Kuinka usein syöt ns.roskaruokaa?
Jokainen varmaan osaa päätellä mitä tässä meinataan.
Kommentit (46)
Mä söin eilen koko päivän... Joskus tarttee tehdä niin.. Liian usein tulee syötyä, mut yleensä pieniä määriä kerrallaan. eli ehkä joku pikku hampurilainen, ei mitään megamättö xxxxx-l -ateroita.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön eineksiä/puolieineksiä ehkä kerran-pari viikossa. Pizza/kebab/mäkkiruokaa harvemmin, ehkä 2-4 kertaa vuodessa, kuten sipsiä ja karkkiakin.
Kahvin kanssa saatan syödä ehkä pienen keksin tai leivonnaisen noin kerran viikossa.
Kunnon kotiruokaa taas rakastan yli kaiken :)
"Kunnon kotiruokaa taas rakastan yli kaiken" mä oon taas täysin päinvastoin tota :D mä rakastan grilli ruokaa (roskaruokaa) yli kaiken en oo paksu oln laiha mutta muhun ns. mahtuu paljon roska ruokaa ku se on vaan niin hyvää
Meillä syödään näitä kerran viikossa - kerran kuukaudessa, riippuen lähinnä siitä, milloin on käyntiä "isolle kirkolle"... Omalla paikkakunnalla ei ole muuta kuin huoltiksen yhteydessä hamppareita ja pitsoja, niiden tarjonta on syöty jo vuosia sitten läpi ja laatukin on hiukan 90-lukuista, joten säästetään mielellämme roskaruokailut siihen, kun päästään isomman tarjonnan äärelle.
Lapset joskus kitisee hampurilaisia useamminkin, mutta on pidetty aika hyvin kiinni siitä, että eivät ole arkiruokaa. Halutaan pitää nuo sellaisina pieninä juhlahetkinä. Isompina ostakoot viikkorahoilla jos haluavat, ja silloin toivottavasti pelaa jo oma itsekuri sen verran, ettei koko ajan tarvitse käydä.
Meillä ei syödä koskaan.Emme vain pidä niistä. Teemme kaiken ruuan itse 90%: ti kotimaisista raaka-aineista.
Meillä syödään yleensä pikaruokaa, silloin kun on kiire eikä muuta ole. max 1krt viikossa. Lomalla välillä useammin, mutta arkena aika harvoin. Molemmat lapset ovat normi painoisia.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 11:57"]
2x kuussa syömme hampurilaiset, itse otan lasten juustoaterian tuoremehulla. Kerran kuukaudessa kaupan pizzat. Ei muuta. Sipsejä uutenavuonna ja vappuna ja lapsen synttäreillä.
Muuten teemme ruuat itse
[/quote]
Ette vissiin käy sitten kenenkään muun synttäreillä? Edes lapsi?
Minua häiritsee nämä vakuuttelut, että x:ää syödään tasan se kolme kertaa vuodessa eikä yhtään enempää. Entä lomamatkat? Jos tilaat ravintolasta hampurilaisen ja ranskalaiset, lasketko sen mukaan vai eikö se olekaan hampurilaisten syömistä, kun sitä ei syödä hampurilaispaikassa? Jos lapsesi syö kaverisynttäreillä sipsejä, sitä ei lasketa, kun hän ei syö niitä kotona?
Parempi vastaus siis olisi, että syötte sipsejä muutaman kerran vuodessa juhlapäivinä. Tarkat laskelmat eivät takuulla kerro koko totuutta.