Miten saan vyötäröä kapeammaksi?
Toisen ketjun herättämänä aloin pohtia, miten ihmeessä saan vyötäröni kapeammaksi. Se on nyt 70cm ja painoa minulla 52kg, pituutta 169cm. Vähän ylimääräistä vyötäröllä on ja varmaan kilon pudottamalla voisin sentin saada pois. Mutta nyt tarvittaisiin hyviä vinkkejä millä muulla vai voiko vyötäröä saada pienemmäksi?
Kommentit (22)
Kuntosalitreeni säännöllisesti raskailla painoilla, riittävästi rasvaa ja proteiinia mutta rajoitetusti hiilareita sisältävällä ruokavaliolla.
Painoa ei ainakaan kannata yhtään pudottaa, tai luut törröttävät (elleivät jo törrötä).
Alimmat kylkiluut pois, rasvaimu vatsaan ja kylkiin, kaikki ultraääni ja hopoxihoidot kehiin...Säännöllinen oikean korsetin käyttö 24/7.
Käyn kuntosalilla 2 kertaa vkossa ja raskailla painoilla, mutta ei se ainakaan vyötäröä kaventanut ole, ellei perästi leventänyt! Hulavannetta kait pitäisi kokeilla.
ap
Hmm....ehkäpä korsettikin, mutta en nyt kuitenkaan kesäkuumilla halua sellaisesa kulkea. Jos sitä käyttäisi muutaman tunnin päivässä, niin saisiko sillä mitään aikaan vielä?
ap
Painovanne on ihan huippuhyvä, siis sellainen hula missä on jotain 1,2 kiloa painoa. Itselläni on sellainen, ja vaikutuksia saa melko pian näkymään. Lähtee senttejä.
Voisitko koittaa olla vähän vähemmän ulkönäkökeskeinen? 70cm vyötärö ei tod ole paksu melkein 170-senttiselle. Kaikilla vai ei ole luonnostaan kapea uuma.
Ei siihen ole mitään muuta keinoa kuin laihduttaminen. Treenaamalla vatsa- ja kylkilihaksia kovilla painoilla kasvatat vain vyötäröä.
Älä käytä raskaita painoja salilla. Mulla ne kasvatti lihakset mutta läskit ei tuntunu lähtevän. Hula vanne on kivempi koska se on aerobista liikuntaa vatsalle, hyvää rasvanpolttoon
Rasvattomuus ja hyvä rakenne. Noista voit vaikuttaa toiseen.
Hyvät geenit. Minun vyötäröni on 73 cm ja olen AV:n mittaskaalassa mallia tankki, 176 cm ja 79 kg :) Toki lisäksi harrastan itämaista tanssia, joka on erittäin hyvää treeniä keskivartalolle. Vyötärö on ollut yhtä kapea silti ennen harrastuksen aloittamistakin. Aina olen kävellyt paljon, ehkä sillä saa jotain aikaiseksi.
13 lisää: kun nuorena painoin 65 kiloa, vyötäröni oli 62 cm, eli saman mallinen olen, vaikka lihoisin tai laihtuisin. Tissit ja takapuoli ovat isot.
Miksi sun pitäis saada vyötäröä kapeammaksi? Mikä se pointti siinä niinkun on? Jos olet hyvässä, terveellisessä kunnossa, niin??
Ei se muuten onnistu kuin laihduttamalla. Rasva ei vähene paikallisesti vyötäröä treenaamalla. Treenaus toki kasvattaa lihaksia ko. kohdasta, mutta rasva lähtee sieltä mistä lähtee, eikä siihen voi vaikuttaa. Vatsalihasliikkeet eivät siis kohdistetusti vatsasta rasvaa vähennä. Yleinen painonpudotus toki kaventaa kaikkia kohtia jossain määrin.
Ennen lapsia vyötäröni oli 64cm ja paino 50-51kg.....joten sellainen on kyllä joskus ollut, mutta eipä ole enää. Ikää 43, enkä nyt ihan missin mittoja havittelekaan, mutta haluaisin kadonneen vyötäröni takaisin.
ap
Älkää naurako, mutta iltaisin kuuntelen kuulokkeilla musiikkia täysillä ja keikutan lanteitani peilin edessä seksikkäästi. Kahdeksikkoa ja sivulta toiselle. Kyllä pysyy vyötärö kapeana!
Yksi hyvä vatsalihasliike on seuraava;
Käy selinmakuulle jalat koukussa, jalkapohjat maassa. Nosta ylävartaloa, vatsa tiukkana, koske vuorotellen oikean ja vasemman käden sormilla oikeaa ja vasenta kantapäätä. Semmoinen pieni mutta tehokas edestakainen heilunta. Vyötärö on ihan liekeissä tuon jälkeen.
Olen 174cm ja painan noi 59 kiloa.vyötärö on noin 70centtiä.miten saisi kapeaman.
Alhaisempi rasvaprosentti on oleellisin.
Kun rasvat on jossain 20 prossan kieppeillä, niin yleensä vyötärö alkaa löytymään. Kisakunnossa tietysti pienempi, mutta suurin osa pystyy tuon kakskyt prossaa pitämään ihan vuoden ympäri ilman menkkojen poisjääntiä tms.
Muita jippoja:
-transversus abdominus lihaksen treenaaminen. Tämä on se lihas, joka vetää vatsaa sisään ja kun tämä on tarpeeksi vahva, niin vatsa pysyy sisällä sitä erikseen imemättä.
http://www.livestrong.com/article/422690-transverse-abdominis-workouts/
- Jos normi ryhti on sellainen, että alaselkä on pahasti notkolla(eli perse pitkällä kuin aku ankalla), niin vatsa näyttää isommalta, kuin se oikeasti onkaan. Tämä kannattaa korjata. Googleta: how to fix anterior pelvic tilt.
-Vyötärön saa näyttämään kapeammalta, kun hankkii lihasta olkapäihin, leveisiin selkälihaksiin ja ulkoreisiin.
Tuossa nuo oleellisimmat, jos oikeasti haluaa asialle jotain tehdä.
Olet melkoisen hoikka. Jos lihoisit muutaman kilon, asettuisivatko lanteille? Jos ei, niin kunnon korsetti. Ihan sellainen oikea, ei mikään H&M:n. Ja sitä on pidettävä yötä päivää.
Hulavanteella on helppo kiinteyttää vatsaa, jos on tilaa kotona sitä pyörittää