Kuinka usein syöt ns.roskaruokaa?
Jokainen varmaan osaa päätellä mitä tässä meinataan.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:27"]
Ei syödä kotimaisisa viljoja eikä perunaa joten valikoima pienenee mitä voi hakea ja mistä. Mielestäni ruoka mitä sitten haetaan muualta on aika tasokasta.
[/quote]
Aikapitkälti raaka vihanneksissa pysytään. On se elämä kivaa kun jokainen saa nauttia siitä mistä tykkää
Aika tavanomaista on reissun päällä nähdä joku kokonainen urheilujoukkue hampurilaisella tai pizzalla. Jopa hentoja voimistelijatyttöjä.
Hampurilainen 5-10 kertaa vuodessa, ehkä... Joskus menee pari viikossa (kiirepäivinä), mutta sitten voi olla kuukausien tauko.
Pakastealtaan pizzan ostan kotiin suunnilleen kerran vuodessa. En yleensä muista, että niitä on olemassa, vaikka tykkäänkin :).
Minä en lue leivoksia tai keksejä roskaruuaksi. Mielestäni ne ovat osa normaalia juhlaruokaa.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:26"]
Mutta: kukin perhe tavallaan ! Ihmettelen vain, kun lapsiperheitä on paljon pikaruokapaikoissa, meidän lisäksi ;)
[/quote]
Ne on noita perheitä, jotka käy kerran vuodessa ;). Vai oletko tarkkaillut, että näette samat naamat joka kerta, kun itse käytte?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:55"]
Minä en lue leivoksia tai keksejä roskaruuaksi. Mielestäni ne ovat osa normaalia juhlaruokaa.
[/quote]
Mä taas syön melkein joka aamu aamupalan jälkkäriksi keksejä... tai suklaata.
En kyttää sen kummemmin. Tästä ketjun alkuvastauksista tuli vain mieleeni ristiriita.Ensimmäiset vastaajat eivät käy kuin max kerran vuodessa. Silti käytännössä, oman perheeni tavoin, varsinkin viikonloppuisin lounasaikaan pikaruokapaikoissa on paljon lapsiperheitä. Mutta kuten jo sanoin, kukin perhe tavallaan :)
t : sekKotiruokaa kokkaava roskaruokaäiti
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:26"]
Mutta: kukin perhe tavallaan ! Ihmettelen vain, kun lapsiperheitä on paljon pikaruokapaikoissa, meidän lisäksi ;)
[/quote]
Ne on noita perheitä, jotka käy kerran vuodessa ;). Vai oletko tarkkaillut, että näette samat naamat joka kerta, kun itse käytte?
[/quote]
Juuri, jos näette ravintolassa jonkun istuvan siellä juoden drinkkiä niin hän tekee sen joka päivä ja on siis alkoholisti, jep
Mikä nyt sitten on roskaruokaa, itsetehty pulla vai kaupan kakku, tilattu pizza, hampparit?
No minä syön kyllä ihan joka päivä..ainakin kerta viikkoon pizzaa tilataan, hampurilaisia, päivittäin suklaata, karkkia, limua, kahvin kera jotain kakkua, keksejä ihan joka päivä ja moneen kertaan. Päivittäin myös kunnollista kotiruokaa voilla ja kermalla. Näillä on menty, terveenä pysytty eikä paino-ongelmia. Syön sitä mikä milloinkin maistuu.
Burger king on hauska esimerkki. Hirvee määrä ihmisiä niihin jonottaa ja moni niistä on sellaisia ihmisiä jotka ettei ole moneen vuoteen syöneet hampurilaista.
Itse saatan käydä Hesellä ehkä kerran vuodessa, lapset 2-3 kertaa vuodessa(12v ja 9v)..Pitsaa en roskaruuaksi lue, mutta sekin taitaa jäädä kertaan vuodessa.
En ole mikään ravintoainefanaatikko, jotenkin on vaan mennyt vähän harvaksi.
Roskaruoka nimi tulee sen safkan mukana tulevasta paperimäärästä/cola mukeista/laatikoista. Nimi ei viittaa millään tavalla alunperin safkan huonouteen, terveyshaittoihin vaan sen mukana tulevan roskan määrään. Tosin tämän tiesi 99% av-mammoista, mutta nyt tietää se jäljelle jäänyt 1% myös.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:06"]
Mikä nyt sitten on roskaruokaa, itsetehty pulla vai kaupan kakku, tilattu pizza, hampparit?
[/quote]
Roskaruokaa on se minkä mukana tulee roskaa eli paperia/mukeja/laatikoita. Mikään kotona tehty ei ole roskaruokaa jos se lautaselta syödään, jos nyt pilkkua nussitaan niinkun täällä on tapana tehdä.
Tämä vastaukset on kyllä hauskoja. Juuri kukaan ei syö juuri koskaan juuri mitään "roskaruokaa", ei eineksiä eikä käy hampurilaispaikoissa. Turhaan ne pakastepitsat ja lihapiirakat sitten varmaan kaupan hyllyillä on samoin kuin Heset ym. joka nurkan takana.
Syödään aloituksessa mainittua ruokaa kun tekee mieli, joskus ei viikkoihin mitään ja välillä menee viikottain.
Kyllä kuukauden aikana täytyy pari kertaa hyvää kebabia saada. En piittaa siitä, onko se jonkun mielestä roskaruokaa. Pidän enemmän erityyppisistä kebabeista kuin näiden kahden valtaketjun hampurilaisista; jälkimmäisissä kun ei oikeastaan ole mitään syötävää.
2x kuussa syömme hampurilaiset, itse otan lasten juustoaterian tuoremehulla. Kerran kuukaudessa kaupan pizzat. Ei muuta. Sipsejä uutenavuonna ja vappuna ja lapsen synttäreillä.
Muuten teemme ruuat itse
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:58"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:55"]
[/quote]
Mä taas syön melkein joka aamu aamupalan jälkkäriksi keksejä... tai suklaata.
[/quote]
Ei tuossakaan ole mielestäni mitään pahaa ja oikeastaan viittasin vain siihen, mitä ajattelen kyseisten ruokien olevan. Siis juhlaruokaa, ei roskaruokaa. Itsekin syön keksejä välipalana toisinaan, mutta toivoisin etten sortuisi niihin, koska mielestäni niitä ei kannata syödä niin usein. En ole silti mikään ruoka-askeetikko, enkä esimerkiksi tiedä mitään kaloreista tai vitamiineista. Pyrin syömään monipuolisesti.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:46"]
Tämä vastaukset on kyllä hauskoja. Juuri kukaan ei syö juuri koskaan juuri mitään "roskaruokaa", ei eineksiä eikä käy hampurilaispaikoissa.
[/quote]
Muista en tiedä, mutta itse vastasin (ap:n pyynnöstä) siten, mikä on omasta mielestäni roskaruokaa. Siis hampurilainen ja pizza. Kebab myös, mutta sitä en ole koskaan maistanut.
En pidä esim. kaupan mikroaterioita roskaruokana.
25
Ehkä suunnilleen kerran viikossa, mut en syö lihaa, joten vältyn roskaruoan pahimmilta terveyshaitoilta. Lähinnä rahaa menee turhaan ja suolaa tulee ehkä vähän liikaa. Ylimääräisistä kaloreista mun ei tarvitse huolehtia, oon aina ollut hoikka.
Vastapainoksi mun kotiruokani on terveellisempää kuin varmasti suurimmalla osalla suomalaisia.