Kumpi pahempi laihduttajan puurossa: voi vai sokeri?
Otsikossa kysymys tulikin. Olen siis laihduttamassa ja syön aamuisin kaurapuuroa raejuuston kanssa. Puuro ei ole koskaan ollut varsinaista herkkua ilman voinokaretta tai sokeria.. Puuro maistuu puulta ilman mitään lisäystä. Uskallanko siis laittaa palan voita tai puoli tl sokeria? Vai yritänkö totutella suosiolla puuron makuun ilman lisukkeita..
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:12"]
Laita margariinia. Ihmisen aivot kun tarvitsevat hyviä rasvahappoja myös lauhduttaessa. Aina ei voi tuijottaa vain kaloreita.
[/quote]
Aivot tarvitsevat tosiaan hyviä rasvoja, joten margariinia ei kannata käyttää, vaan voita.
Riippuu tietysti määrästä ja muusta ruokavaliosta. Minä olen aina sallinut voin ja suolan puurossa, siis laihduttaessakin. Ei ole ainakaan minulla haitannut yhtään. Esim painan nyt 54kg, ja rasvaprosentti 21 (tosin heittelee eri tavalla mitattuna), ja syön aamupuuroni voilla. Mutta en muuten hirveänä rasvalla mättää, vaikka täysrasvatuotteita käytänkin.
Kukaan ei ole tullut läskiksi puuroa syömällä, vaikka siinä olisi voisilmä ja sokeria päällä.
Kohtuukäytettynä sopii varmasti diettiisi.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:06"]
Millä tavalla voi on hyvis ja kasvirasvat pahis?
[/quote]
Tossa oli puhe margariinista vs. voi. Hyviä kasvirasvoja ovat oliiviöljy, kookosöljy sekä pähkinöistä ja avokadoista saatavat rasvat. Voi ja muut eläinrasvat ovat hyviä rasvoja. Margariini ei ole hyvää rasvaa nähnytkään.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:47"]
[/quote]
Tossa oli puhe margariinista vs. voi. Hyviä kasvirasvoja ovat oliiviöljy, kookosöljy sekä pähkinöistä ja avokadoista saatavat rasvat. Voi ja muut eläinrasvat ovat hyviä rasvoja. Margariini ei ole hyvää rasvaa nähnytkään.
[/quote]
Riippuu kylläkin margariinista. Ne, joissa on korkeampi rasvaprosentti (60 tai enemmän), ovat parempia kun kevyttuotteet ja aina voita parempia vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:47"]
[/quote]
[/quote]
Riippuu kylläkin margariinista. Ne, joissa on korkeampi rasvaprosentti (60 tai enemmän), ovat parempia kun kevyttuotteet ja aina voita parempia vaihtoehtoja.
[/quote]
Kyllä margariini on aina margariinia, vaikka olis minkä prosenttista. Voi on aina margariinia parempi vaihtoehto.
Eläinrasvat eivät muuten aiheuta sydän- ja verisuonitauteja.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 11:54"]
Eläinrasvat eivät muuten aiheuta sydän- ja verisuonitauteja.
[/quote]
Teolliset transrasvat ovat kiistattomasti epäterveellisiä ja aiheuttavat sydän- ja verisuonitauteja. Margariineistämme yli 40:ssä prosentissa löytyy epäterveellisiä transrasvoja. MIksi viranomaisemme jatkuvasti vastustavat transrasvojen merkintäpakkoa? Ehkä siksi, että heidän suosittelemissaan keinolevitteissä noita teknotransseja on.
Kasvisrasvoiksi väitetyt margariinitkin voivat sisältävää eläinrasvoja emulgointiaineiden muodossa, esim E471. Ei siis sovi kasvissyöjille ja vegaaneille nuo keijut.
HEI!
1dl kaurahiutaleita, esim. 2rkl vehnälesettä mukaan, 2dl nestettä (0,5 maitoa, 1,5 vettä), vähän suolaa. Mikroon.
Sekoita valmiin joukkoon 1 rkl rypsiöljyä.
Päälle raejuustoa ja mustikoita, loraus mehukeittoa jos tarpeen.
Voin kertoa ettet edes kaipaa sokeria! Tulee tosi hyvää, vehnälese antaa vähän lisää täyteläisyyttäkin. Kannattaa testata, itse syön joka aamu.
Ja aatelkaa miten pahaa margariini on. Sehän pilaa puuron. Itse syön joka aamu puuron joko voisilmällä tai mustikoilla, mieluhalun mukaan. Mulle sopii paremmin se että saan hiilihydraatteja heti aamusta, proteiinipitoisempaa sit lounaasta alkaen.
Maidon D-vitamiini ei imeydy ilman sitä rasvatippaa eli kyllä se teelusikan puolikas rasvaa pitää saada joko öljynä tai puuron silmänä.
jätä pois puuro ja sokeri. syö se voi. - ei vaan...
siis ehdottomasti pahempi on se sokeri.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 13:33"]
jätä pois puuro ja sokeri. syö se voi. - ei vaan...
siis ehdottomasti pahempi on se sokeri.
[/quote]
Näin minä teen :)
Voi on luonnollista, kasvimargariinit muovia, ihan oikeasti. Lukekaa prosessi, millä kasviöljystä saadaan keltaista, kiinteää margariinia. Ihmetellä täytyy, mikä siitä tekee terveellistä! Ruskea, haiseva paska käytetään erilaisten myrkkyjen läpi ja saadaan kirkkaan keltaista levitettä, huh! Tämä kasvimargariinien sukupolvi on ollut koekaniineina ja tulos näkyy: viisikymppiset jo dementoituu. Oliiviöljy ja voi pitää aivot kunnossa.
Miksi et laita puuroon vähän vaikka jauhemaista makeutusainetta? Canderel ym?