat ei olleetkaan syyllisiä. Myöhemmin selvisi että yksi sukulainen kävi kotonani salaa vara-avaimilla ja mm. roskasi ja varasti. Hän luulee vieläkin etten tiedä mitä hän teki salaa. Enää en ikinä lainailisi avaimia yhtään kenellekkään.
Leipä laatikossa sukulaisella, sukulainen tietysti kuvitteli että hänen muut sukulaiset olivat tuoneet leivän hänen kotiinsa poissa ollessa. Todellisuudessa asunnossa oli ollut/majaillut naisen miehen ystäviä, jotka toivat asuntoon myös naisia "kylään". Ja nainen yhä katselee miestä, joka lainailee kotiavaimiaan ystävilleen jotka toivat hänen kotiinsa yhden illan juttuja ja sitten netissä kehuivat asialla vieläpä. Varmaan "kukkien kastelua" varten ne avaimet miehen ystävillä.
Onhan noita. Yksi pieni pyyhe kaapissa. Mun mielestä mies sai sen joltain työpaikalta joululahjaksi, mies on sitä mieltä että minä sain omaltani. Tänä aamuna löysin purkillisen kosteusvoidetta, aukaisemattoman. Kai mä itse olen sen ostanut, mutta siitä täytyy olla kauan ja sitten vain unohtanut.
No tollanen outo mies on ollut nyt 6 vuotta mun kotona. Ei mitään hajua mistä se tänne on kulkeutunut. No ainakin se siivosa jälkensä
Lasinen koristeellinen saippuapullo oli ilmestynyt tiskialtaan reunalle. En ole koskaan nähnyt ennen ja asuin yksin.
Ostin kirjakaupasta uuden kirjan, jonka välissä oli 20 euron seteli. Miten lienee sinne joutunut. En pienehkön summan takia alkanut asiaa selvittämään. Tuskin setelin alkuperä olisi selvinnyt. Mukava yllätys kyllä, kun olin tuolloin varsin köyhä opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Pyykeistä löytyi naisten mustat L-kokoiset pikkuhousut. Itse olen S-kokoinen. Eron jälkeen mies kertoi, että oli pettänyt minua paljon. Ilmeisesti myös jonkun pullukan kanssa.
Miksi tätä on alapeukutettu? Sopiihan se aloitukseen
Vaatekaappini ylähyllylle ilmestyi 37 kpl pino vanhoja lp levyjä. Asun yksin, lukot on sarjoitettu, ilmestyi koronakeväällä kun itsekin olen ollut lähinnä kotona, yhtenä päivänä vain huomasin.
En tajua???
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmisiltä jääneet alushousut. Miten ihmeessä kukaan lähtee ilman alushousuja eli miten ne voi unohtua? Vai kuskaako jengi aina ylimääräisiä mukana, joten toiset puetaan ja toiset unohdetaan?
Minä uskon, että ne jätetään tarkoituksella merkiksi.
Löysin kodistani 2 samaa kirjaa. Muistan selvästi kuinka ostin toisen noista, mutta ei mitään mielikuvaa toisen hankkimisesta. Ei mikään vanha kirja, joten itse olen sen toisenkin hankkinut. Mutta milloin? Ja miksi en lainkaan muista?
Heräsin yöllä kehräykseen ja mahani päällä makasi kissa. Minulla ei ollut kissaa ja asuin kerrostalossa. Arvelin naapurin kissaksi ja niin se olikin. Ei mitään hajua, miten se oli päässyt asuntooni. En edes avannut ovea sinä päivänä, koska olin sairas. Parvekkeen oven olin mahdollisesti avannut, joten ehkä sitä kautta naapurin parvekkeelta. En tajua vain miten en huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen huoneen kaapista löytyi kirves. Lapsi on muuttanut omilleen 15 vuotta sitten.
Tänä kesänä raivasin kaappia mistä löytyi.
Ei muista mistä se on tullut, tai ei ainakaan myönnä🤔Ihan kunnon ihminen on tullut hänestä ei mikään murhamies.
Tähän on kyllä pakko sanoo, että kyllä kirvestä käytetään aika paljon muuhunkin kuin murhaamiseen. Aivan kuten puukkoa.
Mulla on tylsästi vain koko ajan paisuva pyyhevarasto. En tajua mistä niitä kulkeutuu ja naisystäväkin välillä jo niistä kyselee, että keneltäs tämä on jäänyt? Varsinkin jos väri viittaa vähänkin naismaiseen makuun, eli esim vaaleanpunainen.
Tuossa pyykkipäivänä itsekin tajusin, että neljässä vuodessa pyyhekaappi on noin tuplautunut ja ei kyllä selity parilla uudella ostetulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tylsästi vain koko ajan paisuva pyyhevarasto. En tajua mistä niitä kulkeutuu ja naisystäväkin välillä jo niistä kyselee, että keneltäs tämä on jäänyt? Varsinkin jos väri viittaa vähänkin naismaiseen makuun, eli esim vaaleanpunainen.
Tuossa pyykkipäivänä itsekin tajusin, että neljässä vuodessa pyyhekaappi on noin tuplautunut ja ei kyllä selity parilla uudella ostetulla.
Meiltä pyyheitä katoaa tasaiseen tahtiin eikä hajuakaan mihin ne ovat menneet. Ehkä päätyneet teille :D
Kyllä, mutta osan kissavahtina ollut veli lienee tuonut tänne. Muutama mysteeri seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tuohon salasuhde / vauva / helistin kysymykseen. Exäni on somessa kaverini, mitään viitteitä vauvasta tai nyt jo siis ainakin 9 vuotta vanhasta lapsesta ei ole. Hän on naimisissa toisen naisen kanssa, jonka tavannut muutama vuosi meidän eron jälkeen ja heillä on lapsettomuusongelma, sen verran tiedän.
Voihan se olla, että mies ei vain ole mukana lapsen elämässä (enää) eikä kuvia tai viitteitä siksi löydy. Lapsi voi silti olla olemassa.
Lapsettomuus yhden naisen kanssa ei tarkoita sitä, että olisi lapseton kaikkien kanssa.Omassa lähipiirissäni on mies, jolla on noin 10-vuotias lapsi. Lapsesta ei tiedä juuri kukaan. Lapsi itsekään ei ilmeisesti tiedä kuka on hänen biologinen isänsä. Tässä on takana todella sotkuinen säätösuhde, jossa tuloksena oli vahinkovauva. Hetken aikaa isä oli olevinaan jonkinasteinen isä ja muutamia kuvia löytyi kaksivuotiaaksi saakka (kotoa, ei somessa). Koskaan hän ei kuitenkaan asunut samassa taloudessa. Parin vuoden jälkeen nainen perusti perheen toisen miehen kanssa, teki lisää lapsia ja poisti biologisen isän olemassaolosta kaikki muistot. Jostain syystä isyyttä ei koskaan oltu tunnustettu ja virallisesti lapsella ei ole lainkaan mainintaa tästä isästä. En ole varma miksi lapsen biologinen isä antoi asian mennä näin, ehkä hän ei sitten halunnutkaan oikeasti olla osa lapsen elämää. Niin tai näin, tässä tapauksessa on turha etsiä kuvia tai tietoja lapsesta, juuri kukaan ei siitä tiedä ja esim miehen perheelle tämä tapaus oli vaikea paikka ja on ns tabu, josta ei puhuta.
Joo tämä on outo tapaus. Mies ei ollut mikään naistenmiehenä eikä edes kovinkaan paljon seksin perään. Itse taas toivoin perhettä ja sen hän kyllä tiesi. En tiedä miksi hän sitten olisi päätynyt hankkimaan lapsen jonkun toisen kanssa, vahinko lienee ainoa selitys pettämisen ohella. Mutta miksi hän olisi laittanut kuvan lapsesta esille paikkaan, josta kaikki sen näkevät ja myös minulla oli tapana hänen työpaikallaan käydä. Ehkä halusi jäädä kiinni. Outoa on myös se, että kerroin asiasta 2 ystävälleni, jotka seurustelivat hänen kavereiden kanssaan. Kun kerroin asiasta, huomasin että kaverini vaihtoivat katseita keskenään, ihan kuin olisivat tienneet asiasta jo valmiiksi. Totesivat vain että ”ainakin pääsit miehestä eroon”. Emme enää ole väleissä mutta asia tulee aina kerran vuodessa mieleen joka tapauksessa.
Voihan se olla, että mies ei vain ole mukana lapsen elämässä (enää) eikä kuvia tai viitteitä siksi löydy. Lapsi voi silti olla olemassa.
Lapsettomuus yhden naisen kanssa ei tarkoita sitä, että olisi lapseton kaikkien kanssa.
Omassa lähipiirissäni on mies, jolla on noin 10-vuotias lapsi. Lapsesta ei tiedä juuri kukaan. Lapsi itsekään ei ilmeisesti tiedä kuka on hänen biologinen isänsä. Tässä on takana todella sotkuinen säätösuhde, jossa tuloksena oli vahinkovauva. Hetken aikaa isä oli olevinaan jonkinasteinen isä ja muutamia kuvia löytyi kaksivuotiaaksi saakka (kotoa, ei somessa). Koskaan hän ei kuitenkaan asunut samassa taloudessa. Parin vuoden jälkeen nainen perusti perheen toisen miehen kanssa, teki lisää lapsia ja poisti biologisen isän olemassaolosta kaikki muistot. Jostain syystä isyyttä ei koskaan oltu tunnustettu ja virallisesti lapsella ei ole lainkaan mainintaa tästä isästä. En ole varma miksi lapsen biologinen isä antoi asian mennä näin, ehkä hän ei sitten halunnutkaan oikeasti olla osa lapsen elämää. Niin tai näin, tässä tapauksessa on turha etsiä kuvia tai tietoja lapsesta, juuri kukaan ei siitä tiedä ja esim miehen perheelle tämä tapaus oli vaikea paikka ja on ns tabu, josta ei puhuta.