Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi pahempi laihduttajan puurossa: voi vai sokeri?

Vierailija
14.03.2014 |

Otsikossa kysymys tulikin. Olen siis laihduttamassa ja syön aamuisin kaurapuuroa raejuuston kanssa. Puuro ei ole koskaan ollut varsinaista herkkua ilman voinokaretta tai sokeria.. Puuro maistuu puulta ilman mitään lisäystä. Uskallanko siis laittaa palan voita tai puoli tl sokeria? Vai yritänkö totutella suosiolla puuron makuun ilman lisukkeita..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan laittaa ripauksen suolaa puuroon? Ja voihan sokerin ja voin sijasta laittaa joukkoon marjoja, hedelmiä, erilaisia siemeniä, mehukeittoa... jne.

Vierailija
2/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä koko puuro pois. Syö enemmän raejuustoa ja lisää siihen marjoja. Syö lisäksi kasviksia ja vaikka kananmuna. Pitää nälkää tuplasti sen mitä puuro, voit siirtää lounasta pari tuntia eteenpäin ja jättää sitten välipalan kokonaan pois. Riittävän tuhti lounas ja päivällinen, etkä tarvitse edes iltapalaa.

Jos pakko valita voi tai sokeri, niin jätä ihmeessä sokeri pois, siitä kun ei ole mitään hyötyä, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat niitä joista laihduttajan ja terveitä elämäntapoja harjoittavan tulee luopua. Ovat vähän semmoisia porttihuumeita..

Minä laittaisin pakastemustikoita niin tulee sokeri vähän paremmassa muodossa ja makuakin kunnolla. Eli laita sellaisia marjoja joista pidät. Ei hilloa!

Vierailija
4/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten syöt tosi terveellisesti, niin tuskin yksi voinokare tai teelusikallinen sokeria kaataa laihdutusta.

Kokeile sellaista vähäkalorista mehukeittoa puuron kanssa. Mulla se toimii.

Vierailija
5/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, että onko tuo voinokare ja sokeri ylimääräistä energiansaannissasi vai ei. Jos syöt vähemmän kuin kulutat, niin laihdut vaikka söisit pelkästään voita ja sokeria.

Vierailija
6/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö mysliä tai muromysliä. pitää nälän paremmin

Vierailija
7/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita margariinia. Ihmisen aivot kun tarvitsevat hyviä rasvahappoja myös lauhduttaessa. Aina ei voi tuijottaa vain kaloreita.

Vierailija
8/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:12"]syö mysliä tai muromysliä. pitää nälän paremmin

[/quote]

Siinähän sitä sokeria vasta on...

Vierailija
9/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:12"]

[/quote]

muromyslit on melkoisia sokeripommeja,

http://www.rainbow.fi/tuotteet/elintarvikkeet/murot-ja-myslit/rainbow-muromysli-750-g/

Vierailija
10/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan itse tehtyä omenahilloa 20g. (pikakaurahiutaleita 30g ja maitoa 220g, mikroon reilu pari minuuttia ja valmiina suolaa ja tuo hillo) Kilokaloreita 250, eli ei paha minusta ja maistuukin hyvältä.

Vierailija
11/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä puuroa on IHAN pakko saada, niin tee se edes kauraleseistä täysmaitoon ja reilu voisilmä. Sokeria ei todellakaan. Marjat on hyvä lisä.

Vierailija
12/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:18"]

Jos sitä puuroa on IHAN pakko saada, niin tee se edes kauraleseistä täysmaitoon ja reilu voisilmä. Sokeria ei todellakaan. Marjat on hyvä lisä.

[/quote]

Niin ja piti vielä lisäämäni, että ei mitään raejuustoja puuron sekaan. Eikä todellakaan mitään aspartaamikuraa, mitä myös sokerittomaksi mehukeitoksi kutsutaan.

Vierailija
13/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto miten ihmiset voi olla pihalla näissä ravintoasioissa... Ei ole ihmekään, että ylipaino on yhä yleisempää!

Olihan tuolla yksi hyvä vinkki, sitä "yllättäen" alapeukutettu.

Vierailija
14/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä muuta syöt. Jos ruokavaliosi on hyvin rasvaton, voinokare voi olla suorastaan hyväksi rasvaliukoisten vitamiinien kyytipoikana. Sokeri on täysin hyödytön, mutta siinä on vain noin 1/3 rasvan kaloreista, eli sitä saisit käyttää reilummin.

Vierailija
15/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän voita, vaikka muusanois mitä. Margariinit ym on teollisesti käsiteltyjä, haluan mahd vähän käsiteltyä ruokaa.

Vierailija
16/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syöminen parantaa hormonioimintaa, mikä edistää laihdutusta. Itse syön luomuvoita reilusti joka päivä, hormonit ja muu aineenvaihdunta toimii ja olen hoikka (bmi 21, rasvaprosentti 17). Sokeria en lisää mihinkään, paitsi joskus kookossokeria.

Puuro ei tosin ole paras aamupala, ennemminkin iltapala. Aamulla kananmunia/lihaa/täysrasvaista juustoa ja joku hedelmä tai marjoja, manteleita/pähkinöitä

Vierailija
17/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Pieni määrää kumpaakin on yhtä tyhjän kanssa. Kaikkea kun voi syödä kohtuudella.

Vierailija
18/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:05"]

Jätä koko puuro pois. Syö enemmän raejuustoa ja lisää siihen marjoja. Syö lisäksi kasviksia ja vaikka kananmuna. Pitää nälkää tuplasti sen mitä puuro, voit siirtää lounasta pari tuntia eteenpäin ja jättää sitten välipalan kokonaan pois. Riittävän tuhti lounas ja päivällinen, etkä tarvitse edes iltapalaa.

Jos pakko valita voi tai sokeri, niin jätä ihmeessä sokeri pois, siitä kun ei ole mitään hyötyä, päinvastoin.

[/quote]

Miksi ihmeessä välipala ja/tai iltapala pitäis jättää pois? Tasainen syöminenhän on laihdutuksen a ja o.

Vierailija
19/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 09:12"]

[/quote]

muromyslit on melkoisia sokeripommeja,

http://www.rainbow.fi/tuotteet/elintarvikkeet/murot-ja-myslit/rainbow-muromysli-750-g/

[/quote]

Oon laihuttanu 17 kiloa ja joka aamu syöny muromysliä. Pirkan jugurttimansikkaa

Vierailija
20/43 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekäkö suomalaiset vouhkaa siitä luomusta?!

Jokatapauksessa, jätä sokeri pois ja korvaa se esim mustikoilla. Voisilmän voi laittaa, kunhan se ei ole mikään puolen kilon nokare ;)