Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis miksi yh:n pitäisi olla köyhä yms

Vierailija
14.03.2014 |

Itse olen pienen tytön yksinhuoltaja. Tienaan yli kymppitonnin kuussa, asun velattomassa omakotitalossa, en ole tarvinnut lastenhoitapua sukulaisilta tai perhetyöntekijältä. Hyvin menee.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten rahassa toi sun palkka on kuitenkin vaan 8000€.

Vierailija
2/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot tykkäävät vaalipuheissaan kiekaista "yksinhuoltajat ja eläkeläiset", vaikka he tarkoittavat "köyhät". Köyhä on jotenkin leimaava ilmaisu, ja harva haluaa sitä leimaa. Niinpä vaaditaan pontevasti kaltaisillesi yksinhuoltajille lisää ilmaista rahaa,  samoin hyvätuloisille eläkeläisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:16"]

Poliitikot tykkäävät vaalipuheissaan kiekaista "yksinhuoltajat ja eläkeläiset", vaikka he tarkoittavat "köyhät". Köyhä on jotenkin leimaava ilmaisu, ja harva haluaa sitä leimaa. Niinpä vaaditaan pontevasti kaltaisillesi yksinhuoltajille lisää ilmaista rahaa,  samoin hyvätuloisille eläkeläisille.

[/quote]

Lisää ilmaista rahaa vaaditaan myös lapsiperheille. Tässäkin on takana olettama, että lapsiperheellä kuuluu olla oikea rahapula. Useimmilla ei ole.

Vierailija
4/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:02"]

Itse olen pienen tytön yksinhuoltaja. Tienaan yli kymppitonnin kuussa, asun velattomassa omakotitalossa, en ole tarvinnut lastenhoitapua sukulaisilta tai perhetyöntekijältä. Hyvin menee.

[/quote]

Mitä teet työksesi?

Vierailija
5/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko valtiolta lapsilisän yh-korotuksella? Entä elarit, saatko nekin korotettuna?

Vierailija
6/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:21"]

Otatko valtiolta lapsilisän yh-korotuksella? Entä elarit, saatko nekin korotettuna?

[/quote]

En ota lapsilisää. Elareita en saa lapsen isältä.

Vierailija
7/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tienaa noin paljon kuin ap, mutta minäkin tulin toimeen yh-vuosinani ihan ok.

Tunsin monta samankaltaista naista. Eivät kaikki yh-naiset näe nälkää, joudu lopettamaan kampaapokäynteja, shoppailua ja matkustamista vain siksi, että he ovat perheen ainoa elättäjä.

Vierailija
8/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan siksi että muut saisivat haukkua ja tuntea ylemmyyttä. Sinunkin pitää nyt luopua omaisuudestasi ja luovuttaa työpaikkasi jollekulle toiselle, muuten emme voi haukkua sinua. Sinun on ajateltava meitä muita, älä ole niin itsekäs että pärjäisit hyvin ilman tukia! rahat tänne ja heti!

Vierailija
9/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tietenkin saan lapsilisän yh-korotuksella. Elarit korotettuna?!? Kyllä lasteni isä maksaa neljä kertaa enemmän kuin ilmeisesti sinun tarkoittamisi kelan maksama.

t. ansio-ja pääomtulot yli 120000

Vierailija
10/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta hitossa otan. Korotetut elarit?!?

t. yli keskituloinen yh

Vierailija
11/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä olla köyhä. Mutta tilastollisesti yksinhuoltaja on parisuhteessa elävää todennäköisemmin köyhä.

Ihan selvähän se on, että yhden ihmisen tuloilla asumismenoihin menee suurempi summa kuin parisuhteessa elävillä. Samoin  muihin menoihin, jotka pariskunnat voivat puolittaa.

t: pienituloinen yksinhuoltaja

Vierailija
12/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-ha.

Vierailija
13/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinulle on sanonut, että pitäisi olla. Tilastollisesti se on totta, mutta ei se ole = KAIKKIen pitää olla.

Vierailija
14/14 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kolmen lapsen yh, asun omassa velattomassa 4 h + k rivarinpätkässä,  palkkaa kouraan 2250 euroa/kk, auto on, kaksi sijoitusasuntoa, osakkeita ja säästöjä jonkun verran ja 2 mökkiä, toisesta vähän velkaa, kun ostin muut kuolinpesän osakkaat ulos. Tottakai saan lasten isältä elarit ja valtiolta lapsilisät. 

Kummastelen, kun ihmiset olettaa mun olevan automaattisesti köyhä. (En olisi, vaikka en olisi perintöäkään saanut, olen aina elänyt tarkasti.)