Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohjeet yksinkertaisten, väljien aluspöksyjen tekoon pienelle lapselle?

Vierailija
14.03.2014 |

Kesää ajatellen kun olisi nättejä lyhyitä mekkoja, joiden alle haluisin tehdä konttaavalle vauvalle vaipan peitoksi pöksyjä näteistä mekkoihin sopivista puuvillakankaista. Sellaiset pussimaiset palleroiset, pienet röyhelöt siinä reiden ympäri tulevan kumilankakujan alla, eikä mitään tyköistuvaa joustavaa. Mutta en löydä ohjetta enkä ole ollenkaan taitava suunnittelemaan itse :/. Löytäisikö joku tai tietäisikö millaisilla hakusanoilla (suomi tai englanti) ohjetta kannattaisi etsiä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vuosia sitten kangaskaupoissa myytiin vaatteisiin kaavoja. Siellä oli muistaakseni Burdan mallikirjoja, joista selvisi, millaisia kaavoja myytävissä paketeissa oli. Itse ostin pari pakettia vauvanvaatekaavoja ja hämärä muistikuva on, että yhdessä paketissa olisi ollut kaavat röyhelöhousuihin.

Vierailija
2/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hakua "free patterns" vaikka aluksi. Toinen keino on hakea ulkomaisia ompelublogeja, niitä riitttää ja löytyy todella kivojakin. Sewing blog -haku esim. Itse olen ahkera kotiompelija ja löytänyt niin kaavoja kuin inspiksiäkin niistä. En nyt jaksa alkaa listaamaan niitä, kannattaa itse etsiä mieluisat. Onnea etsintään! Pikkuhousujen ompelu on tosi helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta! Onko tällaisille housuille joku oma nimitys suomeksi? Englanniksi löysin nyt vähän fiksummalla googlaamisella nimeksi bloomers, ja vielä joitakin ohjeitakin löytyi.

Vierailija
4/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamelukithan ne ovat ja kaavoja vaikkapa ompelukoneliikkeissä.

Vierailija
5/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Diaper cover" -nimellä tuli Gymboreelta mekkojen ja puolihameiden mukana.

Vierailija
6/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, en tiennyt tuollaista sanaa :D! Mamelukit näyttää kuvahaulla kuitenkin liian pitkälahkeisilta näin pienelle ja helteelle, mutta pistän sanan silti korvan taakse tulevia vuosia ajatellen. Tosi herttaisen näköiset.

Vierailija
7/7 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka löytyi kyllä myös "lyhyet mamelukit" ja vielä puolipitkätkin verkkokaupasta. Hienot on.