Kumpi pahempi laihduttajan puurossa: voi vai sokeri?
Otsikossa kysymys tulikin. Olen siis laihduttamassa ja syön aamuisin kaurapuuroa raejuuston kanssa. Puuro ei ole koskaan ollut varsinaista herkkua ilman voinokaretta tai sokeria.. Puuro maistuu puulta ilman mitään lisäystä. Uskallanko siis laittaa palan voita tai puoli tl sokeria? Vai yritänkö totutella suosiolla puuron makuun ilman lisukkeita..
Kommentit (43)
Finelin mukaan suomalainen margariini sisältää transrasvaa 0,3-0,5 %, voi 2 % ja kasviöljy 0 % painosta.[15]Eviran tutkimuksen mukaan alle puolessa Suomessa myytävistä margariineista ja levitteistä on transrasvoja, ja pitoisuudet ovat pieniä, eikä niillä ole terveydellistä merkitystä[16]
40 % transrasvoista saadaan maitovalmisteista kuten voista ja kermasta. Maitorasva sisältää luonnostaan transrasvoja
[quote author="Vierailija #35" time="14.03.2014 klo 12:19"]
1dl kaurahiutaleita, esim. 2rkl vehnälesettä mukaan, 2dl nestettä (0,5 maitoa, 1,5 vettä), vähän suolaa. Mikroon.
Sekoita valmiin joukkoon 1 rkl rypsiöljyä.
Päälle raejuustoa ja mustikoita, loraus mehukeittoa jos tarpeen.
Voin kertoa ettet edes kaipaa sokeria! Tulee tosi hyvää, vehnälese antaa vähän lisää täyteläisyyttäkin. Kannattaa testata, itse syön joka aamu.
[/quote]
Tämä, ja välillä, jos kaurapuuro kaurapuuron makuisena tökkii, niin jätä mustikat, raejuusto ja mehukoitto pois. Sen sijaan lisää kulhoon tai kattilaan
kourallinen pienittyjä saksanpähkinöitä,
ruokalusikallinen kuivattuja karpaloita,
vajaa teelusikallinen tai maun mukaan kanelia
1/4-1/2 tl muskottia
Halutessasi voit pilkkoa sekaan joko ennen keittämistä tai sen jälkeen puolikkaan omenan.
Minä laitan nykyään marjoja ja raejuustoa. Raejuustosta saa riittävän suolan ja marjoista makua. Mutta noista kahdesta sokeri varmaan pahempi kuin voi.